Çilekli Ve Lazika Sağlık Küplü Soğuk Yesil Çay

24 Haziran

Seçim gününde biraz serinlemek için size son videomda "Lazika Sağlık Küpü" ve çilekle yaptığım "Çilekli Ve Lazika Sağlık Küplü Soğuk Yeşil Çay" paylaşacağım.
En büyük özelliği; yurt dışında çok yapılan demleme şekliyle hazırladım. Demlemenin adı:"Cold Brew". Soğuk su ile çay demlemek..
Perinin Çaylarında size farklı şekillerde çaylar hazırlayacağız. Çay, konusunda damak tadımızı zenginleştireceğiz. Dünya çayları içine "farklı şekillerde hazırlanmış ve lezzetlerde Türk çayı" armağan ederiz.
Bana göre,"yeşil çay" soğuk olarak daha lezzetli. Türk damak tadında "yeşil çay" meyveli yapıldığında ilginin yükseleceğini düşünüyorum.
Evde hazırladığımız çayla, sevdiklerimizin sağlıklarını koruduğumuzu hatırlayalım. "Katkı maddeleri" denilen renklendirici ve  koruyucuların , "alerji" geliştirme riski var.
Çileğin, gözde yaşlanmaya bağlı olarak retina üzerindeki tabakalaşmayı önlediğini biliyor muydunuz?
Yeşil çayda ki "kafein" siyah çaya göre daha az. Yeniden hatırlatalım. Tarife geçelim.
Çilekli Ve Lazika Şağlık Küplü Soğuk Yeşil Çay:
Minik Bir Kase Çilek
2 poşet Lazika Sağlık Küpü Yayla Çiçekli Çay
1 Dilim Limon
İsterseniz taze nane
Gerisi için sizi videoyu izlemeye davet ediyorum. Sevgilerimle...


BENZER YAZILAR

40 yorum

  1. Çilek ve yeşilçay nasıl oldu acaba? Ben çilek pek sevmem aslında. Daha ekşi, kekremsi tatları severim. Ama denenebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok keyifli oluyor. Mutlaka öneririm. Çilek haricinde, böğürtlen de deneyebilirsin.

      Sil
  2. Çok güzel gözüküyor.Çok da sağlıklı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, lezzetli. Yaz içecekleri arasında sağlıklı olmasıyla kolanın yerini alabilir.

      Sil
  3. Çay uzmanı ablam ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Çilek ve çay ikilisini bir arada oldukça merak ettim..Bu yaz dönemi için oldukça serinletici bir alternatifmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun zamandır paylaşım olmayınca merak edip ziyarete geldim. Umarım herşey yolundadır :)

      Sil
    2. Özel ve bazı teknik sorunlar nedeniyle küstüm sanki... Yavaş yavaş yeniden döneceğim.

      Sil
  5. Yeşil çayı sade daha çok seviyorum. Aromasını hissetmek güzel oluyor. Tarif için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz nadir yeşil çay sevenlerdensiniz. Doğrusu millet olarak "yeşil çay" konusuna hala alışmış değiliz. Aklımıza "diyet" konusu gelince bir yeşil çay içeyim." oluyor.
      Tarif çok keyifli. Öneririm.

      Sil
  6. Bu karışım tam benlikmiş, çilek ve yeşil çay :)

    YanıtlaSil
  7. Yeşil çayı soğuk ve meyveli olarak denememiştim . Önerinizi mutlaka uygulayacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana göre, Türk halkı yeşil çayı "soğuk" olarak daha benimsenecek bir tat.

      Sil
  8. Ellerinize sağlık Bahçe Perim :)

    YanıtlaSil
  9. Yeşil çay siyah çaya göre daha faydalı ama ne hikmetse her sabah kalkıp siyah çay demliyoruz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizin alışık olduğu bir çay içme huyumuz var, işte.

      Sil
  10. Çok keyifli ve lezzetli görünüyor, ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  11. Oh ne de güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  12. videoyu izleyemedim,boş bir vaktimde izlerim..sadece yazınzı okudum,çok çeşitli çayların olması beni endişelendirmeli mi acaba? çileklisi,elmalısı,bilmem nelisi..bişey sorcaktım, gerçi siz meyvelerin kendi özünü kullanıyorsunuz ama satılanlar vardı onlarda doğal gıda boyaları mı yoksa bildiğimiz meyvelerin özleri midir? orasını pek bilmiyorum,ben gıda boyası olarak bildiğim için meyveli olanlarını pek almıyorum..yanlız papatya,rezene,adaçayı gibi bitkiçaylarını alıyor ve kullanıyorum..çok faydasını görüyorum..videoyu en kısa zamanda izlicem...elinzie emeğiğnize sağlık,

    YanıtlaSil
  13. senin bu çayların bir harika :D

    YanıtlaSil
  14. Çilek seven biri olarak mutlaka deneyecegim

    YanıtlaSil
  15. vayy yine çaya yeni bir boyut getirmişsin :D emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  16. Merhaba, blogunuzda daha nice güzel yazılar görmek üzere!
    Sevgilerimle, B
    Takibimdesiniz, yeni yazımı gördünüz mü? :) https://benirva.blogspot.com/2018/09/su-ksackhayatta-bu-kadar-guzel-dunyada.html

    YanıtlaSil
  17. Değişik bir tat olacak eminim paylaşımın için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  18. takip etkinliğinden geliyorum bende katıldım beklerim :) https://anonimden.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  19. Bu güzel etkinliğe bende blogumla derhal katılıyor ve etkinliği oluşturan arkadaşlara teşekkür ediyor ve onları şiir,romantizm ve dans öğeleri içeren bloguma takipçi olmaya davet ediyorum.Blogunuza takipçi oldum sizide bloguma bekliyorum.
    http://siirgibihayatlar.blogspot.com

    YanıtlaSil
  20. Büyük Blog Takibi Etkinliğinden geliyorum. Blogunuz çok güzel takipteyim sizlerde benim blogumu takip ederseniz sevinirim. https://www.cihan7.com İyi bloglar.

    YanıtlaSil
  21. Yeşil çayı hergün içerim sıcak sıcak ama hiç soğuk denememiştim. Bunu deneyeceğim. Sizi takibe aldım. Beklerim kendi bloguna beklerim.

    YanıtlaSil
  22. Herkese merhaba, ben aranızda çok yeniyim...sayfamı ziyaret edip takipçim olarak ve yorumlarınızla beni desteklerseniz çok mutlu olurum....herkese kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum....

    YanıtlaSil
  23. merhaba büyük blog takip etkinliğinden buldum sizi siz de beni bulmak isterseniz eğer
    https:duvartakvimi.blogspot.com beklrim...hepimize hayırlı cumalar olsun inşallah...kucak dolusu sevgiler...çok faydalı bir çaya benziyor..aklıma yazdım..

    YanıtlaSil
  24. Bir tek siyah çay içiyorum,yeni lezzetlere açık değilim.Biraz o yönümü esnetmeliyim :)

    YanıtlaSil
  25. takip ettim sizide bloguma bekliyorum

    melankolikhavalar.blogspot.com

    YanıtlaSil
  26. Selam! Harika bir blog,sizi takipteyim 👍 takip etkinliğinden geliyorum kendi bloğuma da beklerim; https://rafaelaybuke.blogspot.com/?m=1

    YanıtlaSil
  27. Ne ilginç bir çaymış bu. Mutlaka deneyeceğim. Teşekkürler bu güzel bilgi için. :)

    YanıtlaSil
  28. Ne kadar mutlu oldum. Hoş geldiniz.:)

    YanıtlaSil