Egeli Sushi

04 Temmuz

Adına bakarak, “Peri, bize şimdi çiğ balık mı yedireceksin?” hiç demeyin. Efendim, vereceğim bu tarifte çiğ balık yok. Tamamen pişmiş balık var. Hem de: Ege usulü. Ben buldum.
Sushiyi hiç araştırdınız mı? İnternete baktığınızda “sushi” çiğ balık haricinde, sebze, peynir ve omletle de yapıldığını göreceksiniz.
sushi
Sushi

Japonya da balıklar tuzlandıktan sonra kuyularda saklanırmış. Kuyuda tuzun nemden etkilendiğini fark ettiklerinde pirinçle dış yüzeyi kaplamışlar. Pastırmanın çemenlenmesi misali. Zorunluluklar bazen ilginç sonuçlarla karşılaşmaya neden oluyor. Kıtlık zamanlarında fark etmişler ki tuzlanmış balık için zırh yapılan pirincin tadı hiç de fena değilmiş. Arkasından, ek malzemelerle yeni tatlar yaratılmış.
Her ne kadar ülkemin üç tarafı denizlerle kaplı olsa da: Balık tüketmiyoruz. Bir de çevre kirliliği yüzünden balık nesilleri kuruyor. Fiyatlar alıp başını gidiyor. Ben, mesela kalkan balığının tadını çok merak ederim.
Gluten intolerans hastalarına, çocuklara, hastalıktan yeni kalkan insanlara, anne adaylarına ve balık yemekten hoşlanmayan insanlara çaktırmadan yedireceksiniz.
Özellikle genç hanımlar pek balık yemekten haz etmeyebiliyor. Onun için de balığın içindeki fosforun güzelliklerini yansıttığını eklersek, en azından ucundan yemeye başlayabilir.
Egeli sushi
Egeli Sushi

Gelelim tarife:
3 yemek kaşığı pirinç
½ çipura, levrek, uskumru, palamut
2 yemek kaşığı mısır
Lavaş Ekmeği
haşlanmış pirinc
Haşlanmış Pirinç

Pirinçleri haşlıyoruz. Balık ızgara/ fırında pişirilmiş olması iyi olur. Balığı ayıklayıp karabiber atıyoruz.
Mısırı haşlıyoruz. Kapari ekliyoruz. Turşu salatalıkları küçük küçük doğrayıp havucu rendeliyoruz. Közlenmiş biberle kekiği de içine doğrayalım. Yeşillikleri de içine ekleyelim.
Bir daha ki sefere deniz börülcesi de ekleyeceğim.
Ben üç ayrı versiyonda hazırladım.
Yufkanın üstüne pirinci yayalım. Üstüne tatlı kaşığıyla salatayı pirinç üstüne yerleştiriyoruz.
Bir tatlı kaşığı soya sosunu malzemenin üstüne dökelim. Balığı da en üst malzeme olarak döşeyin. Limon suyu damlatalım.
Lavaş ekmeği bir kenardan başlayıp sarma misali doluyoruz. Arkasından bıçakla dilimliyoruz.
bibere sushi ic harci doldurma
Bibere Sushi İç Harcı Doldurma

Bir de közlenmiş bibere aynı şekilde malzemeleri yerleştirip biberi sıkıyorsunuz.
O gün elimin altında marul da vardı. Onu da çiğ köfteyi özlediğimden galiba marulu da dürümledim.
En çok hangisini sevdin?
Lavaş ekmekli olanla közlenmiş biberlinin tadına doyamadım. Sulu tatları sevenler marullu halini de sevecektir. Tarifime de hiç toz kondurmam.
Karşıma, Japon usta çıksa eminim o da beğenirdi. Bence, misafir ağırlamak için de hoş bir lezzet.
Bu tarif için bir hikâye anlatırsak:
Japon kızımız, Ege’nin sahil köylerine gelin olmuş. Bir gün sushiyi çok özlediğini fark etmiş. Eşi balığı çiğ yemez. Sushi için yosun da bulamaz. Ne yapsam diye düşünürken, lavaş ekmeğini dürüm yerken fark etmiş. Balığı pişirmiş. O güzelim otlardan incecik kıymış. Hale yola sokmuş. İlk lokmayı ağzına attığında mutluluktan gözleri yaş dolar. O zaman şunu fark etmiş: Lezzet için malzemeler farklılaşsa da önemli olan “niyet etmekmiş.”
Yakında ilginç sushi tarifleri verirsem, şaşırmayın. Umarım, hikayeyi sevmişsinizdir. Niyetleriniz sizi güzelliklere taşısın.
Hayırlı Ramazanlar. Beni de dualarınızda anmanız dileğiyle. Sevgiyle kalın.
marullu biberli sushiler
Marullu Biberli Sushiler

Not: Fotoğraflar bana aittir. İlk fotoğraf görsel alıntıdır.

