Doğadan İsveç Şurubu Bitkileri

10 Kasım

İki üç senedir, bitki ve meyve çayı çeşitleri arttı. Bu durumu sevindirici buluyorum.
Sağlıklı yaşam için bitkileri kullanma gayretini gösteriyor. Doğadan bitki çayları noktasında kendini tescillemiş firma. Lipton ile de arasında gizli bir rekabet var.
dogadan logo
Doğadan Logo

dogadan isvec surubu bitkileri cayi
Doğadan İsveç Şurubu Bitkileri Çayı

Bu yazımda; “İsveç Şurubu Bitkileri” çayını inceleyeceğim.
Öncelikle:       
“İsveç Şurubu”, Avrupa’da kronik ağrılar için geliştirilmiş bir formüldür. İsveç şurubunun birçok sindirim ve cilt rahatsızlığında iyileştiren etkileri de bulunur. Bitki, bitki kökü ve reçineler %70- 80 oranında alkol içinde 15-20 gün bekletilip süzülür. Şurup kimi zaman içilerek kimi zaman da kompres yapılarak tedavide kullanılır.
Orjinal İsveç Şurubu İçeriği:
Sarısabır reçinesi, mür ağacı, safran, sinameki yaprağı, kâfur, ışkın veya ravent kökü, küçük çayırgüzeli, kudret helvası, tiryak özü, yaban domuzu kökü, melekotu kökü, mührüsüleyman.
Bu içeriğin içine bazı bitkiler eklenebiliyor: Tarçın, zerdeçal, günlük ağacı reçinesi gibi.
“Sen nereden biliyorsun?” derseniz. Ailem yirmi beş sene aktarlık yaptı. Malzemeleri temin etmeniz çok zordur. Bir ara Migros gibi büyük marketlerde Arifoğlu firması şurup bitkilerini –yukarıda yazdığım birçok bitki vardı.- satışa sunmuştu.
Arifoğlu, tanıtım da çok başarılı olamadı. Hala satıyorlar mı?
Doğadan İsveç Şurubu İçeriği:
Tarçın, biberiye, yenibahar, zencefil, karahindiba kökü, kakule, Frenk kimyonu, turunç kabuğu, enginar yaprağı, anason, mayıs papatyası, kişniş, karanfil, zerdeçal.
İkisini karşılaştırdığınızda:
Doğadan İsveç Şurubu Bitkileri; aşağı yukarı bir tür mesir macunu karışımıdır.
Mesir Macunu bitkileri:
Anason, çivit, çöpçini, besbaşe, darül fülfül, çörekotu, hardal tohumu, havlıcan, hıyarşenbe, kakule, karabiber, kebabe, kimyon, tarçın, meyan balı, safran, kişniş, portakal kabuğu, kara halile, vanilya, yeni bahar, zencefil, rezene, bal.
isvec surubu bitkileri icerik
İsveç Şurubu Bitkileri İçerik
Düşünceme göre; firma “Mesir Macunu” isim hakkını alamadı. Keşke, çayın ismini: “Valide Sultan” veya “Sultan Çayı” gibi isimler verilseydi.
 “İsveç Şurubu Bitkileri” ismi kullanılmamalıydı.
“İsveç şurubu, alkolsüz kullanılamaz mı?” dediğinizi duyuyorum. Dindar insanlarımız bu konuda hassas. Bazı aktarlar, sirke ile şurup karışımını hazırlıyor. “Ne kadar faydalı?” düşünülür.
Geçmişte, dindar müşteriler bize gelip “İsveç Şurubu” isterdi. Bir kısmı istedikleri sonucu alamadıklarını, söylerdi.
Yani, “İsveç Şurubu” suyla yapılan bir karışım değildir.
Gelelim bu çayı nasıl kullanırsınız?


dogadan isvec surubu bitkileri cayı bardakta
İsveç Şurubu Bitkileri Çayı Bardakta


