Tıpsal Durumlar

16 Mart

İçimden hiç bir şey gelmeyince öyle bıraktım. Dolunaydan kaynaklanıyor, sanırsam. 
dolunay
Dolunay


Biliyorsunuz: 14 Mart Tıp Bayramıydı. On gün boyunca, tıp, hastaneyle ilgili yazılarım olacak demiştim. Bu da; bizim mesleğin "ti" ye alındığı kareler...
Hadi başlayalım. Tıpsal durumlara...
baattin ve tip
Baattin Ve Tıp
Baattin Ve Tıp:
Baattin, coğrafya yüzünden mi “tıp” okumaktan vazgeçti; bilemiyorum. Hâlbuki o bıçağıyla nasıl da iyi cerrah olurdu; değil mi?
Yalnız, şimdiler de idealizm= enayilik olduğundan çoğu çocuk doktor ya da sağlık görevlisi olmayı bırakıyor.
bakis acisi
Bakış Açısı
Bakış Açısı:
Bu karikatürü çizen ya da çizdiren kişinin bizim meslekle birebir ilgisi olduğunu düşündüm. Bazen öyle hastalar geliyor ki: İki dakikaya yaklaşık otuz beş –kırk kelime sığdırıyor. Rahatsızlığıyla ya da o anki olayla ilgisi yok. Sadece birinin onu dinlemesi için bize geldiklerini düşünüyorum. Yazık bize…
tup bebek
Tüp Bebek


Tüp Bebek:
Günümüzde hayatı idame ettirmek bu kadar zorken… Uzun süreli tedavilerde sağlık harcamalarını kontrol altına almak “secret” yapma amaçlı bildik bilmedik, tavsiye, koca karı öğretisi uygulanır. Hoca’nın dediği gibi: Ya tutarsa…
dalai lama
Dalai Lama
Dalai Lama:
Sen, o kadar: “Her şey içimizde.” deyip kendini tedavi edemezsen. Ağızdan ağza: “Dalai Lama ülser.” Midas’ın hikâyesine döndü: Kralın kulakları eşek kulak. İşin zor yani… Allah düşürmesin.
doktorculuk
Doktorculuk
Doktorculuk:
Çocuk oyunlarına kadar düştü, bu durumlar. Gerisini siz anlayın.
meslek hastaligi
Meslek Hastalığı

Meslek Hastalığı:
Bu konuda hiç yorum yapmayım… Tıp mensubu herkes “angry bird” sendromunda. Bu da benim teşhisim.
secenek
Seçenek
Seçenek:
Doktorunuz, bazen sizde ümitsizliğe düştüğünde direk seçenek sunabilir.
tercih
Tercih 
Tercih:
Olur da: Yaptığı işte bilinçli olmayan, işin sonunu da iyi görmeyen birinin son tavsiyesi: Doktora git…
baattin ve kansizlik
Baattin Ve Kansızlık

Kansızlık:
Baattin dayanamamış, durumun tıbbi yönünü açıklamış.
toplu teshis
Toplu Teşhis
Toplu Teşhis:
Gittiğimiz yer… Benim gibi düşünen birisi çizmiş.
yanlis adrez
Yanlış Adres
Yanlış Adres:
Yapmayın etmeyin. Karakola gitmiyorsanız, bir medyuma gidin. O, kesin bulur.
Sürç-i lisan ettiysek affola. Herkese iyi haftalar… Sevgilerimle.

Not :Görseller Alıntıdır.



BENZER YAZILAR

30 yorum

  1. Günaydın canım çok eğlendim.
    Allahım sizin meslekte olsun diğer mesleklerde olsun hep aynı sorunlar. Bilinçizlik.
    Sanırım toplum olarak bilinçlenmek lazım .
    İşimiz çok zor ama illaki olacak biliyorum.
    Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  2. ilahi çok hoş espriler hepside bayıldım. epey gülümsetti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) biz de gülümsemeye çalışıyoruz:) Elimizde olmayan nedenlerden dolayı sağlık görevlisi kapsam dışında:D

      Sil
  3. Bu hafta nasıl geçecek diye düşünürken yayınını okumak yüzümü güldürdü. Olaylar mı dolunay mı yaptı beni böyle anlamadım. Hemen toparlanıyorum :))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dolunaydır o, dolunay. Karakedi gibi. :) Hep beraber toparlanalım diye yazdım yafuu:)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Sevgili Sadece Naciye, sen hangi angry bird'sin, söyle bakemm? :)

