Folkart Galerisi Türk Resminde 131 Sanatçı

23 Nisan

Folkart  Galerisi, Türk resminin "131" sanatçısını ağırlıyor. Serginin sunumu:"Türk Resminin Köşe Taşları " olarak adlandırılmış. 

 Serginin Direktörü: Fahri Özdemir. Kuratör: İlkay S.Deniz yapmış.
Geçmişten bugüne, Türkiye'nin geçirdiği evreleri "131" sanatçının fırçasından izliyoruz. 
Hüzün, coşku, umut, acı ya da korkuyu; tuvaldeki renklerden, üslup veya kompozisyondan bize ulaşıyor. 
Hadi, benimle sergiyi biraz gezelim. Kim bilir 28 mayısa kadar açık olan galeriye uğrarsınız. 


dere kenarindaki kadinlar
Dere Kenarındaki Kadınlar

"Dere Kenarında ki Kadınlar" beni çok şaşırttı. Halil Paşa'nın bu resmi; Monet'in tuvallerini anımsatmadı mı?


kagithanede sandal sefasi
Kağıthanede Sandal Sefası

"Kağıthane'de Sandal Sefası" yapmaya ne dersiniz? Başlarında ki fesler olmasa kürek çekenlerin büyük ihtimalle İngiliz kürekçiler olduğunu düşünürdüm. 


kruvazorler
Kruvazörler 

Diyarbakırlı Tahsin'in fırçasından; Çanakkale Deniz Savaşları'nda yaşanan mücadeleyi, o karanlık geceden sağ salim gündüze çıkmayı istiyoruz. 


ankaradan
Ankaradan

Ankara'dan, Cumhuriyetin ilk yıllarından... Köyden kasabaya dönmeye çalışırken şehirleşmesi. Bu resimler ya da fotoğraflar olmasa şehirleri hep gördüğümüz gibi sanacağız. 


vazoda zinnialar
Vazoda Zinnialar 

"Vazodaki Zinnialar" sevdiğinden gelen çiçeklerin kadının gözündeki değeri. O cam bardakların şeffaflığı, camın ışıltısıyla kadının mutluluğunu hissediyoruz. 


tarlaya gidis
Tarlaya Gidiş

Tarlaya beraber giden, kadın ile erkeğin gelecek günlerden umutlu beklentilerini işitiyoruz. 

kagithanede bayram
Kağıthanede Bayram


Geçmiş bayramların, gerçekten bayram olduğunu bu resimde yaşadım. Yetişkinler de coşkuyla sandallara binmiş. Bayram yerine şükür ve mutlulukla yol alıyor. 

koy yeri
Köy Yeri
Köy yerinde toplanılmış. Bir imece mi yoksa şenlik mi var? Bilmiyorum, yalnız insanlar dinginlikle olanı beklemekte. 

edirne
Edirne


Edirne'de; o karanlık ve rüzgarlı gecede Eren Eyüpoğlu'nun yalnızlığı insanı üşütüyor. 

kahvehane
Kahvehane 
Kahvehane de oynanan dama ya da bilardo ile şehir kültürünün yaygınlaştığını, sohbette işsizlik, sigorta ve diğer dertler sırayla yer alıyor. Duyuyor musunuz?

Resimlerin hepsi insanı alıp bir yerlere götürüyor. 
Sergiye gidebilecek olanların ziyaret etmelerini öneriyorum. 
Özellikle çocuk ve gençlerimizin sergiye götürülüp resimleri hikayeleştirerek anlatmanız; onlarda sanat sevgisi oluşacaktır. 
Bugün 23 Nisan, Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin açıldığı gün. Bir millet olmanın yolu kendi dil, tarih ve sanat benliğini koruyup sonra geliştirmesinden geçiyor. 
İlginçtir ki bu sene "Miraç Kandili ile aynı güne denk geliyor. İnanan herkesin kandili kutlu olsun.
Değerlerimize sahip çıkabilmek dileğiyle. Sevgilerimle.

