Süslü Yeşil Mercimek

23 Aralık

Yaparken keyif alacağınız ve çevrenizin de tadını seveceği bir salatadır: Süslü Yeşil Mercimek. Kış aylarına; farklı alternatif. Gerçi yaz- kış demeden yaptığım bir salata.


isyerine hazirdir
İşyerine Hazırdır

Kilo sorununuz varsa, glüten intoleransı (çölyak) yaşıyorsanız; beslenme konusunda epey dikkatli davranmalısınız. Dışarıda uzun bir gün geçiriyorsanız, gün boyu yediklerinizi kontrol edersiniz. İnsanın canı, yine de illa 'yasak' şeyleri çeker. 'Can bu efendim. Patlıcan değil.' sözlerinizi duyabiliyorum.

diyet
Diyet

 Aynı  aslanın, keçinin peşinde koştuğu gibi durumlar, yaşanabilir. Keçinin canı  var da kaçıyor. Yediklerimiz de öyle bir güç yok. 
Bir de şöyle bir durum var: Tüm yasakların reklamları olabildiğince göz alıcı (hipnotize ederek) ve güdüleyici...
Mazaretimizi de akılcı bir şekilde çözdük.
O yüzden biz daha uyanık olacağız. Başbakan'ın söylediği gibi:
'Dış mihraklara kanmayacağız..' Slogan burada çok iyi durdu.
Yeşil mercimekten devam edelim. Onun için:'Kara şimşek' dense de:
ZAYIFLAMAYA ÇALIŞANLAR
GLÜTEN İNTOLERANS (ÇÖLYAK) HASTALARI
HAMİLELER
DİYABET
Sorunu olanların, sofralarında mutlaka bulundurmalılar.
İki önemli özelliği var:
Folik asit içeriyor, lifli bir gıda olduğundan uzun dönemde sindiriliyor. Yani tok kalıyorsunuz, şekeriniz hızlı düşmüyor. Folik asit de: Kansızlık illetiyle birebir ilişkisi olan B12 vitaminidir.
'Yeşil Mercimek sevmiyorum,' deseniz de bu salatayı - seveceğinizi-bitireceğinizi söyleyebilirim.
Süslü Yeşil Mercimek Salatası Hazırlığı
Salata için: 1 Su Bardağı Yeşil Mercimek
3-4 Adet Kırmızı Biber
1 Tatlı Kaşığı Ceviz
5-6 Tane Kornişon Salata
1 Yemek Kaşığı Kapari
Yarım bağ kadar maydanozi dereotu ve nane
Zeytinyağı
Nar Ekşisi
Yeşil mercimeğin hatırı için bir hikaye yazalım. 
Zamanın birinde zenginken fakirliğe düşmüş bir aile varmış. 
Evin hanımı her gün haline ağlarmış. Yakınlarında bir teyze de: 'Bu kadar isyan etme. Hasta olursun.' der.
Kadıncağız, elinde olmadan kendi kendine söylenirmiş. Bir gün, bebeği olacağını da hissedince iyiden iyiye kendini bırakmış. İki gözü iki çeşme ağlamaya başlamış.
Teyze: 'Neyin var? Ne oldu?'
Kadın:' Bu yokluğun üstüne bir de çocuk geliyor. Nasıl ederiz? Bilmemm.Evde de bir bu kaldı.' diyerek; sahandaki yeşil mercimeği gösterir.
mercimek ocaga  konulur
Mercimek Ocağa Konulur
Teyze, ona pek manalı bakar: 'Onu, mercimeği fırına vermeden düşünecektin, kızım.' der. Mercimeği aldığı gibi ocağa koyar.
Kadın, şaşkın şaşkın bakar: 'Allah, hayırlı evlat versin. O kısmetiyle geliyor. Gel, bak sana beğenmediğin mercimekten güzel bir salata yapayım da nimete mana bulma.' der.
Kadın: 'Ona ne koyacaksın da salata edeceksin? Evde bir şey yok ki..' der.
Teyze elini tutar. Onu evinin bahçesine götürür. Bahçenin bir köşesinde ceviz ağacı üstünde cevizleriyle dururmuş. Kadın, onun ceviz olduğunu bilmezmiş.
Teyze: Bu ağaçtan ceviz toplayacağız. Sen  ilişme, ben alırım.

