Bezelyeli Kinoa Bati

16 Ağustos

Periden Tarifler de yine kendi hazırladığım bir tarifle karşınızdayım: "Bezelyeli Kinoa Batı."

"Bat" nedir? Merak edenlere; Mersin'de yer fıstığı kullanılarak yapılan bir tür sulu kısır. Benim batım; ne sulu ne diri kıvamında.. Zaten video anlatımından göreceksiniz.

Ben tarifte "Kinoa" kullandım. Sizler de "Kinoa" bitkisinin gluten intoleransı -çölyak - yaşayan kişilere önerildiğini görmüşsünüzdür. Kinoa; aslında Güney Amerika bitkisidir. 2017 haziran ayında Malatya da "kinoa" ekimine başlanılmış.

bezelyeli_kinoa_bati_malzemeleri
Bezelyeli Kinoa Batı Malzemeleri

Artık neredeyse; diet ile uğraşan doktor ve diyetisyenler "kilo" ile ilgili sorunu "insülin direnci" ile "gluten intoleransına" bağlıyor.

Kinoa hakkından biraz araştırma yapınca; aslında "kinoa" bir ruşeym ya da yulaf kepeği kadar kalori açısından masum değil!
Uzmanlar fazla tüketildiğinde "kilo" aldırdığını söylüyor.
Yani tüketirken dikkat etmeliyiz... Demedi demeyin.
Kansızlık ya da demir eksikliği yaşayanlara da önerilen besinlerden; atlamayayım.
Kinoa'dan helva yapıldığını gördüm. İleri ki zamanda; ben de denemeyi düşünüyorum.  İrmik niyetine de kullanılmış. Ben, tarifte yine  biraz oynayacağım..
Bu tarifi kısırdan sıkılan; farklı bir salata arayanlar, misafirine ne çıkaracağını bilemeyen ev sahiplerinin listesinde yer alacak.
"Bezelyeli Kinoa Batı" genel anlamda "glüten intoleransı" yaşayanlar için ideal bir tarif olduğuna
inanıyorum. Bezelyeyi daha çok pilavda ya da yemekte görürken; salata da nadir konulur. Kinoa ile uyumu şahane.
İddialı mıyım? Evet...
İçine giren malzemeleri yazalım. Tarif dört kişiliktir. Siz evdekilerin ne kadar yediğini düşünerek; malzemeleri eksiltip çoğaltabilirsiniz.

Bezelyeli Kinoa Batı:
 250 gram bezelye
1/2 -1 su bardağı kinoa
1/2 fincan kapari
1 kaç dal kaya koruğu turşusu, salatalık turşusu
1/2 bağ dereotu ve tere
200 gr kuru domates -domates kullanırsanız daha da sulanır, sulu kıvamı seviyorsanız tercih sizin-
2 kuru soğan
Karabiber, pulbiber
Marul
Sos: 1,5 yemek kaşığı tahin, 1 tatlı kaşığı Balzamik sirke, limon, nar ekşisi
tahin_balzamik_sosu
Tahin Balzamik Sosu
Kinoaları haşlayalım.
Bezelyeleri haşlayalım. Konserveyse ben yine sıcak suda biraz bekletiyorum.
Soğanlar zeytinyağında kavuralım.
Tere ve dereotu, turşuları kıyılır.
Domates kurusu, kıyılan ot ve turşular karıştırılır.
Bir kapta tahin, balzamik sirke, limon ve nar ekşisi karışır.
Haşlanan kinoa ılıkken tahinli sos, kavrulan soğan ve biraz bezelyeyle karıştırılır.  Azıcık demleyin.
Ardından domates kurusu ile turşulu ot içine eklenir.
Kıvamının ne sulu ne de kuru olduğunu göreceksiniz.
Ve minik çukur kaseye bu karışımı dolduracaksınız. Tabağa ters çevireceksiniz.
Çevresine hem marul hem de bezelyeden çevirin.
bezelyeli_kinoa_bati
Bezelyeli Kinoa Batı

Evet: Bezelyeli Kinoa Batı hazır.
Tabi ki yanına çayla birlikte servis edin. Bakalım misafir ettiklerinizden kaçı sizden tarifi isteyecek?
Tarif oldukça doyurucu... Misafirleriniz içinse; çok fazla ikram yapmayın derim. İsraf olmasın.
Şimdilik benden bu kadar... Ağız tadınızın yerinde olduğu günler diliyorum..




BENZER YAZILAR

50 yorum

  1. kinoyayı çok merak ediyorum ama bir tülü deneyemedim, bu tarifi not ettim ama ilk denemem bu tarif ile olabilir :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim. Çocuklar içinde faydalı bir lezzet. Sevgilerimle.:)

      Sil
  2. Cok lezız duruyor ama herseyı sevmeyen ben buna da alısamam herlde 🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki önce bilmeden bir yerde yerseniz sonra siz de yapmak istersiniz. Kısırlık bulgurdan biraz daha küçük tahıl.

