Hadi Ağrılardan Kurtulalım

14 Mart


  'Eyvah, her yanlarım ağrıyor!' da eklem ve kas ağrılarının sebeplerini yazmıştım. Şimdi de ağrılarımızdan kurtulmanın yollarını hep beraber arayacağız..

                       RsmKynk: Cesaretin Bittiği Yerde Esaret Başlar (facebook)








  Öncelikle biraz hareketlenmeliyiz. Tüm uzmanlar bunu her  seferinde dile getirmektedir. Karikatürdeki gibi herşeyi başkalarından beklersek önceleri hamlaşma zamanla kilo, can sıkıntısı devam edecektir. Hem ne demiş atalarımız: İşleyen demir ışıldar..
 Peki neler yapabiliriz: Spor; elbette ,doktorunuza danışarak.. Yazıyı yazarken bazılarınız kahkahayla gülebildiğini hissedebiliyorum.:) Ben de aynı yollardan geçtiğimden bu duyguyu iyi biliyorum; yapmanız gerektiğini bilip de ipe un sermekk.. Benim de arada sırada mücadele ettiğim bir durumm.. Bu arada İyi Fikir de denge ve sağlıklı kalmak için bu konuda bilgi veren Prof.Dr .Emin Ergin'in yer aldığı bölümlerden yardım alabilirsiniz. İster itiraf edin ister etmeyin spora başlamak ve devam etmek işe gitmekten bile bazen daha zor olabiliyor. İşte size bu duyguyu kırmanız için -ben de çok işe yaramıştı.- altın bir tüyo: Dans  edin! İster eşiniz, sevgiliniz ya da arkadaşınızla ... Kas ve eklemlerinizden başka duygu dünyanızı da hareketlendirin;)
                resim kaynak :siyah-kelebek.blogcu.com
 Ya da  kız arkadaşlarınızla beraber dans derslerine katılın: Göbek dansı, aerobik, pilates vb.Benim favorim:Göbek Dansı..

                                          Resim Kaynak:sismanlik.net

:) Özellikle işten çıktığınızda hem gerginlikten kurtuluyorsunuz -çalkalayarak-hem de etrafa bakıyorsunuz kim yapamıyor diye?:) Kısacası: EĞLENCELİ...
 Aerobik de hocaya yetişeceğiz diye çatlıyoruz. Mazallah!
Dip not: Aerobik biraz daha kondisyonu olan arkadaşlar için daha uygun.. Doktorunuzla da görüşünüz...!

Ya da siz yalnız kurt olarak takılacaksanız. Yine de başlarda tavsiye etmem.. Spor Salonları ne güne duruyor.! Biraz kondisyon biraz ağırlık çalışmalarıyla kaslarınız ve eklemleriniz hareket kazanmaya başlar. Hem de size özel bir eğitmenin yardımıyla..
resim kaynak:bismilhaber.com

  Eğitmeninizin söylediği noktada ilerlemekte fayda var! Özellikle de ilk günler: Bunlar da hareket mi?! Ben bunların kaç mislini yaparım. 'diyerek kendinize yüklenirseniz  salona devam etme de sıkıntı yaşarsınız. Bir de eğitmeniniz sizi zorladığında-ben, içimden ona epey saymıştım.- burnunuzdan solusanız da devam edin.. Hareketlerin sonunda ESNEDİĞİNİZİ farkediyorsunuz. Bu da acaip bir ÖZGÜVEN veriyor..:)) Durışunuz bile değişiyor.!
  Başlarken 'Ağrılardan Kurtulalım!' sloganıyla girdiğimiz yazı: Hareket, spor ekseninde devam etti. Uzmanların da söylediği gibi: Bizler hareket halinde olmak için yaratılmışız... Atalar ne söylemiş: İşleyen demir pas tutmaz.!-başta da yazmıştım.-
   Sözün özü: HAREKET =DİNÇ (AĞRILARDAN BAĞIMSIZ) VÜCUT,
 MUTLU BİR ZİHİN VE RUH HALİ, GÜLÜMSEYEN YÜZ VE ÖZGÜVEN!' DEMEK.
 Hadi, Ağrılardan kurtulalım!' yazımız devam edecek. Şimdilik: Hoşçakalın.
 

BENZER YAZILAR

0 yorum