Evde Roobios Latte

10 Aralık

Uzun bir aradan sonra sizlerle yine bir tarifle karşınızdayım. Hem iş hem özel hem de teknolojik alet ya da yazılımlarla ilgili yaşadığım sorunlar; beni biraz blogdan uzaklaştırdı.
Dilerim, beni "instagram" ya da "youtube" izliyorsunuzdur. Sizin dikkatinizi çekecek konular eminim var.
Şimdi tarifimize dönelim. Roobios Latte tarifini "İzmir Tea Festivali"  zamanı öğrenmiştim. Bir çok popüler mekan ya da kafe de menülerde yer alıyor. Peki"evde Roobios latte" olmaz mı?
Sizce? Peri'niz sizin için denedi. Peri'nin Çayları bölümünde "Evde Roobios Latte" tarifine bakarak yaparsınız.
Tabi ki sizin için youtube kanalımda videoda daha iyi izleyeceksiniz.
Aslında "Roobios" bir çay. Güney Afrika'nın çalısı. Burada, biraz çemkireceğim:
"El alem bir çalıdan çay yapıyor. Biz de envai çeşit çiçek, meyve ve bitki var. Biz öyle bakınıyoruz."
Çalının; kafein içermemesi, kolik -gaz sancısı-çeken bebeklere ve kansız "anemik" kişilere çok iyi geliyor. Ben de uzun seyahatlerimde "sabaha karşı" mide yanması için kullanmıştım.
Dünya ,"siyah çay" ile aynı renk verdiği için de  kabul görüyor.
Bu videonun benim için özel yanı; annemle beraber çalıştım. Annem, kameramanlığa adım attı. O yüzden eğlenceli bir yanı da oldu. Bakalım bir daha ne zaman çalışırız?
Bu arada, çayı yapan "çay ustası" bize istenirse "siyah çay" da ekleyip "Roobios Latte" tadını yoğun noktaya geleceğini vurguladı. Kullanacağınız siyah çayla içine kafein eklemiş olacaksınız. Bunu da hatırlatayım.
Ben, Chado Roobios Chai çayını kullandım. Chado, bu Roobios çayına baharatlar eklemiş.
Geleneksel "latte" sonunda bir süt köpüğü olur. İtiraf ediyorum; süt köpüğü için uğraşmak istemedim.
Süt köpüğü yapmak için "termos bardak" ya da "kavanoz" yardım alabilirsiniz. Termos daha güvenilir. Yoğun bir süt köpüğü istiyorsanız; oda ısısında sütü kullanın.
Evde Roobios Latte:
2 Su bardağı sıcak su
1 Su bardağı süt
1/2 Çay kaşığı küçük hindistan cevizinden rendesi
1/2 Çay kaşığı portakal kabuğu -mandalin kabuğu-
3-4 Çay kaşığı Roobios çayı
Tatlandırmak İçin: Bal, Keçiboynuzu özü.



Evde Roobios Latte yapımını video da en ince ayrıntısına kadar izleyebilirsiniz. Afiyetle siz ve sevdikleriniz " Evde Roobios Latte" yudumlayabilirsiniz.
Herkese sevgilerimle.




BENZER YAZILAR

18 yorum

  1. merhaba iadeyi ziyarete geldim takip ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar sevindim. Dilerim; evde mutlaka yapar ve içersin.

      Sil
  2. aaa nefis bir karışıma benziyor...hemen not alıyorum...çok teşekkürler...sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sık sık sevdiklerinizle beraber içeceğiniz bir latte.:) Afiyet olsun.

      Sil
  3. Çalı çayı :() ilk defa duydum ve çok ilgimi çekti..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bir çalıdan elde ediliyor. Tüm dünya tarafından benimseniyor. Mutlaka denemeni tavsiye ederim.

      Sil
  4. perim ne güzel görünüyorsun..:)anneciğinide tebrik ederim kameramanlığı konusunda.kahve konusuna gelince lezzetli görünüyor ve ne evde nede dışarıda denedim.ama not aldım zira merak ettim.ellerine sağlık perim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lütfen evde kendin yaparak dene, canım. Anneme selamlarını ileteceğim. Zaten, onun diğer adı ailede: Asistan. :))
      Asistan olarak epey gayret gösteriyor.:) Sevgilerimle.

      Sil
  5. Muhtemelen çok güzel bir içecek olmuştur diye düşünüyorum. Zaten Hindistan cevizi varsa bayılırım. Deneyelim bu tarifi öyleyse. Çok teşekkürler bu güzel paylaşımınız için. :)

    YanıtlaSil
  6. İlk defa duydum. Hindistan cevizi olduğu için cezbetti Beni. Yazınız için teşekkürler deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  7. klavyem eksik yaıyor videonu da seyrettim harika bilmiyordum

    YanıtlaSil
  8. Sadece siyah çayı seviyorum.Diğer çaylarınızın videolarını izledim ama tercihim yine siyah çay.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  9. Hiç duymamıştım. Ama haklısın. Adamlar nelerden çay-kahve yapıyor. Biz doğadaki bir dünya bitkiyi tanımıyoruz bile.

    YanıtlaSil
  10. Evettt, küçük hindistan cevizinin sütle uyumu şahane. Ve gerçekten chai, süt ve roobiosun vw mandalinin kabuğuyla insanı büyülüyor.
    Ben de teşekkür ederim. Selamlar.

    YanıtlaSil
  11. ilginç bir tarif,canım çekti şimdi..küçük hindistan cevizini de ilk defa videoda gördüm,çok farklımış..emeğinize sağlık..✔😊

    YanıtlaSil
  12. tarif çok güzele benziyor deneyip bakmak lazım :)

    YanıtlaSil