Matcha Cayi Ile Latte

23 Mayıs

Matcha, yeşil çayın toz -pudra- haline getirilmiş halidir. İnsanın, şu "Japon'ların işleri güçleri yokta yeşil çayı toz haline getirmiş" diyesi geliyor.
 Japonlar sabaha hızlı başlamak için kahvaltıda sık içmekteymiş. Umarım, bir gün Japonya da çay seromonisine katılmak nasip olur.

matcha cayi tozu
Matcha Çayı Tozu

Kafeini yüksek ama tanen yok denecek kadar az. Uzmanlar matchanın; "kişini dikkatini yükselttiğini, kan şekerini dengelediğini" belirtiyor. Bana göre "matcha" yeşil çayın özütü...
Chado Tea, Türkiye'ye 2008 yılında matchayı getirmiş. Millet olarak -büyük çoğunluk- bu çayı varlığından pek haberdar değiliz.
Matcha da hafif bir ot kokusu var. İnsan önce tereddüt ediyor. Ben internet üzerinden araştırdığımda "latte" formunu beğendim.
Perinin Çaylarında, "matcha latte" yapalım, dedim.
Matchayı karıştırmak için "whisker" denilen bambu çırpıcı var. Bu arada çayı hazırlarken, "sıcak su" kaynamadan önce suyu alın. Küçük bir çatalla -whisker olmadığını düşünerek- sürekli karıştırın. Anneme göre, robotun mikserini kullanmalı.
Tarifi size yazıyorum.
Tek kişilik matcha latte:
1 su bardağı süt ya da soya sütü ( badem ile hindistan cevizi sütü)
1 tatlı kaşığı matcha tozu
1 kaşık bal veya şeker
matcha ve sicak suyun birlesimi
Matcha Ve Sıcak Suyun Birleşimi

Yapılışı:
Yeşil çayı sıcak suyla çırptım.
Sütü kaynattım. Yeşil çayla parça parça birleştirdim. Türk kahvesi usulü. Ben kendime şeker attım. Anneme şekersiz latte verdim.
İlk denemem olduğu için içemezsem diye annemi de ortak ettim. Annem bizi fahri asistanımızdır.
Sonrasında babama da yaptım. O beğenmedi. Büyük ihtimalle sigara kullandığından tadını alamadı.
matcha latteler
Matcha Latteler

Annemle ikimiz "matcha latte" sevdik. Dip kısmı -iyi çırpılmayınca- tortu oldu. İşte o kısmı lezzetliydi.
"Tadı nasıldı?" derseniz; süt fındık veya badem lezzetindeydi. Hani buzda satılır..
"Gül suyu eklense lezzeti nasıl olurdu?" diye düşündüm.
Sonuç; "matcha çayı" kendimizi ödüllendirmek için evde bulundurmak iyi fikir!
Çikolatadan daha masum ve faydalı...
Herkese keyifli günler....


BENZER YAZILAR

79 yorum

  1. Allah askina kınaya benzemiyor mu 😁 jaonlar niye o kadar zayiflar saniyosun.Bu caydan issteee 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben onların yemek sistemini hala irdeliyorum. Yemekleri genelde tuzlu ve soslu, içecekleri ise sade ve hafif. Kınaya da benziyor. Doğru söylüyorsun. :)

      Sil
  2. Çok merak ettim lezzetini denemeyi çok isterim 😍
    WhatsApp grubundan geldim bende beklerim sevgiler www.sanskapiyicalarsa.blogspot.com.tr 💓

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence denemelisin. İstersen önce bu çayı hazırlayan kafelerde iç. :)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Evet evet, insanı dinlendiriyor. Üç defa denedim. Evde yaptığımı daha çok sevdim. :)

      Sil
  4. Merak ettim şimdi , ilk fırsatta deniyeceğim ... Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar farklı. Denemek isterim bende. Değişik tatları çok severim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul da bu işin ustası Chado da içmeni öneriyorum. Bir gün karşılıklı içmek dileğiyle. :)

      Sil
  6. Kızımla kahve ve çayın dışında bir üçüncü seçenek arıyorduk. Tarif hoşuma gitti. Deneyip bir keyif yapalım. Teşekkürler canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, içtikten yarım saat kırk beş dakika sonra kendinizi daha iyi hissedeceksiniz. Yorgunluk sefası diyelim. Sevgilerimle, Ece abla.:)

      Sil
  7. yeşil çayın bu halini ilk kez duydum, ne değişik bir tarif. çok yararlı bi paylaşım sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fiyatı biraz tuzlu olunca biraz da Türk Halkı olarak alışkanlıklarımızın esiriyiz. Ben de teşekkür ederim. :)

      Sil
  8. Merhaba; ilk defa duydum.Merak ettim doğrusu.Paylaşım için teşekkür ediyorum.Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilerim denersiniz. Amerika da şu anda popüler içeceklerden biri.Sevgilerimle.:)

      Sil
  9. yeşil çayı bile sevemediğim için hiç benlik değil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeşil çayla yıldızım bir küs bir barışıkolsa da bunu biraz daha sevdim. Fiatı uygun olsa günlük kullanıma alacağım.

