Bil Bakalım

19 Nisan

pancar gul
Pancardan Gül
Sizlerle birçok tarif paylaşıyorum. Gerçi, şimdiki görsellerin oluştuğu tarifleri gün yüzüne çıkamadı. Pinterest ‘te ki paylaşımların etkisiyle tariflerin farklı bir boyutuyla karşılaştım. O yüzden, başlık da: “Bil bakalım?” oldu.

baharatin elma hali
Baharatın Elma Hali
İlk fotoğrafım, “Çöp Şiş” için hazırladığım baharatlardan “Elma” oluşturdum. Elmamız: Kekik, karışık baharat, köri, kırmızı top karabiber karışımıdır.
hayat agaci
Hayat Ağacı
Hayat ağacı: Bakla, havuç, dereotu, taze soğandan oluşuyor. Bahar pilavının malzemelerinden: “Hayat Ağacı” çıktı. Güzellik ve bereketler diliyorum.
Pancardan Gül: Kırmızı pancarı, “Pancar Çocuk Salatası” için hazırlarken; bir deneyeyim. Gül olacak mı? Azmin elinden kurtulamadı. Ehee, ehee.. Ispanak yaprağı ile pancar kabuklarından size bir gül yaptım.
pancar gul
Pancar Gül
Pancar Çocuk da size gülümsüyor. Büyük ihtimalle bazı tariflerimin yayınlanışı kışı bulacak. Malum, baharın içindeyiz.
safran sultan
Safran Sultan
Stres Çayı’nın malzemelerinden, “Safran Sultan” size gülümsüyor. Safran, son okuduğum bir makalede, hafif ve orta derece depresyonlarda etkilerini hafiflettiğine dair sonuçları anlatıyordu. Yani, “ yeni çay tarifi” geliyor…
korsan
Korsan
Karnabahar mücveri ile salatanın fotoğrafını şekillendirince “Korsan” ortaya çıktı. Size, soruyor:”Nasıl, beni tanıdın mı?”
yemekteki vav harfi
Yemekteki Vav Harfi
Size “Vav Harfinin Esrarı” yazısını yazmıştım. Hatırlarsanız, Besmeleyle bahar pilavını karıştırırken dört defa “Vav harfini” çevirdim.
Ara sıra, işyerinde ya da hayatın zorluklarında bunaldığımızda mutfağa girip biraz el becerisi biraz da damak tadı için lezzetli yiyecekler hazırlamalı.
Yiyeceklerin kendine has kokusu ve görüntüsünün ötesinde farklı görseller tasarlamak; zihni hem dinlendiriyor hem de yaratıcılığı kuvvetlendiriyor. Olur ya; çözülemeyecek gibi duran bir sorunun içinden bile çıkmış olabilirsiniz.
pancar cocuk
Pancar Çocuk
Özellikle çocuk ve gençlerle çalışınca onlarla da vakit geçiriyoruz; birbirimizin belki de başka yönlerini tanıyoruz. Nesillerin kucaklaşmasının başka bir yöntemi olabilir.
Sizin ve sevdiklerinizin yaratıcı çalışmaları varsa, paylaşmanızı beklerim. Ya da önerileriniz.
Bereket, şifa ve lezzet sizinle olsun. Herkese, iyi bir hafta sonu diliyorum. Sevgilerimle.
Not: Fotoğrafların hepsi bana aittir.



BENZER YAZILAR

25 yorum

  1. Ne güzel şeyler yapmışsın peri'ciğim. Ben şahsen bunları yemek yerine uzun uzun seyretmeyi tercih ederim. insan bunları yemeye kıyamaz ya.. Sana da iyi hafta sonları, sevgiler arkadaşım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğraflarını seyredip tadlarını da damağımıza bırakalım. Teşekkür ederim, sana da Nermin'ciğim. Sevgilerimle.:)

      Sil
  2. Sanat eseri gibi olmuş Bahçeperim ellerine sağlık. Teşekkürler bu güzel paylaşım için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Sanatçı adayı olma yolundasın." diyorsun. Teşekkür ederim.

      Sil
  3. Sen ne cilginsin yahu, ne yaratici seyler bunlar. Bu arada sana bir sorum olacak, sen dallarindan agac filizlendirip yetistirebiliyor musun? cevabin evet olursa sana gelirken burda muhtesem bir agac var onun dallarindan getirmek istiyorum, gorsen bayilirsin. Resmini cekip koyacagim sana. Cevabini beklerim sekerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağaç aşılamayı bugüne kadar hiç denemedim. Anneme sorayım. Iraz Ana bilirse, olabilir.
      Çılgın olabilmek güzeldir, yahu. :))

      Sil
  4. çok eğlenceli emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Siz de hoşgeldiniz.:)

      Sil
  5. Yaratıcılığınızı konuşturmuşsunuz, hepsi çok güzel ama ben hayat ağacına bayıldım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evetona gidip bir dilek tutmak var, değil mi? :) İyi pazarlar.

      Sil
  6. Hepsi de çok güzel ve yaratıcı. Ellerine sağlık :
    Pancardan gül fotoğrafının gerçek gülden farkı yok.
    Yazmasan kimse anlamazdı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeugma, teşekkür ederim.:)) Cesaret veriyorsun. ;)

      Sil
  7. çok güzel olmuş. özellikle pancardan güle bayıldım. sevgiler....

    YanıtlaSil
  8. Ne güzel olmuş, eline sağlık. Özellikle pancardan gül ve korsanı yemeye kıyamam doğrusu:)

    YanıtlaSil
  9. Çoook güzel :) Eskiye götürdün beni... Annem de eskiden bana gülen suratlı, tavşanlı, aylı güneşli salatalar ve yemekler yapardı... SAnki aynı yemek değilmişcesine bayıla bayıla yerdim :))

    YanıtlaSil
  10. Sanat eseri ki bunlar. :D Yaratıcılığına sağlık.

    YanıtlaSil
  11. ayyy ne şeker bunlar
    ellerine sağlık tatlım

    YanıtlaSil
  12. aa ben de karnabahar mücverini bilmiyorum ki karnabahar hastasıyım. ay yapayım şunuu :)

    YanıtlaSil
  13. sen alemsin hemde başka bir alem.yazıların ne çok şey öğretiyor düşündürüyor ah birde eğlendiriyor :)

    YanıtlaSil
  14. ne kadan güsel duruşu vaaarr,bayıldımmm,ellerinize sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Canım benim yine harikalar yaratmışsın.
    Nasıl görsel bir şölen yaratmışsın bayıldım :)
    Çok öpüyorum canım :)

    YanıtlaSil
  16. Şaka zannettim!!! Bu nasıl bir hayal gücü, bu nasıl bir yaratıcılık. Ayağa kalktım alkışlıyorum seni.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Hepinize çoooookkk teşekkür ederim. Bir de yeniden yazma keyfi gelse....

    YanıtlaSil
  18. Safiye'ciğim, ne güzel şeyler hazırlamışsın. Ellerine sağlık, hem eğlenceli hem keyifli hem de lezzetli işler;)) doğrusu ızgara karışımından başlayarak sona kadar hem ağzım sulandı, hem de eğlendim;)) Yazma keyfi ara ara gidebiliyor bu bir gerçek!! Özel birşeyden değil ama bazen oluyor gerçekten öyle.... Dilerim yeniden gelir ve hızlanır baharla birlikte.. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. Üretken insanlara hayranım ,harikasın canım ..Hepsi birbirinden guzel ...

    YanıtlaSil