Kamera Önü

04 Haziran

 Biliyorsunuz artık "youtube" kanalındayım. Yeniden herkesi "Bahceperim" kanalıma davet ediyorum.
Peri'nin notlarında; "kamera önü" ile ilgili bir iç döküş var:
Fotoğraf çekerken; kamera arkasında bir nebze insan rahat. Kamera açıları, ışık gibi konularda bilginiz oldukça gerisi daha kolay çözülüyor.
Video çekmek başka bir alemmiş. Bir de hem yöneten hem yönetilen kendinizseniz.... Epey uğraşıyorsunuz.
Tabi en can alıcı noktası:"Kamera önü". İnsan epey ter döküyor. Kelimeler unutuluyor. Kimi zaman kekemelik geliyor. Malzemeyi yanlış zamanda yanlış şekilde koyuyoruz. Velhasılı bir çok ilginç durum.
Hani topluluk önünde rezil olma duygusu var ya? İşte onu dibine kadar yaşayabiliyorsunuz. Sanki, izleyenlerden birisi kameranın içinden karşıma çıkacak. "Bu cümle öyle mi söylenir?" "Yine yanlış yaptın."
Her şeye rağmen; anlatacak nedenleriniz ve hikayeleriniz varsa; mutlaka kamera önüne geçin!
Topluluk önünde konuşma yönünde sıkıntı yaşıyorsanız; mutlaka "video çekin." derim.

yonetmen_mevo
Yönetmen Mevo

Sonsuza kadar aynı gitmiyorsunuz. Bir yerde o döngüyü kırıyorsunuz...
Ben, büyük kızımla çok didiştim. Bana o kadar kızdı. O kadar çok beni düzeltti ki... "Bak, bu son çekişim. Bir daha tekrar yok!"
Buradan ona teşekkür ederim.
Hala teklesem de iyiye doğru gittiğimi biliyorum. Sizlerin de destekleriyle daha büyük bir topluluk olacağımıza inanıyorum. Perimistler olarak daha da büyüyeceğiz.
Videoları izlerken, dikkatinizi vermenizi de diliyorum. Nedeni; konuyla ilgili başka ayrıntılar da vermem. İki örnek vereyim:
"Anneler Günü Pastası" videosunda; krem şantinin yaratıcısı Vatel'i anlatırken; yabancılar "hemen her şeyi kayıt altına alıyor. Bu yüzden tarif, malzemeler hem korunuyor hem de patentlenerek kimi zaman coğrafi işaret alarak o toplum para kazanıyor. Ve eklemiştim: Yunanistan ile Türkiye arasında ki "cacık, baklava"  çekişmesini...
Çay videosunda; Zencefil'in kan sulandırıcı ilaç içenlerin kullanmaması yönünde uyarılarım. Oolong çayında,  "flor" içeren diş macunu kullanamayanların "alerji, otizm gibi" sebeplerle ; diş hekiminin kontrolünde denemelerini söyledim.
Bunun gibi bir çok detay...
Ben, anlattığım ya da yazdığım noktalarda sizlere tarafsız ve doğru şekilde bilgi vermeye çalışıyorum. Diğer hedefim: Müzeleri, sergilerin ne kadar eğlenceli olduğunu fark ettirmek.
Perimistleri:
Yaşamla ilgili her konuya duyarlı, aktivist ve bilinçli insanlar olarak görüyorum. Hayalim; sizlerin de bu güzellikleri çevrenizle paylaşarak; bir suyun  içinde ki halkalar gibi "güzellik ve doğru değerlendirme bilincinin" yayılması.

Şuraya da "Bursa Ulu Cami Ve Vav Meclisi" videomu bırakıyorum. Keyifle izlemeniz dileğiyle.

BENZER YAZILAR

31 yorum

  1. "Kamera önü" ile klavye başı benim içinde çok farklı."Kamera önünde" konuşacağım cümleleri bazen şaşırıyorum.Sanki yazmak daha özgür gibi.Ama zamanla "kamera önü oyunculuk teknikleri" okuyarak bu eksiğimi gidermeye çalışacağım.Faydalı bir yazı olmuş beni de çok güdüledi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana ilham olduysa çok sevindim. Yazmak, bence de daha özgür. Tüm dünya da video daha geçerli ve eğilim o yöne kaymış durumda. Bizler de gelişime açık olmalıyız.

