Dogal Yasam Parki

21 Ağustos

Maymunları gördüğümüzde kendi hallerinde gibiydi; bazıları"bu sıcakta ne işiniz var; gidin evinize!" dercesine arkalarını döndüler. Haliyle bizde "istenmiyor muyuz ne?" duygusu üstümüze çöktü.

in asagi- dogal yasam parki
İn Aşağı -Doğal Yaşam Parkı

 Sevgilisini bir türlü aşağıya indiremeyen maymun dil dökmekten helak oldu. Sizce, ne dedi:
"Canım benim. İn aşağıya, ne istersen söz alacam. Rezil oluyoruz, bak ama..."

kovalamaca- dogal yasam parki
Kovalamaca- Doğal Yaşam Parkı
Ayaklarımızı sürüye sürüye dere kenarında yürümeye başladık. Su kaplumbağalarının o güneşe rağmen arkadaşlarıyla toplandıklarını gördük. Bir kenarda erkek tavus kuşu dişiye kur yapıyordu.Erkekler hayvan olsa da aynı, elde edinceye kadar dişinin peşinden koşuyor. Küçük Hanım dişiyi beğenmemiş:"Şu kara kuru şey için mi bütün koşturması?" diyerek hayvanı hem eleştiriyor, hem de hayıflanıyor.
kankim benim - semi alsan
Kankim Benim -Semi Alsan
Fotoğrafçı Semi Alsan, çok hoş kareler yakalamış. Bu da birbirini çoktandır görmeyen dostlar gibi suda karşılaşınca: "Kankim benim. Ne zamandır görüşmüyoruz, yahu?" diye sarılmamışlar mı?
evinize gidin yahu - dogal yasam parki
Evinize Gidin Yahu- Doğal Yaşam Parkı

Buradan sonra ekipte kopmalar başlıyor. Kız arkadaşım sıcaktan bunalmış:"Hadi gidelim!" namesi yapıyor. Ayıların kafesine de gelmişiz bu arada, ayı ayağa kalkmış güç gösterisi yapıyordu. Yazık ki biz fotoğraf makinesindeki sorundan dolayı bu anı yakalayamadık. Deve kuşu: "Allah size akıl fikir versin." bakışı da unutulmazdı.
kugular uzaktan- dogal yasam parki
Kuğular Uzaktan- Doğal Yaşam Parkı

Sonrasında grupta fiziki ayrılmalarda başlıyor. Ben büyük kızımla arkada kalıyoruz. Öndeki ekip arkalarından atlı kovalıyormuş gibi koşuyorlardı. Bir ara hızlarını azalttıklarında onlara yetişiyoruz. "Afrika savanını ve ceylanların bölümünü gezelim mi gezmeyelim mi?" polemiğe düşüyoruz. Kuğuları da yansımadan yakalamaya çalıştık. Hızlarına yetişemiyoruz.
toplanin bahceperim- dogal yasam parki
Toplanın Bahçeperime- Doğal Yaşam Parkı

Evet, kaplumbağaların söylediğini duyuyorsunuz, di mi: Bahçeperim'e...
Kız arkadaşım oradaki görevliye çıkış yolunu soruyor. Onlar hızlı bir şekilde kapıya doğru yürürken biz de ceylanları ve bazı kuşları fotoğrafladık. Kız arkadaşım arada arkaya dönüp bize eliyle "hadi gelin" işareti yapıyordu. Onlara uymak zorunda hissettiğimden dolayı "duran sincabı" fotoğraflayamadım. 
 
yakisikli cikayim - dogal yasam parki
Yakışıklı Çıkayım -Doğal Yaşam Parkı
Sonrasını koşturmaktan hatırlayamıyorum. Son dakikada, vizöre girmiş bir tavus kuşu. Pek cakalı durmuş. "Peri, bu poz senin için; benim gibi yakışıklısını nereden bulacan?"demiyor mu?
Arabanın yanına geldiğimizde evden aldığımız soğuk suyu kana kana içtik.
Kısacası; "Doğal Yaşam Parkı" koşusu şimdilik bitti.
 Bu geziden aldığım dersler:
 *Bilgilendirmeler göz önüne alınsa da bu tür parklara yaz mevsimi ve öğle vakti gidilmeyecek.
 *Herkesin yanında 1 litre su olacak.
 *Güneş gözlüğünüzü ve şapkanızı takarak;güneş kreminizi de sürerek gezmelisiniz.-ben ve büyük kızım hafif yanmışız.-
 *Büyük gruplarla değil de ufak gruplarla gidilmeli.
 *Parkın içindeki yönlendirme tabelaları az bulduklarından-küçük kızım ve kız arkadaşım-geziyi pek verimli bulmadılar.
 Şimdilik bu kadar.Sevgiyle kalın...

