Rooibos Çayları

26 Aralık

Size enteresan bir çay çeşidini anlatacağım. Eminim, aranızdan çok az kişi bu çayın adını duydu. Ondan da azı tattı. 
Hatta, ilk duyduğunuzda Shakira'nın futbol turnuvasında açılış şarkısı gelebilir. O da:
"Rabiosa..." diyerek ortalığı sallıyordu. 
Şarkı ile çayın kelime benzeşmesi haricinde ortak yönü yok. Bir de Shakira, "haydi kuduralım" diyormuş. Peki,"rooibos" çayının özellikleri nedir?
Rooibos, Güney Afrika'da bir çalı çeşidir. Afrikalılar, çalı diyerek çevresini dolanmamış. " Senden güzel bir çay yaparım." demiş. 
İyi de yapmış. 
Rooibos çayında siyah çaya göre daha az tanen ve kafein var. Hamilelerle çocuklar için  rooibosu uygun bir çay yapıyor. Yine de demir eksikliği tedavisi alıyorsanız, doktorunuza sorarak içmenizi öneririm.
Rooibos çayının iki çeşidi bulunuyor. Birisi "yeşil" diğeri "kırmızı". Ben yeşilini içmedim.  Yalnız, okuduğum bir sitede içen kişi "yeşil rooibosu; "biraz otsu" bulmuş. 

rooibos cayi
Rooibos Çayı

Türkiye'de "yeşil rooibos" çayını görmedim. İki firma "Rooibos" çayını getiriyor. 
 Chado ve Doğadan.
Chado,  rooibos çayını demleme usulü içebileceğimiz şekilde hazırlamış. Vanilyalı ve baharatlı seçenekleri var. Ben, baharatlı olanını denedim.
chado rooibos cayi icerik
Chado Rooibos Çayı İçerik

İçeriği: Rooibos çayı, tarçın, kakule, nane, karanfil. 
Bu bitkilerin karışımı, ağrı kesici ve mide bulantısını ya da ekşimesini hafifletici özelliği bulunuyor. 
Baharatlı denilince daha "sıcak" bir lezzet beklediğimden, bana tat açısından zayıf geldi. Tarçın -bana göre- biraz fazla gelmiş. Ben tarçını çok sevmediğimden hoşlanmadım. 
Baharat kullanmayan veya çocuklar için farklı deneyim olabilir.Bu çaya "portakal dilimi" veya sütle de bir kez tatmalarını öneriyorum. Tatlandırıcı olarak da "bal" ekleyin. Tadına doyamayacaksınız. Bakalım, sade mi, sütlü mü yoksa portakal dilimli mi seveceksiniz? Beni de haberdar edin.
Demlenmiş  Rooibos  Çayı
Bir fikir daha vereyim:
Bu çaya taze zencefil, bal ve kırmızı şarap ekleyin. Size oldu, sıcak şarap.. 
50 grlık teneke kutularda satılıyor.
Chado Rooibos Vanilyalıyı denemedim. 
Doğadan Rooibos Vanilyalı
Doğadan, "rooibos" çayını vanilya aromalı ve de görünür şeffaf poşetlerde hazırlamış. Buradan puanı kaptı.
Doğadan Rooibos Çayı: Rooibos, tarçın, vanilya, kakule, aroma vericiler, yalancı karabiber, karanfil, karabiber, ayçiçeği, aspir.
dogadan rooibos cayi
Doğadan Rooibos Çayı

Doğadan rooibosunu çok başarılı buldum. 
Galiba, beni etkileyen önemli yanı da fotoğraf gezisinde yaşadığımız çaysızlıktı.  Sabahın köründe -saat beş civarıydı- çay bulamayınca çantamda gözüme çarptı. Arkadaşımla sıcak suya atıverdik. Yanında krokan fındıklar vardı. Öyle hoşumuza gitmişti. Yazarken yine  aklıma geldi. Midemizi de üzmedi. İçimizi ısıttı. Yüzümüzde gülücüklerle kahvaltıya kadar yola devam ettik.
dogadan rooibos poset cay
Doğadan Rooibos Poşet Çay

Bu tadı keşfedince internette "rooibos" arattığımda yurtdışında daha çok kullanıldığını ve sevildiğini gördüm. Çay; bademli, karamelli diyerek çeşitlenmiş. 
Kimler daha çok tercih edebilir:
Sürekli gezi halindekilere ya da midesinden rahatsızlık yaşayanlar için hoş bir alternatif. Sizi nasıl da düşünüyorum? Bende de gezginlik olunca ister istemez detaylara dikkat ediyorum. 
İçeriğindeki kafein ve tanen azlığı; hamileler, çocuklar ve sağlığına dikkat edenlere hitap ediyor. Kilo verme veya koruma programınız varsa bu çay listenizde olabilir. 
Bana göre, migren hastaları içinde düşünülebilir. Kimi migren hastasının kafein almaması istenir. Özellikle çay düşkünüyseniz, çaysızlığı  rooibos ile dengeleyebilirsiniz. 
Afrika çalısı "rooibos" sizin onu denemeniz için bekliyor. Dilimin döndüğü, damağıma bıraktığı tatla ve "kafeinin" daha az olması nedeniyle rooibos çayını anlattım, tavsiye ediyorum. 
Türkiye'de farklı markalarda ve çeşitleri "rooibos çayı" denediyseniz, hem ismini hemde yaşadığınız deneyimi bizimle paylaşın. 
Herkese keyifli ve lezzetli günler diliyorum.  Sevgilerimle. 