      Sil
  2. Hayırlı olsun çok sevindim youtube kanalın için :) Takip ederim bende artık :)

    YanıtlaSil
  3. Tebrik ederim sizi gerçekten. Video konusunda oldukça yol katettiniz. Keyifle izliyorum videolarınızı. Ben heyecanımı yenemiyorum bir türlü. Deneme kaydına başlar başlamaz söyleyeceklerimi unutuyorum..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana:"Devam etmelisin!" diyorum. Elbette başarırsın. Sevgilerimle.

      Sil
  4. önemli bir deneyim, kolay gelsiiiiin. :)

    YanıtlaSil
  5. Insan ne konusacagini unutuyor gercekten de. Ben rahat yaziyorum ama konusmak zor gelir kendimi ifade edemem 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendini kısıtlıyorsun. :) Başlarken aynen senin gibiydim. Hadi başla! Nasıl olsa kelimeler aklından ve kalbinden dökülecek.:)

      Sil
  6. Kameranın önünde ben de ufak tefek aksaklıklar yaşıyorum :( Olur artık o kadar :) Mutlu bayramlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence, senin videoların çok iyi. Tabi, sen biraz mesleki yönden de bize göre daha yatkınsın. Daha iyiye doğru, diyelim.:)

      Sil
  7. ben de çok düşünüyorum kanal açmayı ama ona da ayrı vakit ayırmak lazım, video editlemeyi hiç bilmiyorum öğrenmem lazım, senin videolarını severek izliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman ayrıma konusunda haklısın. Videoyu da en basitiyle editlersin. Benimkiler de öyle. :)

      Sil
    2. Teşekkür ederim. Sevgilerimle. :)

      Sil
  8. Kamera önü dediniz de, düşündüm azıcık. Ben şimdilik kendi kendimle sessizce konuşmaya devam edeceğim belki ondan sonra. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz, kamera önüne geçerseniz; sanki sizi tutamayız; gibi bir duygu geldi içime.;)

      Sil
  9. Çok haklısın ablam valla yerinde bir yazı olmuş.Tam beni anlatmışsın sanki ben tv de çalışırken kamera arkasında rahattım :) Dediğini yapmam lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben senin videolarını izliyorum. Keyifliler. Hatta, kırtasiye konusunda bilgilerini de not almaya çalışıyorum. Sanırım, kamera önüne artık geçmelisin. Ne kadar arkada kalırsan, insana isteksizlik geliyor.

      Sil
  10. Bursa'ya gitmemiştim, güzel oldu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir gün Eylem, sen ve ben o sokaklarda ve müzelerde dolaşmalı. :)

      Sil
  11. Bence harika olmuş, zaten kimse dört dörtlük değil gün geçtikçe çok daha iyi olacağına eminim. Bursa Ulu Cami videosunu çok beğendim diğer kaçırdığım videolara da göz atayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Masal gibi şehirlere kıyıyorlar, maalesef. Ben, unutulan bir masalı hatırlatmaya çalıştım. Sevgilerimle.

      Sil
  12. Kamera önü ve arkası gerçekten çok ayrı..Bir ara ben de el attım ama videoyu kurgula,düzenle,metin eklemeleri yap vs..derken çok zaman alıyor. Denemelere devam bence,en azından yardımcı olan kızının olması bile şans :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk başlarda, kızımla çalışıyorduk. Neredeyse, bir senedir tek başıma her şeyi düzenliyorum. Bu arada kızımla adaşsınız. :)
      Gerçekten metin hazırlığı, ortam, saç ve giysi epey uğraştırıyor. Dilerim, istediğim noktalarda insanları etkilerim. Sevgilerimle. :)

      Sil
  13. Ofiste youtube ne yazık ki yasaklı :(
    Ama bir ara bakıp abone olacağım elbette Safiyecim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar çok sevinirim, İlknur'cuğum. Sevgilerimle.:)

      Sil
  14. Great post , I'm following you , please follow me too

    makeyourfashionchoice.blogspot.com

    YanıtlaSil
  15. Zevkle takip ediyorum sizi safiye hanımcım. Başarılarınızın devamını diliyorum. Emeği geçen güzel kızlarınızı da gönülden kutluyorum. Ne mutlu biricik annelerine yardımcı olarak destekliyorlar 😇

    YanıtlaSil
  16. merhaba bende blog takip etkinliğinden geliyorum bu güzel blogunuzu takip ediyorum sizide beklerim :)
    https://tubisle.blogspot.com/

    YanıtlaSil