kirmizi biber
Kırmızı Biber

Kadına: 'Kızım sen bunları közleyiver, ben de yeşillikleri yıkayayım.' der. Kadıncağız merakla onu izliyormuş. Dediklerini yapmaya başlamış. Teyze, bir yandan cevizleri kırmış, içini çıkarmış.
 Teyze ağaca çıkmış, cevizleri toplamış. Bahçenin bir kenarında nane,  maydanoz ve dereotu sahibimiz bizi ne zaman kullanacak diye beklermiş.  Teyze, evin sahibine farkında olmadığı nimetleri göstermiş. Kendi  bahçesinden de kırmızı biberlerden koparmış.
bir avuc kornison
Bir Avuç Kornişon
Kadının yeşil mercimek kokusunu duyduğunda midesi bulandığını gören teyze; 'bu sana iyi gelir.' diyerek; evden biraz salatalık turşusu getirmiş. Mercimek pişmiş. Teyze, mutfaktaki nar ekşisini ve yağı ılık ılık döküvermiş.

Nar Ekşisi Eklerken

 Ardından cevizle kapariyi ve yeşillikleri eklemiş. Ortaya, kadının beklemediği  güzellikte bir salata çıkmış. Limon da konabilir. Ekşi tatları seviyorsanız,  ekleyebilirsiniz.
Dip Not: Hamilelik durumunuz varsa; kapari yemeyin. Bitki ağrı kesici, regl kanamaları düzenleyicidir. Düşüğe sebep olabilir.
Sıkı durun: Diş ağrısı ve diş eti kanamalarında da iyileştirici yönü vardır. Evde ağrı yaşayan birileri varsa, salatasına biraz kapari atsın.
Erkekler için 'afrodizyak' yönünü unutmayalım. Sanırım, İtalyan ve İspanyollar bunun için pizza ve salatalarında sık tüketiyorlar.:) Cazibeleri kapariden mi ileri geliyor?  
biberler mercimekle bulusur
Biberler Mercimekle Buluşur
Kadın, bir kaç kaşık salatadan yer. Gözleri mutlulukla parlarken, neşesi bir anda kaçar. Teyze, onun bu haline şaşırır: 'Yine ne oldu?' der.
Kadın: 'Eşim, her yediği yemeğin bir adı olsun, ister. Şimdi ne diyeyim?'
Teyze, gülerek: Düşündüğün tek şey bu mu? Dersin ki: Roman diyarlarından 'Süslü Yeşil Mercimek'miş.' Süsünden, havasından geçilmeyen bir kadının sonunda mercimeğe kalıp onu da süslemesinden adı gelirmiş.' dersin. 
Kadın, teyzenin boynuna sarılmış. Teyze, onun saçlarını okşamış: Yavrum, kadın olmak kolay değildir. Evi çevireceksin, yetişeceksin. Bunun için de hem etrafındaki otun, bitkinin, ağacın ne olduğunu ve nasıl pişireceğini bilmelisin.' der.

suslu yesil mercimek
Süslü Yeşil Mercimek


Hikaye de olsa; teyzenin sözlerinde ki hakikat önemli. Yediklerimiz nasıl pişirilirse daha lezzetli ve faydalı olur? Onların nasıl, nerede yetiştirildiğini bilmeliyiz.
Böylece GDO da, katkı maddelerini de kontrol etme şansımız var. 
'Süslü Yeşil Mercimek' i işyerinde öğle yemeğine yapıyorum. Bence davet masalarına da giden bir meze/salata. Bir arkadaşımızın kutlaması için yapmıştık. 
Sevdiklerinizle mutlu, sağlıklı günler geçirmenizi diliyorum.

Not: Karikatür hariç, FOTOĞRAFLAR BANA AİTTİR.

BENZER YAZILAR

22 yorum

  1. Ellerine sağlık... leziz görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Evet, namı diğer: Karaşimşek: 'Süslü Mercimek' oldu. Tadı da lezzetli ve faydalı:)
      Sizin kupta tiramisu da göz alıcı..:) Sevgilerimle.

