İzmir de Her Yöreden Tahıl Veya Yöresel Ürün Bulacağınız Adres: Değirmen

09 Nisan

  

  Ara sıra size beğendiğim ve alışveriş yaptığım farklı mekanları da anlatmayı istiyorum. Bu yazının konusu: Değirmen.



 Değirmen: İzmir de farklı yörelerden gelen kurutulmuş sebze meyve ile her türlü tahılı kilo ya da gramla ile alabileceğiniz bir yer.

 Sizi daha da şaşırtayım: İnsanlar buradan bir şeyler alabilmek için ekmek fırınından Ramazan Pidesi almaya kuyruğa girildiği gibi kuyrukta bekliyor. !80’lerin tüp, çay kuyruğu yeniden canlanıyor.. Bir tür nostalji…

 Dükkana ilk gelenler: Kuyruktakileri, herhalde ürünleri inceliyorlar diye düşünüyor. Görevlilerden yardım istenildiğinde, size: Kuyruk var!’ diyorlar. Sıranın sonunu göremeyince; ’herkes bir  şey almak için mi bekliyor?’ diye kendi kendinize şaşırıyorsunuz.

 Değirmen Dükkan Önü


Değirmeni ben tesadüf eseri buldum. Bundan yaklaşık 4-5 ay önce  marketlerde ‘Maş Fasülyesi’ arıyordum. İzmir  Çiğli Carrefoursa da ‘Reis’ markasını gördüm. Ev yönüne gitmeyeceğimden oradan almadım. Reis’e bir ileti attım, İzmir Carrefoursa’nın dışında hangi marketlerde ‘Maş Fasulyesi hatta Ciyes’ satıyorsunuz?’.Zahmet edip geri dönmediler.
 Ben de başka nerede bulabilirim, diye aranırken bir gün İzmir Kemeraltı Çarşı’na inmiştim. Kestane  Pazarının çevresinde dolanırken Değirmen’in çuvallarla farklı tahıl ürünleri sattığını fark ettim. O gün elim yine dolu diye alışveriş yapmadım. İyi ki de yapmamışım; sonrasında o kadar çok şey aldım ki iki parti halinde farklı zamanlar da eve taşıdım.

İşin komik yanı annem meğerse Değirmen’i biliyormuş. Ben bir daha keşfettim. Üstüne üstlük annemle iri taneli bulgur yüzünden takışırken pilavı yaptıktan sonra ’keşke biraz daha alsaymışız.’ diye hayıflandı.:)- Buradaki dersimiz: Bazı zamanlar büyüklere  sormalı bazı zamanlar da küçüklerin sözü dinlenilmeli – :)

O gün dükkanda ‘Grodçka’diye bir tahıl gördüm. Sordum: Bu nedir?’.Bana: ’Rus’ların bulguru.’ dediler. Anlayacağınız dükkanda uluslar arası ürünleri dahi bulma şansınız yüksek. En hoşu da, önümdeki beyin kızı için sadece Tarhana almaya gelmesiydi. Görevliye: ’Başka yerden aldığım Tarhana’nın tadını beğenmedi. İlla o aldığın olacak! Yoksa ağzıma sürmem.’ diyor diye dert yanıyordu. Görevli de gülüyordu: ’Ben size söylemiştim.’ Diye. Sanırım, Değirmen’de bir çok ürün olduğundan insanın ayağı alışkanlık yapıyor; bu yüzden  sık gidip geliniyor. Belli bir süreden sonra; ahbaplık başlıyor; mahalle esnaflığı J
 İzmir’deyseniz Değirmen’e uğrayıp o tahıllardan sofranıza yemekler yapın; derim. Sırada bekleseniz de buna değer..:)





BENZER YAZILAR

4 yorum

  1. merak ettim ben de Kemeraltına indiğimde bir bakayım, teşekkürler
    Berrin

    YanıtlaSil
  2. Ne demek efendim.:)) Sizlere beğendiğim ve deneyim yaşadığım yerlerden daha çok haberler vereceğim.ilginize teşekkür ederim.Berrin Hanım.:)

    YanıtlaSil
  3. Merha babahçe perisi,emeğine sağlık,bilgilendirici yazı dizisi olmuş.Biz büyükler içinde öyle değilmi,zaman zaman alıştığımız lezzetlerden vaz geçemiyoruz.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili mutfakpenceresi teşekkür ederim.Ziyaretiniz beni mutlu etti.:)

    YanıtlaSil