Tarihten Gelen Işıltı

10 Ocak

Anadolu Medeniyetleri Müzesi’nde çektiğim fotoğraflara bakıyorum. Tarihin ilk çağlarındaki ustalık hayran bırakıyor. Takılar ve diğer süs eşyaları zarafet içinde ışıldıyor.
muzeden takilar
Müzeden Takılar



Tarihten gelen ışıltılar bizi çevrelemeye devam ediyor. Tasarımcılar; onlardan feyiz alıyor. Binlerce yıldan beri insanlar takı ve süs eşyalarından büyüleniyor.
Onları incelerken incecik bir fısıltıyla kimisi dile geliyor. Hikayelerini anlatıyor.
sus esyasi
Süs Eşyası

Zaman geçse de içlerinden bazılarının anlam ve değeri hiç değişmiyor. Kimisi de farklılaşarak yeniden anlam buluyor.

Kim bilir kimlerin boynunu, kulağını veya evini süsledi? Bugün yine ışıldıyorsa; sahiplerinin yaşama duygusu ve bir gün onları dillendirecek olan inançtı.
tarihten taki ornekleri
Tarihten Takı Örnekleri


Yeni yıla girerken, onların ışıltısı gözlerimizi alsın. İleride hikâyeleriyle de karşınıza geleceğim

2015 hepimiz için güzel bir sene olsun. Sevgilerimle.

BENZER YAZILAR

12 yorum

  1. O devirler o ilkel imkanlarla neler yaratmış insanlar,hayran olmamak mümkün değil gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Miskin çok haklısın. Hoşgeldin. :))

      Sil
  2. 2015 sizin altın yılınız olsun Peri Hanım; içtenlikle diledim bunu.

    Geçen senenin iyi geçmediğini yazmıştınız bir yerlerde; dilerim bu yıl geçmiş yılların bütün zararlarını tazmin etsin; gönül kırıklıklarını düzeltsin; cebinize sayamayacak kadar çok para getirsin.

    En önemlisi sağlık ve huzur getirsin ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nurdan Hanım, teşekkür ediyorum. Mutlu oldum. İnşallah, güzellikler ve niyetler gerçekleşsin. Sevgilerimle.

      Sil
  3. 2015 te tüm arzuların hayallerin beklentilerin gerçek olsun canım. Bu güzeller gibi ışıl ışıl parlak bir yıl geçirmeni dilerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Juliette beni mutlu ettin. İnşallah hep birlikte güzel bir sene yaşarız.

      Sil
  4. Doğal olandan ilham alıp, bir de tek tek elle işleyince biricik ve değerli eserler ortaya çıkıyordu eski zamanlarda ve bu gerçekten büyüleyici. Arkeoloji müzelerinde takı seksiyonlarından uzun süre ayrılamam. Güzel bir konuyu hatırlatmışsınız:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Mutlu bir yıl diliyorum bende sana :)

    YanıtlaSil
  6. Hiç vazgeçilmiyor şu süslerden takılardan.. Bende vazgeçemiyorum. Yıllaaaar öncesinin süsleri şu an bile nasıl albenili geliyor anlatamam ♥

    YanıtlaSil
  7. off takılara takılı kaldık :) ben de bayılıyorum hiç değişmez kadınlar böyle geldik böyle gidecek , takı toka ;) Onların ışıltısı gibi olsun hayatımız tatlıııım <3<3<3

    YanıtlaSil
  8. tesekkur ederim yazi icin yalniz altmisdokuz ne anlama geliyor resimde var

    YanıtlaSil
  9. Altmış dokuz müzede sergilenen parçaya aittir.

    YanıtlaSil