Doğadan İsveç Şurubu Çayı:
Kendinizi grip olmadan önce halsizlik ve burun akıntısı gibi belirtileri hissediyorsanız; kuşburnuyla karıştırıp içiniz.
Enginar yaprağı, karahindiba kökü ve zerdeçal karaciğeri temizleyen ve rahatlatan bitkilerdir.
Diabet hastaları rahatlıkla içebilir.
Romatizma hastaları ile sarılık geçirenler ve karaciğer yağlanması yaşayanlara önerilebilir.
Emziren anneler de tüketebilir.
Çay da: Karanfil, tarçın ve zencefil tadını yoğun alıyorsunuz. Bal ekleyince “mesir macunu gibi” diyeceğinize eminim.
Şimdilik yazacaklarım bitti.
Ara sıra, piyasada bulunan bitki çaylarını size anlatacağım. “Neler var? Nasıl kullanılmalı? Hangi sıkıntılarda faydalı olabilir?” diye düşünenlere yardımcı olacaktır.
Herkese sağlıklı ve güzel günler diliyorum. Ağzınızın tadı yerinde olsun. Sevgilerimle.


BENZER YAZILAR

41 yorum

  1. Son derece önemli ve güzel bir yayın olmuş sevgili Safiye! Cok önemli bilgileri derlemiş ve bizlerle paylaşmışsın. Ben kendi adıma çok faydalandım. Umarım herkes okur.

    YanıtlaSil
  2. Handan'cığım teşekkür ederim. Umarım okunur. Genelde, ürün inceleme yazıları "ürünü övme" diye biliniyor. Ben, objektif bir noktadan bakıyorum. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. Vuuu muhteşem ve bu cay bende de var daha dun ictim balla . Tadı guzel ben beğendim. Bilgiler icin mersi şekerim. -♥♡♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başkan afiyet olsun. ;) Sen de önerirsin artık. Artı beni de ;) Öptüm.

      Sil
  4. Henüz icmedim.Eger türk bakkalinda görürsem alirim.Bu tür caylârla dolu dolabim.Denemeyi seviyorum,bazen tadi agir gelenlerde oluyor,icemiyorum.
    Yararli paylasimin icin tesekkürler.Sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tadının ağır geleceğini düşünmüyorum.Baharat noktasında mesir macunu kadar baskın bir tarafı yok. Sevgilerimle.

      Sil
  5. manisadan kuzenim mesir macunu çayı getirmişti durduğu dolap bile kokuyor
    diğer yayınlarıda bekleyeceğim
    faydalı bir post olmuş.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence onu çaylarda şeker niyetine tüket. Şekerden şifalı; bir de evdekilerin bu çaylara alışmasını çaktırmadan sağlarsın. Öpüyorum.:)

      Sil
  6. İsveç Şurubunu şurup olarak yıllar önce babam için yurt dışından getirirdim. Çok bilenen bir şey oralarda ve eczaneler satıyor. Türkiye`de sonradan aktarların karışımları olduğunu biliyordum ama bu üründen haberim yoktu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Semi, sen yine "İsveç Şurubu" kullanacaksan yurt dışı imkanın varsa oradan getirt. Buradan malzemeleri bulman zor, bilmediğin için ayırt etmen de güç...
      Bu çay, mesir macunu türevi." İsveç Şurubu" isminden ibaret. Fayda alabileceğiniz yanlarını yazdım.

      Sil
  7. Çok yararlı bir post olmuş, teşekkürler. Bu arada ben sizinle blogger arkadaşı olduğumuzu zannediyordum meğer değilmişiz. Bunu şimdi düzeltiyorum. Yeni paylaşımlarda görüşmek dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rabia Hanım, çok tatlısınız ben de teşekkür ederim. Sevgilerimle.

