Hadi Partiye

27 Mayıs

Biraz geç partiye katılsam da siz hala devam ediyor gibi davranın. Müziği açıp coşkuyu verelim. Sahne ışıkları, buhar filan... Parti havasına girdik mi?
İş güç, sınav hazırlığı derken azıcık kaynamış olabilir. Olsun, hadi partiye!
Benim parti ekibim; Yenilenme Projesi ile Elif Sağlık oldu. Gelelim sorulara...

blog_partisi_esilam
Blog Partisi Esilam

Yenilenme Projesi demiş ki: Çocukluğundaki bir anıyı anlat.
Hayal meyal görüntüler var. Benimle ilgili anıları annem anlatır. Kadın çok uğraşmış. Babam polis memuru olduğu için nöbetlere ve göreve gidiyor. 80li yıllar. Ben, evde babam olmadığı için bu adam nereye gidiyor? Kafaya takmışım.
annemle_ben
Annemle Ben

O sırada televizyonda "ikinci adres" diye bir reklam dönüyormuş. Bir akşam, annemi uyutmuşum. Ben cin gibi  ayakkabıları giy çık. Gece kim bilir kaç? Sokağa çıkma yasaklarının olduğu zamanlar. Babamı aramaya.. Hangi adrese gidiyorsam?
Şunu hatırlıyorum: Bir kaç el silah sesi duyuldu. Birileri sokakta bana: "Küçük yat aşağıya."
Annem uyanmış. Ben yanında yokum. Evi aramış. Hiç bir yerde yokum. Kadın ayakkabısını nasıl giydiğini bilmeden sokağa fırlamış. Beni ana bulvarın orada bir sokağa girerken bulmuş.
Tabi beni yakalayınca şöyle bir sarsmış. Bana: "Gece vakti sen nereye gidiyorsun?" Ben gayet sakin, inanarak: Babamın ikinci adresine gidiyorum. Onu oradan alıp eve getireceğim. Kadın ağlasa mı gülse mi bilememiş. 
Bana: Baban nöbette. Onun ikinci adresi yok. Eve gidelim. Baban sabah gelecek. Bazen evde bunun esprisi yapılır. İkinci adrese diye. :)
Elif Sağlık, mini röportaj tarzında sorular sormuş:
1-Seni sen yapan özellikler nedir?
İyi bir okurum. Aynı zamanda yazarım. Kitabım çıkmasa da bu arada sizlerden -bu vesileyle - instagramda "işaret okuyucu" adlı roman çalışmasını izlerseniz sevinirim.
Renkli bir kişiliğim olduğu söylenir. Fotoğraf üzerine dersler alıyorum.
İkinci üniversiteyi okuyorum.
Gezentiyim. Bir konuda bilgi sahibiysem meraklı birisi de varsa öğretmeye çalışırım. Fakültede bir çok diş hekimi öğrencisine film ve fotoğraf üzerine konu anlatmışımdır hatta yapamadıklarında kızmışımdır. Olsun, onlar kızsam da doğruyu öğrenmek isteyenler sonrasında çok rahat çalıştıklarını söyledi. Galiba biraz hızlı sinirlenebiliyorum.
Güzel yemek yaparım. Damak tadım iyidir. Yemeği tattığım da içinde neler var, bilebilirim. Kendim de tarif oluştururum.
Tarih, arkeolojiye ayrı bir sevgim var. Çiçek severim, bir önceki evim küçük bir park gibiydi.
Tabi ki beni ben yapan; iki kızın annesiyim.
2- Geleceğimle ilgili düşüncelerim nedir?
Dünyayı gezmek, fotoğraflamak, roman yazmak ve çocuklara, gençlere fotoğraf, antik kentleri, tarihi sevdirmek gibi bazı gönüllü çalışmalara katılmak.
assosta_ben
Assosta Ben

