Neler Yaptım

21 Temmuz

Biliyorum, ara sıra ortalıklardan kayboluyorum. İşte, görünmediğim zamanlarda neler yaptım?
Küçük Hanımı almak için Amasya’ya gittim. İzmir Amasya on dört saat ve İzmir’den en geç Ulusoy firması gidiyor. Tam bir hayal kırıklığıydı. Aklımdaki tüm imajı yerle bir oldu. Otobüste ne tabletleri çalışıyordu; ne wi-fi sistemi ne de kulaklığı…
Sabaha doğru sızınca; gözlerimi Amasya da açtım.

amasya kalesi
Amasya Kalesi


Patron, Harbiye’ye girmeye niyetli olunca onu babasıyla bıraktım. Amasya’ya gidince, şöyle ne var ne yok dolaştım.
Amasya Şifahanesi şimdi; Şerafettin Sabuncuoğlu Tıp Müzesi’ni, Şehzadeler Evi’ni, Bayezid Külliyesini gezebildim. Adlarını yazdığım yerleri ayrı yayınlarda anlatacağım. Tabi bildiğinizi üzere yorumlarım ve ayrıntılar eşlik edecek. Profesyonel fotoğraf makinemi aldığımda gidilecek yerleri ayrıca görüntüleyeceğim. Amasya’da Sahil Simit Evi sahibinin sözü var.
Kalma imkânım olmayınca akşamına Ankara’ya kız kardeşime geçtim. Hastalıktan yeni kalktığım için biraz da mecburi bir duraktı.
dolunay ve bahceperim
Dolunay Ve Bahceperim
Patron ve Küçük Hanım’ın doğduğu yerdir: Ankara. Yıllar sonra, onunla sokaklarda dolaşmak çok ilginçti. Sevgili Dolunay’la buluştum. Enerjisi ve güzelliği ile büyüleyici birisi. Blog dünyasının iki kadını saatlerce konuştuk. Zamanımız olsa, daha da masadan kalkmayabilirdik.
Ankara’da ramazan eğlencesi yapılmaya başlandığı: Hamamönü semtine gittik. Turistik yerlerde açılan gece pazarına benziyordu. Anladığım: Ankara da İstanbul- Feshane bölgesi yaratmak. Belediye Başkanının çok çalışması gerek…
hamaonu- ankara
Hamamönü- Ankara
Anadolu Medeniyetleri Müzesi’ne uğradık. Keyifli bir müze gezisiydi. Onu da ileride size bol görselle anlatacağım.
Küçük Hanım ve Peri - izmir
Küçük Hanım Ve Peri - İzmir
Yuvamıza döndük. İzmir’de –kanadının bir tanesi kırılmış- halde anne-kız dolanıyoruz. Kâh Alsancak kâh Kemeraltı. Memleketim bir başka.
Patron, Harbiye’ye sağlık engeline takıldığından giremedi. Onsuz, Küçük Hanım da mutlu değil. Babası, Antep’e gideceğinden ablasıyla olmak istiyor.
Bayrama onlarsız gireceğim. Bakalım, kendimi oyalayacak mutlaka bir şeyler bulacağım. Şimdilik, hoşça kalın. Sevgilerimle.


BENZER YAZILAR

29 yorum

  1. Ne güzel bir anda üç şehri birden gezmiş oldunuz. Bir Ankaralı olarak Hamamönü'ne daha hiç gitmedim. Açık söyleyim gidermiyim onu da bilmiyorum. Kızlar olmadan bayram biraz zor geçebilir ama olsun sen yapacak birşeyler mutlaka bulursun. Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgiler Nermin. İyi dileklerin için sağol. İzmir zaten benim memleketim. Kimbilir belki başka bir yere de gitme ihtimalim olur.

      Sil
  2. Ulusoy'u hiç sevmem!
    Amasya ya en son gideli teee bilmem kaç yıl olmuş sanırım çocuktum o zaman :)
    Ankara'da Belediye Başkanı'mı var ya? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Alperrr... :))
      Ulusoy gerçekten hayal kırıklığıydı.

      Sil
  3. Güzel bi gezinti gibi olmuş :)
    Kardeşler ayrı duramıyo gerçekten ama :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evettt, öyleler. İnşallah ömürleri boyunca birbirlerini kollarlar. Sağol, Şeyma'cığım.

      Sil
  4. Bak benim memleketimede uğramışsın Ankara'ya :)
    Bayrama madem yalnızsın ayarla bir tatil, kafa dinle en şahanesinden ;)
    İyi haftalar, öpüldün...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah, canım. Şeboo, canım hiç bir şey yapmak istemiyorr..

      Sil
  5. kaybolma ortalıktan merak ediyoruz.
    gezi postlarını bekliyorum.Bayramada güzel şeyler bulursun sen mutlu et kendini...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsini demlemeye bıraktım. Aklıma geldikçe notları atıyorum. Resimler işlenecek.
      Benim için dua et, olur mu?

