Makarnalı Lolipop

07 Haziran

Periden tariflerde; Yağız İzgül'ün favorilerinden birini anlatacağım. "Yağız İzgül'e nerede rastladın?" derseniz:
"Makarna Ve Peynir Festivali" son gününde ki son etkinliğinde.
Bu etkinliğe fark etmeden biraz geç girdim. Yağız İzgül asistanları toplamış. Makarna hazırlığına başlamıştı.
Asistanları, önce İzgül'ün ekibinden sandım. Meğerse izleyicileri işin içine almış.
Etkinliğe geçmeden, Yağız İzgül hakkında minik dedikodular:
Yağız İzgül bir mühendis. Aşçılığa giden yol, döküm tencere ve tava satmakla başlamış. İzmir'li ve enginar sevmiyor. Salonda "hadi ya!" nidaları yaşandı.  Yağız İzgül de anne ölçüsü olan "göz kararında" yemek pişiriyor. Enterasan bir durum: Evdeki mutfağı kullanmıyor.
Azıcık diğer şeflerin dedikodusunu da yaptık; ama bu bir sır...
Makarna yapımına dönelim:
Asistanlar genç ve de heyecanlı. Yağız İzgül durumun farkında, ortam daha da hareketlensin diyerek asistanların üzerine gidiyor. Bir öğretmenin öğrencisini izlediği gibi heyecanlandıklarında yardıma koşuyor. Şirinlikle beraber komik olsun diye sütü tencereye boşaltırken yarısı tezgaha veya ocağa boşaltmakta.
Amaç: Bunlar herkesin başına gelebilir. Yine de biz devam edelim.
Etkinlikte iki makarna tarifi yapıldı.  İkincisi hoşuma gitti.
Nedeni: Havalı bir görüntüsü var. Ev de yapar mıyım?
O kadar zahmete girmem, sanırım. Yalnız yapan olursa, ayaklarıma kanat takar gelirim.
İkinci not: Onun favori yemeklerinden. Yağız İzgül'den "Makarnalı Lolipop..."

makarnali_lolipop
Makarnalı Lolipop

Etkinliklerde genelde tarifini verdiği ve hazırladığı bir lezzetmiş.
Makarna lolipopu yapılırken kendisini yakın takibe alınca; elimdeki tableti görünce benimle didişmekten geri kalmadı. Videoları izlerseniz göreceksiniz...
Benden de bir makam aldı. Mutfağın Karagözü: Yağız İzgül.
"Makarnalı Lolipop" ekibi dört tıp fakültesi öğrencisi, bir diyetisyen adayı, bir avukat eşliğinde başladı. Tabi işin içinde diyetisyen adayı olunca; makarna için icazet alındı... Tıp öğrencilerine ileride hangi uzmanlık dalı seçecekleri sordu. Yağız İzgül, "tıp okusaydım cerrah olmayı arzu ederdim." dedi. Saatine baktı, zaman hızlı ilerliyordu. Asistanlara: "Tez başlayın."
 Bakalım tarife sizler niyetlenir misiniz? Bilemiyorum...
Makarnalı Lolipop Tarifi:
1 paket spagetti makarnası
1 bardak süt
1 su bardağı Parmesan/kaşar/ tulum
2 yumurta
1 tane küçük Hindistan cevizi
Tuz, karabiber
Kızartma yağı: Tereyağı, Ayçiçek Yağı, Zeytinyağı
Spagettileri kıralım. Her zamanki gibi haşlayalım. Bu kırma olayı, makarna kızardığı için yapılıyor.
Makarna Bulamaç Sosu: 1,5 bardak süt, peynir, un, hindistan cevizi (muskat), tuz, karabiber ve iki yumurta çırpılır.
İşin asıl kısmı bundan sonra bundan sonra başlıyor.
Püf nokta: Makarna soğutuluyor.
Ardından geniş tavada yağ karışımı kızdırılıyor.
Bir porsiyonluk şekilde soğuk makarna bulamaç sosa bandırılıyor. Kızaran yağa atılıyor.
En önemli püf noktalarından birisi pişirme zamanı. Makarnalar atılırken tabi sos olduğu için hem yanma hem yakma riski var. Yağız İzgül, pişiren arkadaşa:"Yakma, yakarım." diye minik bir uyarı veriyor.








