İsabey Bağevi Şarapları

25 Mart

İsabey Bağevi’ndeki gezimizin ikinci kısmı "İsabey Bağevi Şarapları" ile yazıma devam edeceğim.
periniz isbasinda
Periniz İşbaşında

O gün tadımda altı şarap denedik. Benim eşliğimde  -Gülay Hanım'ın verdiği bilgilerin desteğiyle- tanıyalım.

1- İsabey Savignon Blanc:
Başlangıçlar için öneriliyor. Bunun yanı sıra deniz balıkları ile servis edebilirsiniz. Doğrusu ben de akılda yer eden bir duygu bırakmadı.

2- İsabey II. Parsel Merlot:
Denizli Güney ilçesi üzümlerinden yapılan şarap altı ay meşe fıçılarda bekletiliyor.
Şaraptan karamelize bir tat alıyorsunuz. İçimi yumuşak.
Gülay  Hanım, şarabın kadınlara benzetildiğini söylüyor.
Gülay  Hanım, bu şarabı: "Porçini  mantarı, kremalı tavuk ya da yemeklerde" öneriyor.
Ben kazandibi, isli peynir, krokan hatta enginar yemekleriyle de uyumlu gideceğini düşündüm.
Bu şarabı bir kadına benzetirsek: Lolita olurdu. Tabi bana göre.

3- Plato Kalecik Karası:
Denizli'de yetişen "Kalecik Karası" üzümlerinden elde ediliyor. Kırmızı  meyvelerden böğürtlen tadı ve kokusu hissediliyor. Hafif tanenli bir yapıya sahip, browni ile denenirse nasıl olurdu?
Bu şarabı: Keyifli, uçarı bir kız gibi görüyorum.


isabey  bagevi saraplari
İsabey Bağevi Şarapları

4- Plato Centum Syrah:
Bu şarabı dinlene dinlene içiniz. İlk önce nar tadı hissedebilirsiniz. Dinlendikçe ben gül kokusu ile tadı aldım. Bir kadeh ile Ömer Hayyam'ı da anmalı.
Sevgili, şarap getir! Kalk, gel sözüm yerine
Bu gece kısmetimdir o pembe ağzın yine!
Tövbem saçların gibi perişan bir tövbedir,
Uysun verdiğin şarap yanağının rengine!
Ruhu şad olsun.
Doğrusu, bu şarap "Aşık Kadını" hatırlatıyor. Aşık kadınlar biraz deli ve güzel olur. Onunla kalmaya devam edebilirseniz, sizi her gün şaşırtır.
Ezine peyniri, tulum, Bergama peyniri ve kestane şekeri ile tatmalı.
isabey bagevi detaylari
İsabey Bağevi Detayları

5- Plato Shiraz- Öküzgözü:
Kırmızı üzümden elde edilen şaraplar Fransız meşe fıçılarda dinlendiriliyor.
Gülay Hanım, bu şarabı "hırçın ve öfkeli bir kadına" benzetiyor. Şarap dinginleştikçe onun güzelliğini farkediyorsunuz.
Gülay Hanım; şarabı baharatlı yemeklerde öneriyor. O zaman, et ve ciğer sote, kebap ile sucuğun yanında keyifle içebilirsiniz.


late harvest bornova misket
Late Harvest Bornova Misket

6- Late Harvest Muskat:
Bornova misket üzümünden elde edilen şarapta kehribar kokusu hissediliyor. Şeker oranı yüksek, tatlıyla arası olmayanların sevmeme ihtimali var.
Onda, hayatın feleğinden geçmiş ama, yaşadıklarıyla daha da güzelleşen bir kadın. Masallar aklıma geliyor.
Diane Keaton, Jack Nicholson ile oynadığı "Aşkta Her Şey Mümkün" filmin de kimi zaman gülerek kimi zamanda gözleriniz dolacak. Late Harvest'ı özellikle "Paris sahneleri" esnasında yudumlayın.
Late Harvest Muscat; fikrimce yoğun bitter çikolatalı tatlıları, portakal, bergamotlu hatta yeşil incirli lezzetleri şenlendirir.
Evet, İsabey  Bağevi şarapları ve ben de hatırlattıklarını sizinle paylaştım. Sizin de ekleyecekleriniz varsa yorumlara bekliyorum.
Baharın gelişiyle beraber aşk ve güzellikle dolu günler bizi bulsun, diliyorum. 


BENZER YAZILAR

36 yorum

  1. Bak sanki 6 bana göre gibi geldi :)))
    Tatlıyı severim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek ki sen "Masalcısın" Şebooo. :) Mucuksss.

      Sil
  2. Şarap bilgim hiç yok. Sunum çok güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sizin için; "aşık kadın" olarak lanse ettiğim Centum Syrah'ın yakışacağını düşündüm. :) Bir gün deneyin. Bakalım sevecek misiniz.?

      Sil
    2. Ay benim için bana yakışır bir şey bulmuş sunuz. Çok teşekkürler...

