Seyahat Caylari

10 Ocak

Perinin Çayları bölümünde, "seyahat çayları" ile karşınızdayım.
Kimi zaman tatil kimi zaman iş için seyahat ederiz. Bazı kişilerin hayatı seyahattir.
Bedenimiz haliyle yaşanan iklim ve yer değişikliğine alışmaya çalışırken, tepkiler verir. Kimi kişiler daha hassas olduğundan o seyahat eziyete dönüyor. Mesela: Sıcak bir yere gitmişsek daha çok terleriz, kimi zaman yiyecekler kimi zaman soğuk sıvı tüketiminden ishal yaşanabilir.
Böyle durumlarda sıkıntıları azaltmak için size çay kutusu hazırlamanızı önereceğim.
Çay kutusunda üç günlük çay hazırlayacağız. Nedeni, bedenimiz -genelde- çevre şartlarına üç günde alışır.
Seyahat çayı kutusu en fazla makyaj kutunuz kadar ağırlık yapar.
Ben iki farklı çay kutusu hazırlıyorum:
Sıcak Bölge Seyahat Çayları
Soğuk Bölge Seyahat Çayları
Seyahat Çayları Kutumuzu ve içeriğindeki çayları anlatmaya devam edelim. Sıcak Bölge Seyahat Çayları:

yaz_seyahat_caylari
Yaz Seyahat Çayları

Sıcak bölge ve yaz döneminde yaşanan sıkıntılar; sıcak çarpması, gıdaya karşı hassasiyet, ishal, böcek ısırıkları, güneş yanıkları ve uykusuzluk.
İshal: Adaçayı, böğürtlen, kızılcık, kuşburnu.
Mide Bulantısı: Nane, zencefil.
Güneş Yanığı: Her banyo için 4-5 adet papatya ve gül çayı (Doğadan Yeşil Çay Gül Buketi) Ben kendim 100 gr olarak tül bir keseye lavanta, papatya, sinirliot karışımı hazırlıyorum. Bir kovanın yarısına kadar su dolduruyorum. Keseyi veya poşet çayları atıp sabunsuz duş alıyorum.
Uykusuzluk: Papatya, gül (Doğadan Yeşil Çaylı Gül Buketi ), rezene.
Kas Ağrıları, Halsizlik: Roobios, Yeşil çay yaseminli ve çay.
Yukarıda yazdığım çaylardan birisini tercih ederek üçer adet hazırlayarak kutunuzu oluşturabilirsiniz.
kis_seyahati_caylari
Kış Seyahati Çayları


Soğuk Bölge Seyahat Çayları: Genelde soğuk bölgelere yada kış zamanı yaptığımız yolculuklarda yaşanılan sıkıntılar: Gaz, boğaz ağrısı, üşüme-titreme, kabızlık ve uykusuzluk.
Gaz: Rezene, mercanköşk, nane.
Boğaz Ağrısı, Burunda Akıntı: Adaçayı, ıhlamur, ekinezya, mürver. 
Üşüme -Titreme: Böğürtlen, Chai -sütle-, zencefil-limon, kuşburnu.
Uyku: Gül, papatya ve melisa.
Kabızlık: Papatya, roobios ve ıhlamur.
Soğuk bölge seyahat çayları, doğa yürüyüşü yapanlara ve yaylalar da yazı geçirenler mutlaka yanlarında bulundursun.
İster iş ister tatil için seyahat edelim, enerjimiz ve sağlığımız yerinde olsun. Seyahat çayları ile sıkıntılardan uzak kalın.
Bu arada kutunuzu hazırlarken sizin veya sevdiklerinizin bu bitkilere karşı alerjiniz olup olmadığını kontrol edin.
Herkese keyifli ve enerjisi yüksek günler diliyorum.

BENZER YAZILAR

30 yorum

  1. Çok faydalı bir yazı olmuş teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Kas ağrısı için olanı sürekli yanımda taşımam lazım aslında benim...
    Eline sağlık, faydalı bilgiler için teşekkürler güzel perim ♥

    YanıtlaSil
  3. bitki çaylarını çok sevmiyorum mecburiyetten ilaç niyetine içiyorum

    YanıtlaSil
  4. uykusuzluk çektiğim için sürekli papatya kullanıyodum,papatyanın karaciğeri de faydası da varmış..videoyu izledim,aslında ilginç geldi bana,ilk defa duydum sıcak ve soğuk bölgelerde farklı farklı çayların kullanılmasını..neler varmış dünyada..🙂 emeğinize sağlık..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıcak ve soğuk bölgelerde bedenin tepkileri farklı olduğu için özellikle ayırdım. Teşekkür ederim. Sevgilerimle.:)

      Sil
  5. Bitki çaylarını çok seviyorum, detaylı bilgi verdiğin için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. çay uzmanı olduk sayende :D en güzeli siyah derim :D

    YanıtlaSil
  7. İlk fırsatta soğuk bölge çaylarından oluşan bir paket hazırlamalıyım sanırım ♥

    YanıtlaSil
  8. Eskilerden ıhlamuru bilirdim siyah çayı keşfedince vazgeçilmezim oldu. .)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim diğerlerinin tadını bilseniz hepsinin tadına meftun olursunuz. :)

      Sil
  9. Papatya çayını seviyorum bir tek.Diğerleri biraz tansiyonumu düşürüyor maalesef :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında papatya da rahatlatıcı olduğundan tansiyonu düşürür. Adaçayı bir tık yükseltir, zencefil yine aynı. Şaşırdım.

      Sil
  10. Adaçayı ve papatya favorim zaten :) faydali bir yaziydi canm ellerine saglk. Sayende caylari baya ögrendik :)

    YanıtlaSil
  11. Harika bir yazı olmuş, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  12. Seyahat çayları çantası. Güzel fikir 👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İhtiyaç duyduğunuzda hemen el altında.;)

      Sil
  13. Bitki caysiz olamayan biri olan benim icin cok guzel bir video tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  14. Bende hergün 2 fincan içerim bitki çayından :D Güzel bir paylaşım olmuş .Teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
  15. Benim de rezene, anason ve az miktar kekik ile yaptığım çayım var acayip rahatlatıyor her yere giderken onları götürmeye çalışırım. Bu çay kutusu olayı harika bir fikirmiş teşekkürler paylaşım için. Tüm bitkilerin çayını severim genelde. Kendim karışım hazırlamayı ise ayrı bir severim. Ama yeşil çayı hiç içmedim. Tadı kötü olur gibi bir ön yargı oluşmuş kafamda sanırım. Kas ağrısı ve halsizlik çok var bende deneyeceğim yeşil çayı en kısa zamanda :)
    Mide bulantısı benim yolculuk sırasında çok geliyor. Ben de kekik çayı kullanıyordum bu sebepten. Nane ve zencefilin iyi geldiğini bilmiyordum. Zencefil toz halinde olan mı yoksa büyük parçalı olan mı acaba resimde göremedim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ananas yemeni de öneririm. İçinde ki bromelain asidi kaslardaki yorgunluğu alıyor. Zencefili burada hemen içebilmek için hazır çay olarak gösterdim. Doğadanın zencefil limon karışımı var. Öbür türlü küçük bir taze zencefil kökünü yanında taşımanı öneririm. Minik minik iki -üç parçaya böl. Sıcak suya atıp yavaş yavaş içebilirsin. Küçük bir kök bulantına göre değişir, ama sanırım seni 5-6 saat idare eder, diye düşünüyorum.

      Sil
    2. Evet sonradan gördüm videoda hazır çayı teşekkürler, deneyeceğim hepsini :))

      Sil