Yağ yüksek ısıdan dolayı kararmaya başlayınca ikinci üçüncü yağ değişimleri yapılıyor.
Kızaran makarnalar kağıt üstünde fazla yağı alınıyor. En son tahta şişlere takılıyor. Makarnalı lolipop elinizde..
Grup çalışması bazı aksaklıklara rağmen iyiydi.
Sonuç: İçinizde kalan ergenlik kırıntılarıyla mutlu mesut üfleyerek yiyorsunuz.
yagiz_izgulle
Yağız İzgülle

Tabi ne kadar didişsem de "Yağız İzgül"le selfie de yaptım. Bu arada, çok uzun ve yakışıklı bir adammış. Hem herkes selfie yaparken eksiklenecek değildim. Ben azıcık "Cevat kelle" modunda olsam da şirinim yahu. Hakkımı teslim edin.
Şimdilik benden bu kadar... Herkese lolipop tadında keyifli günler diliyorum.
Videoları çekmemin üstünden epey zaman geçince hangisi önde hangisi sonra olduğunu hatırlayamadım. Affola..

Not: Fotoğraf ve videoların tüm hakkı bana aittir.








BENZER YAZILAR

84 yorum

  1. Harika bir etkinlik olmuş makarna tarifinide deneyeceğim ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene bence de keyifli ;dikkat et kendine yakma ve yanma . Bu tarif; iki kişi olursa daha kolay yapılır.:)

      Sil
  2. harikasın , yağızın tariflerini bende severim.... sevgiler....

    YanıtlaSil
  3. Afiyetle yesin herkes, ilginç geldi:)

    YanıtlaSil
  4. Yağız İzgül çok sevimli geliyor bana :) Makarna lolipopu ilk kez duydum çok da ilgimi çekti. Denemek istiyorum. Tabi ki diyet sonrası deneyeceğim. :)

    YanıtlaSil
  5. Eğlenceli tarifleri çok seviyorum. Oğlumla birlikte deneyelim 😊 karnım da aç canım istedi 😋

    YanıtlaSil
  6. Cips gibi harika, denemeliyim 😍💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa evet doğru tanım bu sanırım; cips gibi. :)

      Sil
  7. Makarna, börek, salat, çorba falan filan olmuştu. Lolipop da olmuş. Değişik geldi. Denemeli :)

    YanıtlaSil
  8. Değişik bir sunuş, bana çok hitap ettiğini söyleyemem :)
    Makarnanın tarifinde çok farklılık yok sadece çubuklarda kızartılmış :)
    Çok güzel bir yayın olmuş o açıdan ellerinize kaleminize sağlık ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Makarnalar sosa batırılıp pişiriliyor. Sonra çubuğa takılıyor.
      Fatma'cığım oruçlu olduğun için yanlış anlamışsın.

      Sil
  9. Ay tadını merak ettim, ne kadar güzel bir etkinlik olmuş :) Bu arada ben de hep yemekleri göz kararı pişiririm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ölçüyle pişiriyorum. Sonra onu kat bunu at; tarif toplayana kadar çok uğraşıyorum.:)
      Gıybet, didişme iyiydi.. :)

      Sil
  10. İzmir etkinlikler bakımından ne kadar hareketli bir yer, bayılıyorum. Aslında bir sebeple orada yaşamayı düşünüyorum.Selfi de çok güzel çıkmışsın canım. O lolipoplu makarna ne hoştu öyle. Afiyet olsun canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar hareketli olduğumuzu söyleyemem. Her sene farklı etkinlikler şehir de yaşatılmaya çalışılıyor.:)
      Ayy teşekkür ederim; Ece abla.:) Tadı güzeldi; yalan yok.

      Sil
  11. İlk defa duydum ve güzel bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk defa etkinlikte gördüm. Teşekkür ederim.:)

      Sil
  12. Görüntü çok güzel ama bir o kadar da uğraştırıcı tarifi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynı düşüncedeyim; yalnız arkadaş filan olursa olabilir. Birlik şart.:)

      Sil
  13. Emegine saglik. Ilginc bir makarna tarifi. Baya da eglenmissin anlasilan.

    YanıtlaSil
  14. Bu lolipop tarifine bayilir kizim dur bende deneyeyim:))

    YanıtlaSil
  15. Oğlum görmesin lolilopu ayrı sever makarnayı ayrı sever 😍 Çok iyi fikir teşekkürler tarif için de . Sevgiler ❤️

    YanıtlaSil
  16. Keyifli dakikalar geçirmiş olmanızı ne hoş! Makarna tarifi de bir hayli ilgimi çekti ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Teşekkür ederim. Ben yaparım diyorsanız; mutfağa diyorum..