BENZER YAZILAR

28 yorum

  1. Hayrli kandiller sanada ve iyi bayramlar içindeki çocuğa :) resimlere bayıldım bizzat yakindan görmeyi çok isterdim. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Sana ve minik kızına mutlu bayramlar. Dilerim kızinla birlikte gezersiniz. Benim de kulağımı çınlatırsınız. Sevgilerimle. :)

      Sil
  2. ilgilenenler iletişim adresini şu adresten http://folkartgaleri.com/iletisim ulaşabilirler..galeriye gittiğinize sevindim..Türkiyenin en büyük sanat galerisinden biridir folkart galeri..yani gezip görülmesi gereken yerlerden biridir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Folkart Galerisi'nin iki tane sergisine çeşitli nedenlerden gidemedim. Önemli ve sosyal çalışmalar yapıyor. Türk Resminin 131 Sanatçisının eserlerini bir arada görebilmek büyük bir şans!
      Hemen hepsi koleksiyonerlere ait.
      "Türkler hiç bir şey yapmamış." gibi saçma sözlerin cevabı bu sergilerdir.
      Umarım siz de gezmişsinizdir. Selamlar.

      Sil
  3. Ben de toplumsal değerlerin önemini yazmıştım.Aynı düşünüyormuşuz demek.Kandiliniz ve bayramınız kutlu olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizin bqyramınızı kutlarım. Bizi birlik içinde tutan nokta; değerlerimizdir. Sevgilerimle, :)

      Sil
  4. Eskiden ne çok sergi gezerdim. Özlediğimi farkettim bu paylaşımınla...

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar sitenizdeki ilk ciddi okumamı bu sayfada yapmak büyük şans benim için. Kağıthane yi betimledikleri eserler çok hoşuma gitti. Keşke bu sergi Anadolu'nun heryerinde gezse bizde mahrum kalmasak bu nadide sanat eserlerinden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah bir sponsorlukla sergi Anadolu'yu dolaşır. Mümkün mertebe herkes gezip görür. Yorumunuz için teşekkür ederim. Selamlar.

      Sil
  6. Bence çocuklarla mutlaka gezmelisin. 28 Mayısa kadar süre var.:)

    YanıtlaSil
  7. Sanatla Aramda Uzak bir mesafe var ama gerçekten de nostaljik fotograflar(:

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel bir yazı olmuş. Kendimi galerideymiş gibi hissettim bir an. Kaleminize ve yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Dilerim sergiyi gezme imkanınız olur. Selamlar.

      Sil
  9. Birbirinden değerli sanatçıların resimleri çok güzel. Paylaşım için teşekkürler.Senin de Miraç kandilin kutlu olsun bahceperim. Esenlikle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ziyaretime geldiğin için teşekkür ederim. Gerçekten Folkart Galeri güzel bir iş çıkartmış.

      Sil
  10. en imrendiğim şey resim yapan insanlardır.. çok güzel resimler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben "vazodaki zinnialar" resminde hayran kaldım. Ressam Kalmukoğlu camın şeffaflığını çok güzel boya ile bize göstermiş. Selamlar.

      Sil
  11. süpermiş ya resim sergilerine bayılırıım :)

    YanıtlaSil
  12. Aynı zamanda tema kardeşi blogmuşuz :) Deep'in yazısıyla geldim takibe aldım sık sık gelirim artık :) banada beklerim sevgiler :)

    http://yenilenmeprojesi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hala tema arayışı var; yine de kuzen blog olabiliriz:)

      Sil
  13. Hiç sergi gezmediğimi fark ettim:( Ne kadar büyük bir eksiklik:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman yakın zamanda bir tanesini ziyaret edin. :)

      Sil
  14. Ne güzel resimler... çok gurur verici .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya aynen ben de çok gururlandım. İmkansızlığa rağmen vazgeçmemişler.

      Sil
  15. Çok samimi bir yazı. Benim gibi ilgili olanlar için çok güzel oldu. Çünkü sınav yoğunluğumdan dolayı bir türlü ziyarete gidemedim :/ Sizi takip ettim. Bende bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
  16. güzel bir sergiymiş umarım benim de çalışmalarım sergide yerini alır.

    YanıtlaSil