      Sil
  10. Hiç duymamıştım daha önce denenebilir ama

    YanıtlaSil
  11. Değişik bir çaymış, afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  12. bence soya sütü ile iyi gider..bildiğimiz yeşil çayın yerini alacak gibi.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soya sütü aldım,deneyeceğim. Bir kafe sahibi soya sütü arkadaşım zehirlendi, dediğinden beri elim kullanmaya gitmiyor. Fiat olarak uygunlaşirsa kesinlikle diyorum.:)

      Sil
    2. soya sütü zehirlenmesini söylediğiniz iyi oldu..benim hiç aklıma gelmemişti.. :( soya sütünü tavsiye etmemin nedeni çok faydasının olmasıydı..o yüzden siz kullanırken gene de tedbirinizi alın..

      Sil
    3. mrb,zehirlenme falan diyince bi acayip oldum :)) valla hiç üşenmedim bu konuda küçük bi araştırma yaptım :)) soya sütü ile yeşil çay yapılır mı,diye? kahvenin yapıldığını gördüm ama yeşilçay ile yapıldığını sadece 1 sayfada rastladım..tabii yeterince pek araştıramadım ama bunlar yeterli olur kanaatimce..linkleri size vericem..bunu vermemin nedeni ise bitkisel çaylarla ilgili faydalı yazılarınız olması...bunlar belki ilerde size ve diğer yorumcu arkadaşlara bi faydası olabilir diye düşündüm..umarım herkese faydalı olur.. :)

      Soya Sütlü İçecekler
      https://www.notdelisi.com/soya-sutlu-icecekler-18992/

      Soya sütlü yeşilçay resimleri (aşağıdaki resimlerede bakmanızı tavsiye ederim..küçücük yazıları da okuyun derim.. :) )
      https://tr.depositphotos.com/102129206/stock-photo-green-tea-soybean-milk.html

      Chia Tohumu ile Tarifler 2 Yeşil Çaylı Chia Pudingi
      http://yogaveyasam.com/saglikli-yasam/chia-tohumu-ile-tarifler-2/

      Soya Sütü İle Çikolatalı Kahve
      http://www.beingurme.com/yemek-tarifi/icecek-tarifleri/soya-sutu-ile-cikolatali-kahve

      Vegan İcelatte Soğuk Kahve (Soya Sütü)
      http://www.nefisyemektarifleri.com/vegan-icelatte-soguk-kahve-soya-sutu/

      içeceğinizi size özel hazırlayın (PDF) Burada çeşitli tarifler var..Bir tanesi de soya sütüyle ilgili..
      http://www.starbucks.com.tr/media/9F55A2D4A78D42A3905B57F0C69D06C7_tcm95-18939.pdf

      Soya Sütünün Faydaları ve tarifi
      http://www.1organik.com/soya-sutu-tarifi-hakkinda-bilgi.html
      http://evimalathanesi.blogspot.com.tr/2013/02/evde-soya-sutu-yapm.html

      İbrahim Saraçoğlu Soya Sütü Tarifi
      http://www.sosyetikcadde.com/ibrahim-saracoglu-soya-sutu-tarifi/

      SOYA SÜTÜ YAPILIŞI
      https://www.youtube.com/watch?v=eo-sOzRnWpw

      Sil
    4. Yazıma kattığınız değer için çok teşekkür ederim. İnceleyeceğim. Selamlar.

      Sil
  13. Denemek isteyip fırsat bulamamıştım. Şimdi sen de lezzetli deyince iyice heveslendim. Hemen gidip almam gerek :)

    YanıtlaSil
  14. İlk defa gördüm denemek isterim bende 🤗 fiyat olsun canım 😙

    YanıtlaSil
  15. Oldukça ilginç olmuş , duymuştum ama hiç deneyememiştim :) Elinize sağlık <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. İstanbul'daysanız kaynağına gidip deneyin. Chado selamlar.

      Sil
  16. kınaya benzettim. lezzetli görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet benziyor. Çok hafif bir lezzette. Bedene iyi geliyor. Sevgiler.

