Somunarası Karşıyaka

11 Mart

İzmir Yemek Blogları Yazarları 2017 yılının ikinci buluşmasını Somunarası Karşıyaka da yaptık. 
Organizasyon kurucuları: Ebru ve Figen hanımların üstlendiği buluşmada, şef Erdoğan Atalay ile "Mutfak Ailesi" ve son dönemlerde McDonalds'a karşı açılan davada yaşanan şaşkınlığı konuştuk. 
Mutfak Ailesi, mutfak bilgilerinin, tariflerinin olduğu yeni web sitesini tanıttı. Yazarları arasında, İzmirli yemek bloggerları da var. 

mutfak ailesi ve izmirli bloggerlar
Mutfak Ailesi Ve İzmirli Bloggerlar

Biliyorsunuz, şef James Oliver'in açtığı  davada Mcdonalds et yerine "et yağı ve baharat" karışımını tüketiciye servis edildiğini iddia etmişti. Davayı da kazanmıştı. 
Şef Erdoğan Atabay:
"Dürüst üretici ve işletmelerin yanında durmalıyız. Sağlığımız ve çocuklarımız için önemli.
Somunarası Karşıyaka da bu kriterlere uygun bir işletme olduğu için sizlerle burada buluşmak istedim."
Somunarası Karşıyaka da pişirilen lezzetlerden karma bir tabakta lezzetlerini denedik. 
Balkan mutfağı az baharat kullanıyor. Hatırladığım kadarıyla, iki köfte çeşidinde yenibahar, kimyon ve fesleğen/kekik damakta hafifçe hissettiriyor. Ufak bir kasede ajvar, lutenitsa karışımı sos eşlik ediyordu. 
somunarasi karsiyaka tatlari
Somunarası Karşıyaka Tatları

Osmanlı sucuğunda baharat dip noktasında.. Ben abartılı bulsam da baharat sevenler deneyebilir. 
Hoşuma giden yanlarından biri: Hoşaf. Doğrusu, Iraz Ana kadar başarılıydı. Kayısı, erik, kuru üzüm, kabuk tarçın ve karanfil ile hazırlanmış. İnsanda evde konuk duygusu yaşatıyor. 
Tahinli piyaz, Shopska salatası ve ince kıyılmış lahana salatası köftelere eşlik etti. 
Arada şöyle çevreye bakındım.. Somunarası Karşıyaka modern bir dekorasyona sahip. 


sefler somunarasi karsiyaka
Şefler Somunarası Karşıyaka

Çocuklarıyla gelenler için ufak oyun alanı yapılmış. Bir de kendi lezzetlerini tatlandırmak için hazırladıkları soslarla nar ekşisi satışa sunulmuş.  


somunarasi ksk soslar
Somunarası Ksk Soslar


Somunarası Karşıyaka; tatlısız yapamayanlar içinde üç güzel ile ağırlıyor. Ev baklavası, Triliçe ve peynir helvası. 
Birinciliği, ev baklavası aldı. 40 kat açılmış, köy ununun kendine has dokusu beni mutlu etti. Neden bilmem, küçüklüğüm aklıma geldi. 
Galiba; kimi lezzet ve kokuların gerçekten anılarla örtüşmesi olabiliyor. 
Triliçe'deki sütün lezzeti ve karameli de keyifliydi. 
Peynir helvası; ikisinin arasında sönük kaldı. Tatlıda sade lezzetleri sevenlere tavsiye ederim.
blogger kizlar
Blogger Kızlar

Fotoğraflardan anlaşıldığı gibi "çocuklar gibi şen bir gün" yaşadık. 
Balkan lezzetlerini tatmak isteyenler ve iştahsızlar bir ara Somunarası Karşıyaka'ya uğrasın. 
Bir yazının sonuna geldik. Herkese sağlıklı, neşeli ve sevdikleriyle olduğu günler diliyorum. 

BENZER YAZILAR

21 yorum

  1. Keyifli bir gün olmuş belli ki, afiyetler olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Evde Yazar gerçekten keyifliydi. Bir gün birlikte burada oturmak dilegiyle. ;)

      Sil
  2. Safiye Hanım bu güzel yazı akışı ve anlatımlarınızdan dolayı teşekkür ve tebrik ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erdoğan Şefim, ne mutlu sizi burada da görmek. :) Sevgi ve saygılarımla.

      Sil
  3. Seni yeniden blogta görmek şahane Safişim ♥
    Unuttuğunu düşünüyordum artık burayı :(
    Yeniden hoşgeldin arkadaşım :)

    40 kat baklava deyince bir yutkundum yalnız ahahaaa :) Olsa da yesek cinsinden oldu ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebo'cum ben de mutlu oldum. O 40 kat baklava aklıma geldi, yine. :)))

      Sil
  4. Baklava güzel olursa yemeye doyamam. Çok güzel bir gün olduğu belli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh o baklavalar.. Hep bizi baştan çıkardı..

      Sil
  5. Çok keyifli bir gün olmuş :)

    YanıtlaSil
  6. blogunuzu izlemeye aldım sizide bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
  7. Cok hos bir ortam olmus belli:)
    Yeni tatlar ogreniyoruz sayende Safiyecigim. Yalniz baklava demeyedin iyiydi bu aralar:))
    Trilice'yi sevmedim ben cok tatli geldi bana. Peynir tatlisini ilk duydum. Denemek lazim:)

    YanıtlaSil
  8. Hıı, anladımmm. Diyettesin, trileçe her yerin güzel olmuyor. Burada sütün tazeligi ve şekeri yerindeydi. O yüzden sevdim. Öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok diyetle basim hos degil bu aralar. Ama baklavayi ozledim sanirim:))

      Sil
    2. Canımmm ya, İnşallah en yakın zamanda yemek nasip olsun..

      Sil
  9. oooo tahinli piyaz mı hoşaf mııı of of :) osmanlı sucuğu neymiş yaaa alla allaaa :) bi de hoşgeldin vallaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbuldum Deeppp:)) Osmanlı sucuğu bol baharatlı köfte, bilirsin ben baharatlı severim ama bunda ki oran abartılmış. Diğerlerini yeriz.:DD

      Sil
  10. Somunarasina bayilirim bornovadakine giderim arada.. Cok lezzetlilerr❤ ahh cok caliskan bloggerlarsiniz tebrikler canim😘😘

    YanıtlaSil
  11. Deep vesile oldu, Karşıyaka'yı da görünce koştum geldim.Afiyet olsun ;)

    YanıtlaSil
  12. Mekanın ismi de hayli hoşmuş. Karşıyaka'ya gidince ben de uğramak isterim. Yemeklerin hepsi ilginç olsa da ben en çok peynir helvasını merak ettim. Keyifli paylaşımlar dileğimle, selamlar:)

    YanıtlaSil