BENZER YAZILAR

36 yorum

  1. İçeriği kaptım, tarçın, kakule, nane, karanfil.
    evde hepsi var. Şimdi gidip doğal yoldan bir rooibos yapayım kendime.
    Adını sayende duydum. İlk gördüğüm yerden almayı düşünüyorum.
    Aydınlattığın için teşekkürler. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Zeugma; rooibos da olmalı. Yanlış anlaşılma olmasın! Rooibosun sade halini bulursa bu baharatları ekleyebilirsin. Sevgilerimle.

      Sil
  2. Özellikle istah kesmesi, tatli istegini bastirmasi yönünden zayiflamak isteyenlerin tercih ettigi bir cay... vanilya cubugunun kazinip icine konmasiyla etkiside 2 kat artiyor...Diyetisyenlerinde tavsiye ettigi benimde ara sira ictigim bir cay, tatlimsi tadina pek alisamadim :) iyi hatirlattin bir Paket alayim, elimin altinda dursun, yakinda lazim olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Yeni kilo düzenleme programı diyorsun. Ziyaretine sevindim.

      Sil
  3. Rooibos çayını ben de çok severim . Doğadan firmasına da mesaj atmıştım demleme çeşidini de çıkartmaları için .Tchibo rooibos çayını vanilyalı olarak kapsül şeklinde satıyor , kahve makinesi için. GNC de tarçınlı olarak poşet çay olarak satıyor rooibosu . Sevgiler ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tchibo hiç dikkatimi çekmedi. GNC yi biliyordum, denemediğim için yazmadım. Tarçınla aram hoş değildir. Paylaştığın bilgi için teşekkür ederim. Selamlar.

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Yukarıda yazdığım konularda destek için kullanabilirsiniz. Ziyaretinize teşekkür ederim.

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. O zaman yazdığım noktalarda destek ihtiyacınız olduğunda destek alabilirsiniz. Ziyaretinize geleceğim.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  6. Blogumada beklerim takipte degilseniz buyrun :)

    YanıtlaSil
  7. nereden temin temin edebiliriz kilo verme

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rüstem Bey, büyük alışveriş merkezlerindeki hiper matketlerde Doğadan Büyülü Bohça Rooibos Çayını bulabilirsiniz. Chadonun kendi sitesi var. chado.com.tr orayı incelemenizi öneririm.
      Bu arada kilo vermeyi bu çayla yapamazsınız. Beslenme desteği olarak kullanabilirsiniz. Doktorunuzla mutlaka görüşmenizi öneririm. Selamlar.

      Sil
  8. ilk defa senden duydum,ilgimi çekti.zira dışarıda her çay içişimde midem bulanır falan pişman olurum,bi deneyeyim bakalım:)
    sevgiler,mutlu yıllar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de denemelisin. Adalı Kız, Nice senelere. :))

      Sil
  9. Hiç duymadım merak ettim doğrusu

    YanıtlaSil
  10. ne değişikmiş denemek lazım
    mutlu yıllar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mavianne hep beraber mutlu bir sene diliyorum.

      Sil
  11. İlk kez duydum 'Rooibos Çayı'nı.. İlk alışverişte 'Doğadan' markaya bir bakayım.. tadına göre evde olan mevcut kakule, karanfil, tarçını da ilave edebilirim ..:)
    Bilgilendirdiğin için teşekkürler Bahçeperim..Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence seveceksin. ÜStüne baharat eklemeniz Chai çayına tadına döndürebilir. Ben de ziyaretine sevindim. Sevgilerimle. :)

      Sil
  12. Çok ilgiçmiş ilk kez duydum, teşekkürler verdiğiniz bilgilere. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ziyaretinize çok sevindim, Müjde Hanımcığım. Umarım denersiniz. :)

      Sil
  13. Hiç duymamıştım.Güzel anlatımınızla sayenizde fikir sahibi oldum.Çay ve kahve seven biri olarak merak ettim doğrusu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aramıza döndüğünüz için çok sevindim. Denemenizi öneririm. Sevgilerimle. :)

      Sil
  14. İlk defa duydum, mutlaka deneyeceğim, çok teşekkürler bilgilendirme için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sevindim. Ziyaretin için teşekkür ederim.

      Sil
  15. sayenizde ilginç diye bileceğim bir bilgi daha katmış oldum hayatıma, çay denilince hep merak ederim. Bu uzak doğudaki çay ya da çay kültürü nasıl bir şeydir nasıl bir farktır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her kültürün kendi coğrafyası ile oluşturduğu damak tadı bulunuyor. Uzakdoğu'nun en önemli yanı; bana göre baharatlı yiyeceklerin yanında onu yiyebilmek için içeceklerini sadeleştirmiş. Çay geleneklerinde, işlenmemiş ve yarı fermente çay görülüyor. Çay, bu haliyle antioksidan özelliği yüksek bir şifaya dönüşüyor.
      Dünya ilk fermente çayı, İngilizlerin ülkelerine çayı götürürken deniz suyu ile temasında karardığını gördü. Ardından bu rengi elde etmek için çalışma yaptı.

      Sil
  16. Ne güzel birçaymış,doğadan elen herşey güzel:)

    YanıtlaSil
  17. ilk defa duydum ben de bu çayı. İçeriği güzelmiş tadını merak ettim doğrusu :)

    YanıtlaSil