      Sil
  6. Çok güzel yazmışsınız:)
    Edirne gezimiz de sağlık müzesi beni çok etkilemişti!
    Hayatımdan hüzünlü bir renk olarak ta Çanakkale şehitliğini yazdım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1.ci Dünya Sakıldığı, Savaşı'ndan dönen askerlerimizin yaşadığı hastalıklar -tifüs- ile açlıktan ve yokluktan yaşanan ölümlerle onları ayakta tutmaya çalışan doktorlarla hemşireler.
      Umudun can çekişe çekişe güneşe yüzünü dönmek. Bu milletin acılarından ayrı sayfa.
      Mutlaka uğrayacağım, canım.

      Sil
  7. Ne güzel gezmişsin sefan olsun. Benimde farklı yerler görmeye çok ihtiyacım var.

    YanıtlaSil
  8. Evet arkadaşım leyleği havada gibi mi gördün? mi si fazla mı bilemedim:)) Bu arada dilerim şu günler biraz daha iyisindir tam iyileşme olmuştur umarım. O yeşil giysilerle nasıl pozitif iki güzellik var, sıcaklığınız metrelerce öteden böylesine mi güzel hissedilir? Dünya tatılsı iki insan buluşmuş ne hoş, vallahi sizi bıraksalar sabah bile az gelirdi... Kimbilir ne güzel sohbetler edildi. İnşallah bir ara biz de buluşuruz kuzum... Tam olarak İzmir de nerelerdesin bir ara fırsatın olursa e-postama yazarsan sevinirim belki bir çay içimlik buluşuruz bir yerlerde ben İzmir'e bu sene gelirsem Sevgiler canım:).

    YanıtlaSil
  9. Ben Amasya'yı çok sevmiştim. İçine sinsin, ALLAH KAVUŞTURSUN...

    YanıtlaSil
  10. ulusoy bozdu evet. ben varancıydım birleşince kalmadı varan işte yazık. şimdi nilüfer geçti onları. en iyisi ise kamil koç.

    bütün haberler hoş geldi bana. ya harbiye bi müze filan sandım önce. okul demek istemişsin. sondaki antep bayram bölümünde kafam karıştı ama. küçük ve peri fotosu ise yazının en tatlı yerii. :)

    bi de bugünkü yazımı okusan ya amaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Evet Hava Harp Okulu'na girmek istiyordu. Oralar hep karışık be Deep. Okudum bileeemmm.

      Sil
    2. Kamil Koç, dönüşte onunla geldik. Onlarda da bir haftadır wi-fi bozukmuş. Üstüne üstlük normaline göre 10 lira pahalı, wi-fi hatırına. O da gitti, geriye tablet kaldı.Mayıs ayında, Kamil Koç'ın bir seferini kullanmıştım. Hostu o kadar tatlıydı ki otobüste ağlayan bebeği susturmak için araba kısa süreli mola vermişti. Otobüste ayakkabısını çıkaran birisini kibarca uyardı. Bir bayana okuması için dergi buldu. Onun fotoğrafını çekmediğim için yayın yapmadım. Umarım, yetenekli ve sevecen insanlarla çalışmaya ve onlarında işten tatminini sağlayarak yoluna devam eder. Bu gidişimde, Kamil Koç'un Yozgat gibi bir çok yere sefer açtığını gördüm.
      Nilüfer galiba hiç kullanmadım. Yorumlayamayacağım.

      Sil
  11. Amasya gezilip görülmesi gereken önemli bir yer.
    Ne iyi etmişsiniz gezmekle sefanız olsun.
    Esenlikler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ahh, gönlüm nereleri nereleri gezmek istemekte...

      Sil
  12. bu teknobüsler genelde bozuk oluyolar yaa. dolunayla kıyafet renginiz aynı :) ankarada nerede buluştunuz. başım döndü amasya dan ankaraya ne ara geçtin. bi de simit evi sahibinin sözü ne ola ki amaaa :) kardeşler ayrılmasın hiç ;) amasya ya gitmedim hiç ama elmasına bayılırım hihi.
    hoşgeldin izmirimize , gerçi sevdiklerin neredeyse orası zaten en güzel yer di mi .
    keşke hep gezsek.müzekartın da var gez bakalım hanfendi ;) harbiyeye girmemesine hiç üzülmesin bence ;) kucak dolusu sevgiler sana ve şeker kızlarına ..... <3<3<3

    YanıtlaSil
  13. Blogger dostluğu ne güzel

    YanıtlaSil
  14. NE KADAR GÜZEL YERLERE GİTMİŞSİN
    AMASYAYI ÇOK SEVERİM
    ANKARADAN RÜZGAR GİBİ GEÇMİŞSİN ANLADIĞIM KADARIYLA
    HOŞGELDİN VE GÜLE GÜLE DİYEYİM :)))
    İYİ GEZMELERE SANA
    ÖPTÜM

    YanıtlaSil
  15. Ulusoy'un adı var sadece, Nilüfer de ilk başladığı yıllarda fark atar derecede iyiydi sonra o da diğerleri gibi sıradanlaştı ama yine de Metro'dan iyi hepsi.

    YanıtlaSil
  16. canımmm seni görmek yüzyüze görüşmek sohbet etmek çok keyifliydi.yazmışsın ya otursak sabahı ederdik heralde :))
    bu bayram bende yanlızım kafana takmamaya ve yaşadığın anların tadını çıkarmaya bak.bayramın kutlu olsun arkadaşım.nice mutlu sağlıkla geçecek bayramlara....çoook öpüyorum seni :)

    YanıtlaSil