      Sil
  17. Ben de matcha çayı için bir yazı yazmıştım blogumda. Metabolizma canavarı ve yeşil çayların efendisi diye. Hatta şu anda da içiyorum. Harika bir yazı olmuş. Bir de milk oolong çayı var. Onu da öneririm. Müthiş bir antioksidan.... www.idilob.com

    YanıtlaSil
  18. Ben de kile benzettim :) Ama denemek lazım tabi.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim gibi kuru ciltlere maske de kullanılıyormuş. Ben diğer etkilerini tercih ediyorum. :)

      Sil
  19. hiç denemedim ama bana çok uymaz gibi geliyor :)

    YanıtlaSil
  20. bu yazdığım üçüncü yorum :) yorumlarım nereye gidiyor bilemedim. wordpress - blogspot uyumsuzluğu galiba :) matcha çayı benim de favorim. Ben de blogumda yeşil çayların efendisi, metabolizma canavarı diye bir yazı yazmıştım. Ayrıca önerebileceğim bir çay daha var o da milk oolong ! Antioksidan deposu. Kısa sürede cildindeki iyileşmeyi fark edersin. sevgiler. www.idilob.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oolongu aldım. Özellikle kilo vermek isteyenlere öneriliyor. Yarı fermente çay. Senin yazına da göz atacağım. Sevgilerimle.

      Sil
    2. Yorumlar bazen çok geç düşüyor. Bilmiyorum. :/

      Sil
  21. Değişik bir renk oluşmuş, afiyet olsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Yeşil mişik. Büyülü güçler. Beni güldürdün.:)

      Sil
  22. Bu çayı duymamıştım ne kadar güzel faydaları varmış . Teşekkürler bilgilendirme için . http://neselisusevim.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  23. Pek çekici anlattın. Nerden buluruz arkadaşı: )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Chado satan bir aktardan almıştım, canım. Beta Tea de de gördüm. Onlarınkini denemedim.

      Sil
  24. Matcha ayrica metabolizmayi hizlandirdigi icinde kullaniliyor ama cok fazl heryerde bulunamiyor maalesef :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef, ben dinlendirdiği ve de hala çalışmaya devam etmem gerektiği zamanlar içiyorum.

      Sil
  25. Tarif için teşekkürler denemekte fayda var :)

    YanıtlaSil
  26. Hiç denemedim ama sağlıklı gözüküyor.İçebilir miyim bilemedim ama ben :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neler içmiyoruz ki? Bence kendinizi keyif alacağınıza inanarak deneyin. Sevgilerimle. :)

      Sil
  27. maça latte he denerim ben de. ya sen bu çayları nerden nasıl kefşediyon yaa :) bugünlerde yeni blogçulara aramızda çevre yapmaya çalıştığım için bloguna uğramamış olabilirim yaaa özür yiaaa :) yenileri geziyodum kaç gündür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine yeni blogları göreceğiz sen de.:) Bir çaycıya bu sorulur mu? Ahaha... Evettt, beni unuttunnn sandımmm. :) Bu arada yakın zamanda sana sürpriz yapabilirim. Ahahahaa.:)

      Sil
  28. İlk kez yeşil renkli bir tatlı tarifinde dikkatimi çekmişti matcha. Tatlısını da yapmışlar yani. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilk yeşil matchalı tatlı gördüğümde ıspanaklı sanmıştım. :))

      Sil
  29. Miktarını iyi tutturmak gerek verdiğiniz tarif dışına çıkınca kötü bir tad oluşabilir :) En iyisi yine yaprakdan kaynatmak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Matcha kaynatılmıyor. :) İnce bir sıcaklık ayarı var. İçerisindeki antioksidanlar ölür.

      Sil
  30. Tadını çok merak ettim gerçekten bulabilirsem bir denemek isterim aklımda bulunsun, teşekkür ederim😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süt fındık daha çok buzda badem yakın damakta lezzet bırakıyor. Denemeni öneriyorum. Sevgiler. :)

      Sil
  31. Çok değişik ben yeşil çay içmeyi tercih ederim sanırım :D Birde ben alışkanlıklarımdan asla vazgeçemiyorum malesef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gün olur, bir bakmışsınız denersiniz. :)

      Sil
  32. Afiyet olsun tadını baya merak ettim 🙈

    YanıtlaSil
  33. Bi Japonya turu mu yapsak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel olur. :) Hayalim... Gidelim yaaa...

      Sil
  34. Ne güzel. Çayciya gidince alayim ben seviyorum degisik çaylari.

    YanıtlaSil
  35. Hiç duymamıştım. Yeşil çayın kahvesini yapmış sanki Japonlar.

    YanıtlaSil
  36. İlk kez yazınız sayesinde öğrenmiş oldum bu çayır çayı.Bir yerde denk gelirsem mutlaka alıp denemek isterim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeşil çayın özel şekilde öğütülmüş hali.. Çimden yapılmıyor...

      Sil
  37. Elinize sağlık ilk fırsatta deneyeceğim çok hoş görünüyor :)

    YanıtlaSil
  38. Ben yeşilçayı severim bu da güzeldir bence

    YanıtlaSil
  39. gerçekten merak ettim kesinlikle bu hafta sonu denicem

    YanıtlaSil