BENZER YAZILAR

21 yorum

1. Haha ha :) Japon diyarlarının suşisini pek bi seven biri olarak; Ege suşisine zaten yok demem :))
    Yolumuz ola ki sizin oralara düşerse, bu suşilerden mutlak yapın ama :)

1. İnşallah, Nurdan Hanım nasip olursa yaparım. Sizi gördüğüme sevindim. :)

2. Tarif güzel. Blogunu yeni keşfettim. Hemen takibe aldım. Bana da beklerim :) Lapermstyle.blogspot.com

1. Uğrayacağım. Tarifin lezzetini de seveceksin. :)

3. süper yahu çocuklara yedirilebilir cinsten
    hikayede süper duamdasın...sanada hayırlı ramazanlar.

1. Şükür kavuşturana. :) Sağol, canım. Duanızla belki de iyileşiyorum. Öpüyorum. Sen de benim duamdasın.:)

4. Peri hanim, ben bu tarifi bir yere yazdim. Bizim evde annesi babasi cekik gozluymus gibi, anasi onu hep sushiyle beslemis gibi hergun sushi isteyen kizim var. Bakti ki anasi cig baliktan hic hoslanmiyor, kendisi yapmaya basladi sushileri. Bir aksam is cikisi aradi ' anneee yemek yaptim, bu aksam yemekler benden 'diye. Aklima basitinden lezzetli makarna, sebze, .. oyle seyler geliyor. karnim da ac, corba yapsa bile sahane benim icin. Eve gittim sushi yapmis... Hic ses etmeden ellerine saglik dedim, hatir icin cig tavuk da yenirmis bunu da anladim. Bu tarifi denerse bana uyar.. ellerinize saglik..

5. canim ellerine saglik bu sözü sevdim egeli sushi tam uymus tarifine:)) afiyet olsun sevgilerimle hayirli ramazanlar♥

6. Tamamen Türk usülü olmuş :)
    Hikayesi de çok güzel :)
    Ellerine sağlık :)

7. Valla yazıının başlığında sushi kelimesini görünce off yaaa diyesim geldi. okuyunca enfes bir tarif verdiğini fark ettim. bir gün tarifini deneyeceğim. Japon usulü sushi tarif etseydin yorumum böyle olmayabilirdi. Ben pek haz etmiyorum çiğ balık fikrinden. Japon gelin hikayene de bayıldım. isteklerimizi yerine getirmek için niyet etmek çok önemli. Dualarımda sana da yer vereceğim arkadaşım. Sevgiler..

8. becerikli :D yumurta yapmıyorum ben . Eline sağlık. Ben hiç suşide yemedim bu arada.

9. Demek gerçek sushiyi tatmadan türk usülünü deneyeceğiz :)
    Çok güzel paylaşım olmuş ellerine sağlık ,hele ki hikayesi çok tatlı en son verdiğin mesaj...evet niyet önemli...Dualarımda olacaksın sanada hayırlı Ramazanlar :)

10. ne değişik tariflerin var periiii. mutfağı seviyorsun sen. ay senin sohbetin de çok tatlıdır kesin. hikayeyi beğendim tabiki ;) ah ben bunu yapmaya çalışmak isterim de pek üşengeçim yaa :) niyet edeyim ben de du bakalım hihih :) vee bu arada sana da Hayırlı Ramazanlar şekercim <3

11. Ellerine sağlık.
    Ben sushiye kötü gözle bakmam hiç. Her şeyi az pişmiş severim. Tabi uzun zamandır bunun tam tersi yeniyor her şey ama orjinal sushi ölmeden denenecekler listesinde :))

12. ha ha ha valla iyi yazıyorsun :)))
    balık yapamayan biri olarak nadiren dışarıda yiyoruz maalesef.eşim hiç yemez hatta koku olursa eve gelmez bende çiğ balığı mıncıklayamayan biri olarak ancak dışarıda işte :((
    ama çok özeniyorum balık yapanlara.bir tek somon yapıyorum ızgarada.kokuda çok olmuyor.
    suşi tarifin şahane hikayesi gibi.maşallah sana.
    geçen yıl kızımla bir kaç kez yaptık.ton balıklı balıksız ve birde tavuklu yaptık.yosunla yapmıştık ilk hiç sevmedim damak tadıma göre değil ama sonrasında kara lahana ve pazı ile denedikki pekde güzel yakıştı bilgine :))

13. Ellerine sağlık harika lezzetli görünüyor. Suşinin her türlüsünü seven birisi olarak Egeli suşiyi de çok seveceğime eminim :))

14. Çok severek okudum ve ben bu tarifi çok tuttum denemek lazım ellerine sağlık..

15. Eminim çok seveceksiniz. Sevgilerimle.:)

16. alla allaaaaa bak bu ilginç yaaa suşi hiç yiyemem amaaa bu pişmiş balıklı suşi ise denicem oley bu iyidi :)

17. Egeli sushi harika görünüyor :) Ellerinize sağlık :)