      Sil
  8. isveç şurubunu içersek,isveçli olurmuyuz :)) elllerine sağlık,çok güzel olmuş ablacım....bu isveç şurubu nerde satılıyo,merak ettim şimdi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilge'ciğim olan var mı? Bilmiyorum. :))) Bildiğim kadarıyla http://www.isvecsurubu.org/tag/isvec-iksiri/ buradan temin edebilirsin. Sevgilerimle. Özlemişim.:)

      Sil
  9. ben hazır çayların doğallığını sorguluyorum tıpkı hazır yiyecekler gibi.gerçi orjinalliğini koruyan ne kadar az besin kaldığını düşünürsek elimiz mahkum gibi :(
    kalemine emeğine sağlık yerinde ve güzel bir yazı olmuş yine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, haklısın. İleride şeffaf görünür poşetlerde içebileceğimiz bitki çayları olsun diliyorum.
      Türkiye'nin nereye doğru gittiğini göremiyorum. Endemik tür açısından bu kadar zengin bir ülke her şeyi ithale başladı. Belçika kadar bir alanın terk edildiğini düşünürsen, ne kadar acı bir durum olduğun anlaşılır.
      Basit şeyleri bile yanından geçsek bilemiyoruz. Evde yemek yapılmadığı için çoğu çocuk ve genç bir çok sebzenin tadını bilmiyor.
      Gerçekten iyi bir silkelenmeye ihtiyacımız var. Adım adım ölüme doğru gidiyoruz. Yağlı ilmeği de kendi ellerimizle boynumuza geçiriyoruz...

      Sil
  10. anaaaa bunu hemen içicem alcam :)

    YanıtlaSil
  11. anliyamadim yani doğadan in isvec surubu çayı alkollu mu?

    YanıtlaSil
  12. Egerki alkol dahi şifa için kullaniliyorsa ve baska muhadili yoksa bence gunah degil mademki dinimiz mantik dini mantikli.olmakta fayda var.. saygilar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, Haydar Bey. Zaten alkol içeriğine giren bitkilerle değişiyor. Bardak bardak tüketilecek bir karışım zaten değil. Yorumunuza teşekkür ederim.

      Sil
    2. dinimiz de çoğu haram olanın azı da haramdır.Şifa niyetine de olsa haram haramdır.

      Sil
    3. Alkol başka bitki, kök ve reçinelerle etkileşime girmekte.
      O yüzden içki özelliğini kaybetmektedir.
      Siz kullanmak istemezseniz kullanmayın. Dinin neyi nerede kullanacağımıza dair hükümlerini kitapta okudum. Biliyorum. İkilemde kaldığımda yine kitaba döner ve okurum.
      Neticede sizin vücudunuz. Sizin kararınız.

      Sil
    4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    5. Alkolden ne kadar kaçınırsanız kaçının alkol her yerde. Şu an vücudunuzda çok az olsa bile alkol var. Hem günah olan alkol almak değil, sarhoş olmak. Bilirsiniz en yakın örnek olarak, yediğiniz üzümde bile alkol bulunmaktadır.

      Sil
  13. ne çok bitki varmış içinde :) mesir çayı içmiştim o da böyle çok baharatlı. siz zaten bilirsiniz. aktarlık ne güzel bir meslektir. ondan çok bilgilisiniz.
    evet asıl formülü alkol ile. suyla belki de istenilen etkileşme olmuyordur. güzel yorumlamışsınız emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ailemin mesleği aktarlık, ben sağlık görevlisiyim. Tabi aileden gelen bir bilgim var, hangi bitkilerin konulduğu ve nasıl kullanıldığı gibi, bitkileri tanıma şansım oldu.
      Suyla ya da sirkeyle istenen etkileşim olmuyor. :Sirke fermantasyon ürünü.
      Bir de zaten bu formülasyonda ana bitkilerin ve reçinelerin çoğu bulunmuyor.