      Sil
  17. güzel ve eğenceli bi etkinlik olmuş..bunları videoya çekip paylaşmanızda iyi bi fikir..bence herkes yararlanmalı.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bence de öyle. Selamlar. :)

      Sil
  18. Çok keyifli bir etkinlik olmuş :)

    YanıtlaSil
  19. İlk defa duydum, evde de denenebilir sanki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki kişi olursa denenebilir. ;) Afiyet olsun.

      Sil
  20. Aa ilk defa gördm ya :) yagiz izgülü seviyorum ama sen anlatica daha bir sevdim canm bide Cilali ibo varya ona benzemis sapka takisin :) yinede cok sirinsinnn

    YanıtlaSil
  21. Çok eğlendiğiniz her halinizden belli canım tarif farklıymış denenmeli :)

    YanıtlaSil
  22. Afiyet olsun, eğlenceli etkinlikmiş :)

    YanıtlaSil
  23. Great post, love it !
    I follow you back via GFC, thank you for your comment on my blog ! :-) xx

    NEW POST :
    http://katycolorfulfreak.blogspot.com/2017/06/life-is-gucci.html

    YanıtlaSil
  24. Festivallerde kullanmak için harika bir oneriymis ☺ sizde son resimde tam biR ergen olmuşsunuz gibi 😊

    YanıtlaSil
  25. Çok güzel görünüyor.. Ama epey uğraştırmış gibi..
    "Yakma, yakarım" gibi bir uyarı aldıktan sonra insanın eli ayağı titrer yahu..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi ama? :)) Uğraştırıcı bir tarifti..

      Sil
  26. Lolipoplu makarna süpermiş ayrıca etkinlikle çok güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etkinlik keyifliydi. Dilerim yakında yine olur, size yazarım.:)

      Sil
  27. Makarnayla bu kadar uğraşacağımı zannetmiyorum ama belli de olmaz. Boş bir zamanımda deneyebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin yapacağınıza inanıyorum. Sevgiler. :)

      Sil
  28. Eğlenceli bir etkinlik olmuş..

    YanıtlaSil
  29. Bol etkinlikleriniz olsun :))))

    YanıtlaSil
  30. ne güzel ilginç bir şeymiş, keyifli vakit geçirdiğiniz fotoğraf ve videolardan belli oluyor :) SEvgiler

    YanıtlaSil
  31. afiyetle yenilsin
    bence de şirin hatunsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  32. Çok değişik bir lezzet ama hayatta deneyemem :D

    YanıtlaSil
  33. vay müthiş bir etkinlik olmuş ki , eğlenceli geçmesi hem de lezzetli olması paha biçilemez :D

    YanıtlaSil
  34. Afiyet olsun çok eğlenceli ve lezzetli bir etkinlik olmuş ne güzel,,,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Teşekkürler. Bursa'da da oluyor diye biliyorum. Siz de yakında gidersiniz. Bize anlatırsınız.:)

      Sil
  35. Cok degisik bir tarif ve eglenceli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarif çok değişik, Yağız İzgül zor ve eğlenceli..

      Sil
  36. Çok fazla yemek yeme alıskanlıgı olan bırı olmasamda cok guzel ve eglenceli tarıfler oldugu kesın 🤗🤗

    YanıtlaSil
  37. Gerçekten yakışıklıymış böyle beklemiyordum ;D O şapkalı şirinliğe de diyecek laf yok bence yakışıklılığı bastırmış maşallah ❤☺
    'Didişmek' kelimesinde de nedense kendimi buldum bir an :))))
    Değişik bir tarifmiş çocuklar için ilginç olur, dikkatli bir şekilde birlikte yapılabilir çok beğendim. Oğlum da beğenir bence...
    Çok teşekkür ederiz bütün bilgiler için ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D :D O zaman anne- oğula afiyet olsun; diyorum... Teşekkürler..

      Sil
  38. Harika bir etkinlik olmuş. Bende çok severim Yağız şef'i. Sizde lolipop makarna kadar şirinsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir iltifat. Mutlu oldum. Teşekkür ederim.;)

      Sil