      Sil
  3. Malatya'da kinoa ekilmesine çok sevindim :)

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık sağlıklı bir alternatif :)

    YanıtlaSil
  5. Geçenlerde ilk defa kinoalı salata yapacaktım. Kinoayı haşlama aşamasında ateşte unuttum ve tencereyi yaktım:( O aklıma geldi şimdi. Ama yapacağım yine, o zaman bezelyelisini denerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hay Allah.. Bence de denemelisin. Sevgilerimle.:)

      Sil
  6. İlk defa duyduğum bir yemek çeşidi. Elinize sağlık çok lezzetli görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, tarifini ben oluşturdum. Sevgilerimle. :)

      Sil
  7. Ellerinize sağlık, denemek isterim. Sağlıklı yiyecekleri seviyorum ama Kinoa denemedim hiç. Tadı güzel mi?
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısırlık bulgura yakın tadı var. İçine giren malzemeye göre şekil alıyor. :) Kinoa kullanan bir arkadaşından minik bir kahve fincanı alıp denemeni öneririm. Sevgilerimle.

      Sil
  8. Deneyebilirim aslında farklı geldi ☺️

    YanıtlaSil
  9. Kinoali hicbirsey yemedim. Ben yeniliklere acigimdir her yemegide severim ama esimden dolayi hicbirsye cesaret edemiom ya. Bi insan bu kadarmi hicbisy yemezz. Kizimda ona cekmis ikiside benim basimdalar 😀 size afiyet olsun canm. Görntü güzel gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızların babası, küçükken bir çok yemeği yemezdi. Çocukların sağlığı için tabağına koyduğum bir kaşık yemeği yemesi gerektiğini söyledim. Bence, kızının sağlığını göstererek "bir kaşık" olsa dahi oda yesin. Sonuçta; çocuklar bizi taklit ediyor. Öpüyorum seni..

      Sil
  10. Kinoayı çok seviyorum süper tarif olmuş, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Yapman dileğiyle canım. :)

      Sil
  11. değişik bir bat yemeği tarifi olmuş.. :)) elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  12. Selamlar, öncelikle paylaşımlarınızı çok beğendim. Bu tarz yazan bloglar ararken birden karşıma çıktınız mutluyum, farklı bilgiler ve deneyimler blog yazarken ve okurken gerçekten çok faydalı oluyor. Ben seyahat ve gezi üzerine yazıyorum. Bitkiler ve kullanım şekilleri ilgimi çekiyor.Özellikle çiçekleri, doğayı, bitkileri ve mutfağı çok seviyorum. Sevgiler ve başarılar diliyorum size.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, blogunuza küçük bir ziyaret yaptım. Ufak tefek düzenlemelerle daha iyi blogunuz olacağını düşünüyorum.

      Sil
  13. Çok leziz görünüyor, helva tarifini de bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meryemciğim, İnşallah benimle yiyecek birini bulursam yapacağım. Ya da gözümü kapatıp yapacağım. :)

      Sil
  14. Hamur işlerini asgariye indirebilmek için bu çeşit salatalara ihtiyaç var. Yerinde bir tarif olmuş. Teşekkürler ����

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Rabia Hanım tarifi beğendiğinize sevindim. Selamlar.:)

      Sil
  15. Kinoayla tanışmamızın zamanı geldi artık. Ellerinizle sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Ellerine sağlık. Ben takılmıyorum bu diyet şeysileri. Fazla popüler olan şeylere karşı genel bir tavrım var sanırım. kitapta da öyleyim mesela. Hep zayıflama diye bunları tavsiye ediyorlardı bak senden fazlasının kilo aldırdığını öğrendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diyet konusunda; "çölyak hastası" olma itibariyle onların özel beslenme durumları olduğu için "diyet yiyeceği". Her zaman; yiyeceklerin fazlası kilo aldırır.

      Sil
  17. Lezzetini çok merak ettim. Sağlık deposu bu yiyecek mutlaka denenmeli...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok keyifli; ekşi lezzetleri seviyorsanız, bunu da tercih edeceksinizdir. Sevgilerimle.:)

      Sil
  18. Bir kere zorla lahana sarması yedirdim. Ama nasil güzel olmus adam kustu hemen 😂 midesi cok tuhaf hicbirsey sevmez sevmediginide yemez. Ben sevmesemde yerim yani. Bilmiyorum ama gercekten cok zor oluyomus canm. Kizimda sadece cici bebe yer onuda idarelik. Yemeyi sevmiyo bunlar 😁 bende seni öptüm.😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yedirmeye devam. Pes etmek yok! Anne gücü diye bir şey var.:)

      Sil
  19. Yanıtlar
    1. Yakında mutlaka tadarsın. Belki Güney Amerika mutfağı tadımlarına başlarsın;)

      Sil
  20. İlk kez gördüm ve detaylı bilgi çok hoşuma gitti teşekkürler canım <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah; canım bir gün yemesi ya da yapması da nasip olsun.:)

      Sil
  21. Ellerinize sağlık Safiye hanım. Hem sağlıklı hem de lezzetli bir seçenek. Sunum ise çok hoş ki ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim. Dilerim yaparsınız ve tadına da bakarsınız.:)

      Sil
    2. Sizin kadar iyi yapabilir miyim ? Bilmiyorum ama bu tarifi tekrar görünce iştahım kabardı ☺️

      Sil
  22. Yine çok orjinal bir tarif vermişsiniz, Kinoa'yı daha önce denemedim doğrusu

    YanıtlaSil
  23. bilindiklerin dışında değişik bir deneyim.Sayenizde öğrenmiş oldum.tşkürler :)

    YanıtlaSil
  24. Cok severim bu tarz lezzetleri, deneyecegim 😊

    YanıtlaSil