Perim Chai

25 Ağustos

Herkese selamlar,

Çok uzun zamandır bloga yazmıyordum. Bir çok nedeni var:
En önemli nedenlerinden birisi; Google algoritması. 
Google bir çok blog yazarını sanırım bu nedenle küstürdü.
"Şimdi neden yazıyorsun?" diye soracak olursanız; yazılı olarak da bir yerde durmasını istiyorum.
Belki de ileride "Perinin Çayları" diye bir kitap çıkar. Evrene gönderdim..

Bu yazıda hem youtube kanalımda ki "Perim Chai" anlatacağım. Perim Chai için önce bir "Masala çayı" bulmak gerek.
Ben bir Türk markası olan Doğuş Mistik Chai ile hazırladım. Soğuk yerlerde tatil yapan kişilere önereceğim bir çay. İçindeki, baharatlar vücut ısısını yükseltiyor.

Perinin çaylarında Doğuş Mistik Çay ile Perim Chai hazırlıyoruz.

Tibet'te Budist Rahiplerinin ibadete başlamadan önce -güneş doğmadan önce- içtikleri bir çay olan, Chai çayı hem besleyici hem de içinizi ısıtan bir çay. Chai, çay ve manda sütüyle hazırlanıyor. İçine: Karanfil, karabiber, tarçın, zencefil, kakule, gibi kan dolaşımını hızlandıran ve bedeni ısıtıcı baharatlar ekleniyor. Üstüne yine tereyağ eklenerek bu çay kuvvetli bir içeceğe dönüşüyor. Tibet rahiplerinin çayını, Perim yorumuyla yapıyoruz. Bu arada şunu keşfediyoruz: Sütlü çayı tek İngilizler içmezmiş... Doğuş Çay da benzer bir karışım hazırlayarak; ismini Mistik Chai koymuş. Doğuş Mistik Chai: Siyah çay, tarçın, böğürtlen yaprakları, zencefil, vanilya aroması, hindiba kökü, karanfil, meyan kökü, kakule meyvesi, karabiber. Perim Chai de ben biraz nescafe ekleyerek kafein oranını yükselttim. Perim Chai: 1 litre süt 2 tatlı kaşığı nescafe 2 Doğuş Mistik Chai Bal Biz Perim Chai'yi yaylada yaptık. Karadeniz'in yaylaları her daim sisli ve biraz da soğuk olur. Siz de yaylaya, soğuk yerlere seyahat ediyorsanız bence bu çayı denemelisiniz. Herkese afiyet olsun.
Bahceperim youtube kanalıma bekliyorum.


BENZER YAZILAR

10 yorum

  1. eveet yap bir çay kitabııı :) algoritma filan boşver yaaa madem dönüyon bırakma barik artık pek keyifli blog çevremiz yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada yazarım, Deep:) Keyif, sağlık ve para bizden yana olsun.:)

      Sil
  2. Henüz denemedin bu çayı ama not aldım sevgili Peri :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ders çalışırken iyi gelecek.:) Hele bir de kışın.

      Sil
  3. Doğuş mistik çayı seviyorum, nescafe ile nasıl olur çok merak ettim :)

    YanıtlaSil
  4. Selamlar, Tibetlilerin güne başlamak için içinde manda sütü olan chai çayını içtiklerini öğrenmek benim için bir keşif oldu. Yüksek rakımlı bir coğrafya da bilge insanların içini ısıtacak bir çayı tercih etmeleri beni şaşırtmadı desem...
    Doğuş'un mistik çayının içeriği dikkat çekici, böyle bir çay çıkarttıklarından haberim yoktu, tadını merak ettim. Alıp denemeli, paylaşım için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar soğukta sanırım eldekilerin en iyisini kullanmanın sonucu, olsa. Sütle besleyici ve eklediğim kahveyle keyifli.:)

      Sil