3-Herhangi bir projeye katıldınız mı? "Annesinin Prensesine"
Şimdiye kadar bir projede yer almadım.
4- Tembel Prenses hakkında ne düşünüyorum?
Blogta bazı alt yapı ile ilgili sıkıntılar var, diye düşünüyorum. Açılış hızı baya yavaş. Bunu çözmeni öneririm.
Kendi deneyimlerini anlatıyorsun. Samimi bir etki bırakıyor. Bu bloglar için önemli. Ben dil bilgisi konusunda da seni beğendim.
Son dönem yazdığını iddia eden kişiler var. Ne nokta, ne paragraf, ne cümle başında büyük harfle başlamak. Türkçe'yi katlediyorlar. Haberleri yok.
Bu arada, onları da bir haşlamadan geçemiyorum. Seni, dil bilgisini doğru kullandığın için kutluyorum.
Yeni bir blog yazarısın. Seni izleyip göreceğiz. Kendi küremden baktığımda: Önün açık.
Tembelliğin nereden geldiğini çözemedim. Yazar burada tebessüm ediyor.
 Evettt, bu parti için sevgili "Annesinin Prensesine"teşekkür ediyorum. Bu "mim" şeklindeki partiyi düzenledi.
Partinin assolisti "Periniz" yani ben herkese bereketli ve huzurlu bir "Ramazan Ayı" diliyorum. Sevgi ve selamlarımla. Duanızda anılmak dileğiyle.

BENZER YAZILAR

60 yorum

  1. Canımmm ben unutmusum bunu :) ugra dedinya bende bakalim.ne varmış diye geldim ama blog partim cikti 😁 col ama cok tesekr ederim.katildigin icin.Evden kacma muhabbetine cok güldm ya alemsin. :)

    Soularda cevaplarda cok güzel.Bu arada ben dili nasıl kullaniyorum acaba 😄 kesin katlediyomdur 😁😁 öpüyorum kocaman 💕😘 hayrli ramazanlar canm benmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir daha ki sefere bakayım. :) O kadar büyük hatalar yapmazsın yaa.. Hayırlı Ramazanlar. Mucukkksss..

      Sil
  2. Merhaba, bogunuzu yeni keşfettim. Sorular sayesinde hakkınızda fikir sahibi olmak da çok güzel oldu.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Harika olmuş çok beğendim ☺ Evet henüz yeni katıldım ve aklımda harika projeler var. Makyaj üzerine değil de herkese hitap eden bir bloğa dönüştürmeyi planlıyorum. Şu an finallerim ile uğraşıyorum. Bitince aktif olacağım tekrar. Vizyonunuzu çok beğendim bana gerçek anlamda iyi geldiniz. Boş işler ile uğraşan değil de gerçekten bir amaç uğruna yaptığınız işler var bu da çok güzel bir şey ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay gelsin. Evet gerçekten zorluyor. Yine de sadece öğrenci olduğun için benden şanslısın.
      Teşekkür ederim, sana ilham verdiysem mutlu olurum. Sevgilerimle.💖

      Sil
  4. Keyifli bir söyleşi olmuş. 'Bahçe Perim'i biraz daha yakından tanımış olduk.
    Çocukluk anın tebessüm ettirdi. Ah 80'li yıllar!. Sana da hayırlı ramazanlar dilerim. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrusu küçük olduğum için pek net bir şey hatırlamıyorum.
      Bizimkilerin anlattığı ile belgeseller, okuduklarımı biliyorum.
      Teşekkür ederim. :)

      Sil
  5. Çok güzel bir yazı olmuş emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Bu etkinliği kaçırmışım. Artık iyice dalgın oldum. Çocukluk anın çok güzeldi. İkinci adres :) Ama yürekli kızmışsın vesselam :) Ramazan'ın tüm hayırlarıyla gelmiş olduğunu düşünüyorum. Hayırlı olsun ailene de Tüm dualarım sizinle. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuk olup hiç bir şeyin farkında olmamanın güzelliği. İlber Hoca'nın dediği gibi: Cahil olmanın güzelliği. :)

      Sil
    2. Ece ablacığım, sana da hayırlı Ramazanlar. :)

      Sil
  7. Değişik fikirler geliştirilmesi, tazeleyici bloglar arasında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Evet biraz neşeleniyoruz da. Hayırlı Ramazanlar.

      Sil
  8. Ayyy mükemmeldi sorulara cevaplara bayıldım anıya ayrı bayıldım:))

    YanıtlaSil
  9. Ketifle okudum, o zaman ben ikinci adrese gidiyorum :)))

    YanıtlaSil
  10. Harika olmuş ☺️ Bu arada aynı meslektenmiş babalarımız bilirim zordur geceleri babanın gitmesi 😔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, küçük bir çocukken pek kabullenemiyoruz. Büyüdük ve benzer şekilde çalıştım, nöbetler ve çocuklardan uzak kalmak.
      Teşekkür ederim, bu tesadüf de güzel olmuş.

