Ayvali Balli Kis Serbeti

17 Ocak

Kış tüm enerjisiyle bizi sardı.  Hemen herkes kapalı ortamda olduğundan hastalıklar yakaya yapışıyor.
En çok görülen; boğaz ağrısı, burun akıntısı ve nefes darlığı.
Tabiki  Periniz sizi düşünerek; "Peri'nin çayları" bölümüne yeni bir tarif hazırladı.

Size tüm kış keyifle içeceğiniz  "Ayvalı Ballı Şerbeti" ile uygulayacağınız bir ritüeli de anlatıyorum.

Aslında bu ritüeli daha önce blogta anlattım: "Vav" ritüeli...

Vav harfi bu ritüelde "İlahi kaynaktan halka inen rahmet ve şifa" esrarı kabul edilmiş. 

Vav harfinin esrarı, ayva ve bal şerbeti size "kış" için ister sıcak ister soğuk şifa verecektir.
Bal, Kuran'ı Kerim de Nahl suresinde anılmış. Bal nimet olarak kutsanmış.
Hz. Peygamber "Bal Şerbeti" ile ilgili söylediği sözler, İslam büyüklerince de geliştirilmiş.
"Bal Şerbeti" için bazı ayetleri ve dualar eklenmiş. Müzelere giderseniz"şifa tasları " göreceksiniz. Belki de görmüşsünüzdür.
İşte, o "şifa tasları" içinde  "bal şerbeti" ya da " okunmuş su" içilmiş. Kimi zaman da o tasla su dökülerek üzerindeki nazarı, belayı def etmiş.
Bana kalırsa, "şifa tasları" aslında "zehir tespit eden kapların" farklı bir versiyonudur. İnsanlar arasında kutsanma duygusuyla kabul görmüş.
Sizi video ile baş başa bırakıyorum. Videoyu baştan sona kadar izlemenizi öneririm.
Ayvayı hangi bitkilerle birleştirip çay hazırlayabilirsiniz? Kimler hangisini kullanırken doktoruna danışmalı?
Sorularının cevapları var.
Desteğiniz ve yorumlarınız için teşekkür ederim.  Perimistce kalın.
Youtube kanalıma bekliyorum.


BENZER YAZILAR

24 yorum

  1. Süper bir paylaşım olmuş elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Bana afiyet olsun, çok severim şerbeti, hele ballı olursa. :)

    YanıtlaSil
  3. harika bilgiler videonu da izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
  4. Yine faydalı bir video olmuş Pericim, yorumuna sağlık ♥

    YanıtlaSil
  5. Çok sağlıklı olmasına karşın ayvaya çay olarak alışamadım. Oysa kışın alıp tüketiyoruz.

    YanıtlaSil
  6. Ay ne güzel bir kış çayı. Kokusunu burnumda hissettim. Oh miss❤️

    YanıtlaSil
  7. Ayvalı ballı hiç denememiştim 🤔

    YanıtlaSil
  8. Harika en kisa surede deneyecegim💖

    YanıtlaSil
  9. Bayıldım ben bu tarife ellerinize sağlık 😍

    YanıtlaSil
  10. hiç denemedim eminim çok güzeldir. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. Ben de en kısa sürede deneyeceğim, paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  12. valla harika bir cay elerinize saglik :)

    YanıtlaSil
  13. Bu yayın çok enteresan olmuş gerçekten canım benim, en kısa sürede youtube hesabını yeniden ziyaret etmem lazım <3

    YanıtlaSil
  14. hiç içmedim denemeliyim. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  15. Harikasınız, başarılarınızın devamını dilerim :)

    https://benirva.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  16. Ayvaya bayılırım, harika bir çay bu da. Bu arada ayva yaprağından çay yapıyorum ben de, enfes...

    YanıtlaSil
  17. Bence tadi da cok hos olmustur canm benm. Afiyetle icin. Bende bir ara yaparim insallah 😄

    YanıtlaSil
  18. Tam şifa kaynağı emeğine sağlık .

    YanıtlaSil
  19. Çok lezzetli olduğuna kuşkum yok ♥

    YanıtlaSil
  20. Ilginc bilgiler ve güzel bir tarif 😊

    YanıtlaSil
  21. Beautiful post dear! ♥ I like your blog!
    Following you! Follow back?

    http://colourfulmadness.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  22. "Vav" ritüeli ilk defa duyduğum için merak edip baktım yemeği vav'la çevirmek çok ilginç geldi bana.Neyse şimdiki yazının konusu bu değil.Kışın şifa olsun inşallah içen herkese...

    YanıtlaSil
  23. Ayvayı da balı da çok sevdiğim düşünülecek olursa bayıla bayıla içeceğimden eminim. Çok teşekkürler

    YanıtlaSil