      Sil
  3. ne de güzel yorumlamışsın ya:) ben olsam hepsine şarap gibi der geçerdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Demir Lady senin şarabın "Kalecik Karası" olurdu. :) Keyifli ve uçarı bir tarafın var. ;)

      Sil
  4. Aklimizin bir kosesine yazalim. Onceden sarap der gecer, guzel diyenle hiii guzelmis derdim. Simdi ayirt ediyorum, favori saraplarim var. Turkiye'ye geldigimizdede senin yorumlamalarin la yapalim secimimizi.:)
    4'u alip buranin peynirleri ile butunlestirelim birde:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah sen gelene kadar biraz daha oturur bu şarap bilgim. :)
      Bence de dene, birazcık dinlendir amao şarabı tamam mı? Senin için 6 numarayı da düşündüm. :) Masalcı Mevlüde.Mucuksss.<3

      Sil
    2. Kesin oturur bu kadar ilgi ve alakaya:))
      Sarabi aldigimizda en az iki yil el surmuyoruz zaten. Koca kisisinin takintisi bu:))
      O zaman bende senin icin Late Harvest Muskat'i alir, icerken masallar diyarina bir yolculuk yapar, sonrada bunu kelimelere doker, sana ulastiririm:))
      Optum kocaman...

      Sil
    3. Merak içinde bekliyorum. Ben de seni öpüyorum. :))

      Sil
    4. Nerelerdesin? Ses ver, meraktayim!!!

      Sil
    5. Kayıp Balık Nemo oldum... Bilmiyorum ki yaşıyorum işte Mevlüde'm. Teşekkür ederim. Hevesim kaçtı. Kafamda deli düşünceler. Senin gibi becerikli de değilim alayım elime makası bi şeyler biçeyim, dikeyim falan filan.
      İnstagram takılıyorum, fotoğrafla ilgileniyorum. İstersen oradan yine kavuşuruz. Öpüldünn.

      Sil
  5. Çok keyifli bir tanıtım yazısı olmuş :)

    YanıtlaSil
  6. harika bir anlatım olmuş , bu arada anneniz nasıl?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annem duruma alışmaya çalışıyor. Teşekkür ederim. Sevgi ve selam ile. :)İyi geceler.

      Sil
  7. Şarapların dili olmuşsunuz resmen anlatıma bayıldım desem yeridir..4. yü denemek istedim bianda ama bilemedim ki acaba ben hangisi olurdum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Bir Defne Masalı; aşık kadınlar gözükara olur. :) Keyfini çıkar. :) İyi geceler.

      Sil
  8. içkinin ucuz olduğu kıbrıs'ta bile şarap bilgim yok nerdeyse yeni yeni şaraba doğru yöneliyorum elinize sağlık şaraplar hakkında bilgiler için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ercan Bey teşekkür ederim. Doğrusu şarap konusunda ben de acemi bir tadımcıyım. Kıbrıs'a selamlar..

      Sil
  9. İnanılmaz keyifli bir yazıydı biraz önce okuduğum :)
    Güzel bir günü, keyifle anlatmışssınız :)

    YanıtlaSil
  10. merhaba hemşerim hayırlı haftalar olsun. nasılsın? annen nasıl? herşey yolunda mı? uzun bir ara oldu :(

    YanıtlaSil
  11. safiyecim nasılsın? yazmışmıydım dün sana hatırlayamadım. neyse yine yazayım :) nasılsın uzun ara verdin. annen iyileşti mi? keyifler iyidi umarım. sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Demir Lady'm şimdi yayına bakınca uzun bir ara olmuş. Bir ara her şeyi ama her şeyi size anlatacağım. Bir küskünlük biraz yorgunluk biraz ailesel her şey karma karışık... İşte öyle..

      Sil
    2. safiyecim sağlık olsun , sağlık olduktan sonra herşey hallolur ;) en kısa zamanda bizlerle paylaşmanı ve herşeyin yolun girmesini temenni ederim canım. yyapabileceğim birşey varsa seve seve ;) kocaman sevgiler <3

      Sil
  12. Çok teşekkür ederim hocam

    YanıtlaSil
  13. canım geçmiş anneler günün kutlu olsun. sağlıkla mutlulukla evlatlarınla güzel günler dilerim. sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin de Sevgili Lady'im. Hep beraber evlatlarımızın güzel günlerini görelim. Sevgilerimle.:)

      Sil
  14. Faydalı bilgiler kitabi gibi sevdim blogunuzu kutlarım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Evimin Güncesi teşekkür ederim. Sevgilerimle.

      Sil
  15. İnstagram çıktı Bloggerlık askıya alındı sanki :)))Sağlıkla,güzelliklerle dolu mutlu bayramlar diliyorum.Sevgiler....

    YanıtlaSil
  16. Şarap içmeyi çok seviyorum fakat bu konuda çok bilgili değilim. Yazınız bu nedenle hem çok hoşuma gitti hem de baya faydası oldu.

    YanıtlaSil
  17. Hımm, ne incelikler varmış, boşa çiğnemişim bu kadar yolu. Karga'dan başka kuş blmezmişim meğer. Ben oraya gitmiştim yıllaaaar öncesinden ama o kadar gelişmiş değildi o zamanlar. bir kaç çeşit vardı sadece. çat pat anımsadım yazınızı okuyunca. Valla ne diyeyim, sunumunuza bayıldım hakikaten :)

    YanıtlaSil