      Sil
  11. Ne güzel anlatmışsiniz yüreğine sağlık keyif aldım okurken geç olsun güç olmasın demisler 😊

    YanıtlaSil
  12. çok güzelmiş yine , hüzünlü ama ...2. üniversite 'de bölüm ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah nasip ederse, iletişimi bitirmek niyetindeyim. 1.ci perde bitti. Sağlığım ve şansım yaver gitsin. ;)

      Sil
    2. inş , :) her şey istediğiniz gibi olsun

      Sil
  13. cok guzel bir yazi olmus :) Bilgisayar basibda gulumsettiniz bizi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülümsettiysem harika. ;) Ben de katıldığıniz için teşekkür ederim. ;)

      Sil
  14. okurken biraz kafam karıştı doğrusu parti derken nasıl bir şey ama ortalara doğru çözdüm, belki orucun rehavetindendir bilmiyorum, akşam okumuştum şimdi yorum yapabildim. sevgiler :):)

    YanıtlaSil
  15. Elinize sağlık :) Soru cevap kısmını sevdim.

    YanıtlaSil
  16. Ne güzel bir anı paylaşmışsınız.Aynı dönemde yaşanmış benzer anılarım var benimde...

    YanıtlaSil
  17. güzel bir mim olmuş,zevkle okudum,
    babamın ikinci adresi :))))) çok güzel gerçekten,
    sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Merhabalar🤗 en sonunda kendi blogum gibi keyif ve günlük yazıların oldugu bır blogla karsılasmanın keyfını yasıyorum :) güzel ve samimi paylaşımlarınız için teşekkür ederim🤗 Blogunuzda yazılarınız gibi rengarenk💕🦋sevgiyle kalın hilujjinğn blogundan sevgiler🤗😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben de sizin blogunuz için aynı duyguyu yaşadım. Selamlar. :)

      Sil
  19. Hahahahahaaa iyiymis ikinci adres:))))
    Gezenteyim demissin, inanmadim! :)
    Gezente olsan banada gelirdin:))
    Sinirlenmeden ogretirsen, banada gzemeyi ogret. Ama sinirlenirsen kapatirim kendimi ona gore:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurt dışına açıldığımda İnşallah senin yanında alacağım soluğu...

      Sil
    2. 4 gozle bekliyorum o gunu :)

      Sil
  20. Harika ve çok samimi cevaplar. Elinize ve güzel yüreğinize sağlık. Sevgiler 😘❤️

    YanıtlaSil
  21. Sorularda cewaplar da cok guzel yaa, okurken cok keyıf aldım 🙈☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdiyseniz sizin cevaplarınızı da okumak isterim.. :)

      Sil
  22. Çok güzel bir yazı olmuş keyifle okudum ellerinize sağlık 😊

    YanıtlaSil
  23. ingstram hesabım olsaydı kesin gelirdim..fecebook ile başım belada :) olduğu için artık sosyal paylaşım sitelerine pek güvenemiyorum..ama dilerim bir kitap çıkartır,yeni yazarlar dünyasına katılırsınız..artı siz eski bir gazeteci sayılırsınız..harika bir kitap çıkaracağınıza eminim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duanıza "Amin" diyorum. Desteğinize teşekkür ederim. Selamlar.

      Sil
  24. Biri dilbilgisi mi dedi :) Hemen geldim :)
    Çok hoş bir parti varmış meğer! Neyse ki tek başıma aldılar içeri sorun çıkarmadılar :)
    Bir süredir mim'leri çok kaçırdım malum. Ama çok severim mim yapmayı, bloglarla etkileşimli yazıları...
    Çocukluk anın beni çok hüzünlendirdi... Annen ile empati yaptım sanırım. Allah korumuş nasıl korktum ben buradan bile 😞
    Ne kadar etkileniyoruz değil mi ufacık şeylerden?
    Ve ne kadar istiyoruz onları yanımızda???? 😞
    Allah kimsenin ailesini dağıtmasın inşallah 🙏

    YanıtlaSil
  25. Keyifli bir söyleşi olmuş, ne güzel partiymiş bu :)

    YanıtlaSil
  26. Kendinizi geliştirmeye çalışıyorsunuz bu çok güzel 😀 Dolu dolu günler.

    YanıtlaSil