      Sil
  5. Bakış Açısı ve Toplu Teşhise çok güldüm :) Süpermiş amaaa :) Tam senlik bir yazı olmuş :)
    Eline sağlık :)
    Bu arada paralanacaksın diye yazmışsın yaa bana, o nerden çıktı yaa merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peri'ye sorulur mu? Secret... Yalnız, hissettiklerim genelde gerçekleşir. Uğur paramı ayır bir kenara kaldır. Anlamam.:)

      Sil
    2. Bak bugün rüyamda odama pencereden bir sürü kuş giriyordu. İki tanesi evimdeki kuşun kafesine giriyor ve kafeste kalıyor diğerleri geri çıkıyordu. Sen anlarsın belki, çok merak ettim :)
      Tamam ayırırım uğur paranı söz :)

      Sil
    3. Hayır olsun. Aileyle ilgili bir konuda dışarıdan yardım alacaksın.

      Sil
    4. Hatta bence sana bir kısmet gelecek. Ummadığın yerden, iyi değerlendir.

      Sil
  6. cok guzel diiiii , hem eglendirici hem düşündürücü bir yazı olmuş , keyifle okudum :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülmeye ihtiyacımız var. O kesin.. Mecburrr ne yapacan:)) Sevgiler, benden:)

      Sil
  7. meslek hastalığı angry bird teşhisi hoşuma gitti..:))))) angry birdi yatağa düsürdük :)))) saygılarımla..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Angry birdler her yandan uçabilir. Şişenler elinizde patlayabilir, biraz daha gücü olan üçlü halde vurabilir.. :)

      Sil
  8. hah haaaaa :)))))) neşelendim valla :)))

    YanıtlaSil
  9. 'Hastayı kaybettik. Ama dağlar denize pararel'

    Teşekürler güzel paylaşım. Sonuna kadar çok güzel gülüp eğlendim. Bunlardan ders çıkarıp hayatımıza yansıtmak lazım. Karikatürlerdeki en büyük amaç bu olmalı bence...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim. Hayat yolunda başarılar dilerim:)

      Sil
  10. Bu karikatürler iyi geldi. Eline sağlık.
    Baattin'i senin konuşturmanı öneriyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonrası vahim olabilir.. Bilemedim. Bir gün denerim:))

      Sil
  11. karikatürlerden birinde doktor hasta yakınlarına :" üzgünüz hastayı kaybettik" diyor , arka planda bir odada sağlık çalışanları hastayı arıyorlar dolabın içinde, yatağın altında "hay Allah nerede bu hasta bulamıyoruz kaybettik" diye, çok zevzekceydi ama kopmuştum :)
    Bir tane daha var : doktor yatağındaki hastaya eğilip soruyor "tedavi nedir" tekrar tekrar soruyor "tedavi nedir" diye ; sonra odadan çıkıp hastanın yakınlarına "üzgünüm tedaviye cevap vermiyor" diyor ay ben buna da çok gülmüştüm hehehhe :)
    Canım çok keyifli bir yazı .Kullandığın karikatürlere çok güldüm . Uzun zamandır memleket meseleleri ile ağzımın tadı kalmamaıştı sağolasın.
    Bu arada Tıp Bayramını yürekten kutluyor , mesleğini huzur ve mutlulukla devam ettirmeni diliyorum, sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. ya benim bişeyden haberim yok bide dolunaydandır diyorsun cık cık :)
    valla en güzeli çok iyi bakmak kendine.bu ülkede insan olmak zor durumları yaşıyoruz hele birde hasta olmak durumu ki ıyyy çook zor :))

    YanıtlaSil
  13. yıkıldım gülmekten,toplu teşhis ise beni mahvetti!çok yaşa emi!

    YanıtlaSil
  14. Havalardan, malum içimizi bayıltan gündemlerden, mevsim geçişinden..vs. vs.. .) herşeyden olabilir..ama espriler harikaydı..ve gülümsetti beni de diğer blogdaşlarımız gibi:) ..siz çok yaşayın bahçeperisi .)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Havva Ve Esin hep beraber yaşayalım.

    YanıtlaSil