 NOT:Fotoğraflar bana aittir. Semi Alsan'a katkısından dolayı teşekkür ederim.

BENZER YAZILAR

21 yorum

  1. Hem de bu sıcakta gezmek büyük cesaret ister...Tebrik ederim sizi...
    Bana yazıyı okurken sıcak bastı inanırmısın? Tavuskuşları dünyanın en güzel hayvanları bence....
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Yakında çöle de giderim, artık." diyormuşum.

      Sil
  2. İzmirli olmama rağmen sasalıdaki doğal yaşam parkına hiç gitmedim doğrusu..resimler harika olmuş..resimlerle yolculuk yapmış gibi olduk:) ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. hah haaaa notların çok şeker kiiii :)

    YanıtlaSil
  4. Uyarilari herkes dikkate alsin.Bu Türkiye'dekiler icin ama.Hamburg icin,semsiyenizi almayi unutmayin,sicak tutacâk seyler giyinin,termosta cayinizi,kahvenizi almayi unutmayin gibi degistiilebilr :)
    Hava soguk burda. Deeptone' nun blogundan geliyorum.Eglenceli bir yazi olmus,tavus kusuna bayildim.En güzel hayvanlardan biri...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz. Hamburg uyarısını duyduk. Bir gün orayı da gezmek nasip olur, İnşallah.

      Sil
  5. Bir İzmirli olarak şu sıcak günlerde en çok üşendiğim şey Sasalı'ya gitmek. Uzun zamandır gitmiyorum, şu sıcağı bir göze alabilsem :) Fotoğraflar da can çektirdi, teşekkürler! :)
    (Ben de en çok beyaz tavuskuşlarını seviyorum)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz Tavuskuşu pek nazlıydı canım, maalesef assolist kaprisi çekecek durumda değildik.:D :D

      Sil
  6. Şu sıcakta bende pek gitme heveslisi olmazdım ama bu fotoğraflara bakınca değmiş diyebiliyorum :))
    Öpüyorum ki kocamaan :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek avuntum bu fotoğraflar oldu. Neyse başka şey yazmayayım. Hevesi olanlar gitsin.:D
      Çok öpüyorum.:D

      Sil
  7. Hadi gidelim namesi yapıyordu :D
    Çok tatlı bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
  8. Uyarılarında haklısın canım. Biz geçen seneydi sanırım Darıca Hayvanat Bahçesine gitmiştik. Sıcakta zor oluyor gerçekten. Orada oturma yerleri ister oradan istersen getirdiklerini yiyebileceğin alanlar vardı.
    Ama ne olursa olsun bu hayvanların açık alanda kendi doğlal ortamlarda olmalarını tercih ederim...
    Fotolar çok güzel canım. ..
    Aceleye gelmeyeydin çok dahası olurdu ;)
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın. Sen de kendine çok dikkat et. Öpüyorum ikinizi de...:)

      Sil
  9. ne güzel hayvanlar fotoğraflar da çok güzel
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. Maymuna koptum ben yaaaa:) guzel fotolar. ♥♥♥

    YanıtlaSil
  11. Bu yaz ailemle birlikte biz de ziyaret ettik Doğal Yaşam Parkı'nı. Akşam üstü olmasına rağmen çok sıcaktı ve bir çoğunu göremedik. Kısmet değilmiş :) Keyifli bir gün geçirmişsiniz, önemli olan da bu.

    YanıtlaSil
  12. görmeyi çok isterim bak.inşallah diyeyimde :)yazı yine çok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol, İnşallah beraber gezeriz. Dua et, profesyonel fotoğraf makinem de olsun.

      Sil