      Sil
  2. aklıma ne geldi biliyor musun? bir dönem televizzyonda mercimek teyze çıkıyor ve bo bol mercimek tarifi veriyordu :)
    bu salatayı tam olarak bilmiyordum iyi oldu.zira yeşil mercimeği çook severim.helle çorbası soframın baş tacıdır.bulgur pilavında bayılırım.yeşil soğanlı salatasını bol yaparım ve birde baklagiller salatasında kullanırım.bu da tariflerime eklendi bile:)
    hikaye ise cuk oturmuş :)
    ellerine ve kalemine sağlık perim harikasın :)
    afiyetler olsun deyip ben kaçıyorum.sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla, sen söylemesen hiç aklıma gelmezdi. Mercimeğin böreğini bir de salatasını seviyorum. Diğerleri o kadar tatlı gelmiyor. Bunu çoğu kişi sevdi. Neredeyse fakültenin yarısı:)
      İnşaAllah senin ve ailenin de damak tadına uyar. Güzel ellerine sağlık. Ben de çok öpüyorum. Hep beraber:)

      Sil
  3. Salataların her çeşidini çok severim hem yapmasını hem yemesini ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Vişnap Macide; bunu da çok seveceğinizi düşünüyorum.:)

      Sil
  4. senin bu paylaştığın her görseli etiketleme huyuna bayılıyorum. emeğe saygı diyorsun...
    yeşil mercimeği hiç bu halde süslenmiş püslenmiş görmemiştim. bu hafta bizim de evdeki menümüzde var bakalım belki bu tarz bir salata yapılabilir ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Juliette; bence dene; keyifli oluyor. Yanına neler yapacaksın?

      Sil
    2. Etiketleme konusu; öğretmenime ayıp olur. O kadar saat bana zaman harcadı. Hala eksiklerim var..:S Düzeltiyorum, daha iyi oluyorum. Sevgilerimle.

      Sil
  5. Çok güzel görünüyor eline sağlık da bizim çocuklar hayatta yemez ben severim ama

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hımm, şansını dene... Her zaman umut vardır. Hatta, sanki bir komşunuz yapmış gibi yap. :)

      Sil
  6. Bende çok severim mercimeği. Özellikle mercimekli bulgur pilavına bayılırım. Mercimek salatasını da bu şekilde yememiştim hiç, denemeye değer . Bi de kapari hiç duymamıştım, ne çok şey biliyorsun bitkiler hakkında, tebrik ederim bahçe perim :) Ellerine sağlık Süslü Mercimek pek bi nefis görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, Kahve Tadında... Ailemin mesleği bitkilerle ilgili, kendi mesleğime de bağıntısı var. Uyguladığımızda da sağlığımıza ve yaşantımıza etkisi oluyor. Sevgilerimle:)

      Sil
  7. geçen günkü kerevizli yemeğini yapmıştım. bunu da yapayım.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onun adı: Pasta Pırasa. İnşaAllah sıralamaları doğru yaptın. Kerevizleri limonlu suda ufak doğrayıp bekletip yaptın di mi? Lezzeti nasıldı, bizimkilerin tabağı silip süpürüp yedikleri bir yemek:) Afiyet olsun.

      Sil
  8. pasta pırasa ivit. güzel oldu. pek sevdim. kıymasız ve pirinçsiz yaptım ama. yine yapcam. pirinçli ve kıymasız. et sevmiyom yaaa.
    :)

    YanıtlaSil
  9. Güzel görünüyor ellerine sağlık..Bloğunu takibe aldım canım bana da beklerim.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizi yeni keşfettim. Teşekkürler:)

      Sil
  10. deep in son paylasimindaki yorumunuz hosuma gitti..oylesine ziyarete geldim:)tanri misafiri:)) tarifte cok guzel afiyetler olmustur:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de hoşgeldiniz. Teşekkür ederim. Tekrar beklerim.:)

      Sil
  11. Canım nefis bir şey olmuş :)
    Hafta sonu annemlere gidince yapim bari :)
    Senden daha çok tarif bekliyorum :)
    Hikayede çok güzel ve eğitici :)
    Ama anlayana :)
    Çok öpüyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seni çok öpüyorum. Sonunda biri hikayeyi farketti. Yehuu:)) İnşaAllah, farkedip yaşantımızı ona göre şekillendiririz. Afiyet olsun. Annelere bol selam. Gelecek gelecek:)
      Çok öpüyorum :)

      Sil