      Sil
  14. Ben bir biyologum bu saydığınız bitkilerin çoğu Türkiye coğrafyasında bulunur.Türkiye coğrafyası avrupa coğrafyasından daha zengin ve endemik bitiki türleri ihtiva eder.Kaba tabirle tüm Avrupa’da 13 Bin Civarında Bitki Türüne Rastlanırken, Türkiye’de 9 Bin 200’ün Üzerinde Bitki Türünün Bulunduğu, Bunlardan 3 Bin 100’ünün İse Endemiktir.Sirke fermantasyon ürünüdür alkolde fermantasyon ürünüdür.Proses i farklıdır.Sonuç olarak farklı bir formülasyon çıkar ortaya.Aktarlar 3 beş bitki bilmekle bu işin piriyiz zanneder . bir bitkide binlerde tanen ve bileşik yapıları içerir.Bunları çözmek analizlemek göründüğü kadar basit değildir heleki organik kimya kısmına girerseniz çıkmanız çok zordur.Memleketimde herkes bitki uzmanı oldu maşaAllah.

    YanıtlaSil
  15. :)) Ben de sağlık görevlisiyim. Organik kimya okudum. Burada anlatılan ürünün - çayın-orijinal İsveç iksiriyle ilgisi bulunmamaktadır. İnceleme fırsatınız olursa yurtdışında ki ürünü bence fark edeceksiniz. Benim Bu arada asıl faktör - iksir- vazokonstrüktör etkisi nedeniyle birincil endikasyonu ağrı kesici niteliğidir. Memlekette herkesin bitki uzmanlığına gelince kimi zaman sizin gibi düşündüğüm doğrudur.

    YanıtlaSil
  16. :)) Ben de sağlık görevlisiyim. Organik kimya okudum. Burada anlatılan ürünün - çayın-orijinal İsveç iksiriyle ilgisi bulunmamaktadır. İnceleme fırsatınız olursa yurtdışında ki ürünü bence fark edeceksiniz. Benim Bu arada asıl faktör - iksir- vazokonstrüktör etkisi nedeniyle birincil endikasyonu ağrı kesici niteliğidir. Memlekette herkesin bitki uzmanlığına gelince kimi zaman sizin gibi düşündüğüm doğrudur.

    YanıtlaSil
  17. İsveç iksiri ile ilgili değildir.O konuda hak veriyorum.İksirde ki çoğu bitki bizde var ama sadece var olması yetmiyor işlemden geçirme hazırlık kısmıda önemli
    Genişletici özellik aslında şarap ve üzüm arasında dağlar kadar fark yoktur.Şarabın biraz daha fazladır.Kırıcı olmak istemem sadece içimden gelenleri yazdım.Televizyonlar ot uzmanı doldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam, İsveç İksiri 70*konyak veya kanyak adı verilen damıtılmış şarap kullanılıyor. Asıl yapım bölgesinde bu karışım 6 aya yakın süre dinlendiriliyor. İçinde ki bitki,reçine ve kökler hazırlama sırasında ki işlemler -sizin de dediğiniz gibi- onu değerli bir ilaç konumuna getiriyor. Yüzyıllar boyunca da Avrupa da hem organik olması hem de birincil niteliğiyle ağrı kesici fonksiyonu nedeniyle haklı üne sahiptir.

      Sil
  18. Ne kadar yararlı bir yazı olmuş hepsini denemek isterdim:))

    YanıtlaSil
  19. Ben bu konularda oldukça gerilerdeyim o nedenle ilk kez duydum bu ismi. :)

    YanıtlaSil
  20. Haa! bir de yazınızı okurken ne düşündüm? Aktarların bu kadar çok şey bildiklerine göre ölümsüzlük iksirini gizliyorlar mı acaba? diye geçer zaman zaman. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilge birisi olursa aktar, ölümsüzlük iksirinden çok " hayattan keyif alan" bir iksir hazırlaması güzeldir...

      Sil
  21. heeeey gel sen deee son yazımaaaa biiiii :)

    YanıtlaSil
  22. Evde var ama hala denemeye sıra gelmedi buna :(

    YanıtlaSil
  23. her şey için teşekkürler bekleriz iş fikirleri

    YanıtlaSil
  24. Ne kadar yararlı şeyler varmış içeriklerinde. Bundan sonra ben de kullanacağım. teşekkürler bu yararlı paylaşımınız için.

    YanıtlaSil