Köylü Güzeli Salatası

12 Şubat



Sevgililer Günü için özel tarifler etkinliği yapılıyor. Ev sahibimiz; “Lezzet Beşlisi”. Ben de kırmızısı bol bir salata hazırladım.


Her zamanki gibi hikayesi olan bir lezzet. Eski Türk filmleri de bu noktada ilham kaynağı oldu.


Türkan Şoray’ın köylü güzeli olduğu bir film vardı. Yanlış da hatırlayabilirim. Küçük Bey’i Kartal Tibet oynamıştı. Hulusi Kentmen de ne tonton bir babadır. Eskiler başka mı? Yoksa hafızamızın bir oyunu mu?






Köylü Güzeli Salatası 




Köylü Güzeli Salatası Malzemeleri 



Tabii, salatanın malzemeleri ismiyle örtüştü. Bakalım, “köylü güzeli salatası” içine neler koymuşum?


Köylü Güzeli Salatası:


200 gr mantar


10-15 tane kuru domates


4-5 tane yer elması


1 kase mısır


Dereotu, tere, roka, taze nane


2-3 kaşık tahin


Limon, nar ekşisi




Hikayeye başlayalım:





Köyün beyinin şımarık ve yakışıklı bir oğlu vardır. Her yerde adı geçtiği gibi göze de çarpar. Küçük beyimiz mantar, diyoruz. Küçük Bey, okumak için köy dışına gidince; tam bir “kültür mantarı” olmuştur.


Bey babasının yanına döndüğünde ukalalığı artmış, burnundan kıl aldırmaz birine dönmüştür. Ne demiştik: Kültür Mantarı.


Kültür mantarının, beşik kertmesi vardır. O da “kırma zeytin.” Kırma zeytin, iyi niyetli ve güzeldir. Yalnız, okumadığı için hareketlerinde incelik yoktur.


Kültür mantarı onunla karşılaştığında şaşırır. “Bu güzelliğe bu patavatsızlık.” Hele onunla evleneceğini duyduğunda inanamaz. Hem bu devirde böyle adetler de neymiş!?





Kırma Zeytin 



Konuya, Bey babamız karışır. Köylü güzeline bir form vermesi için hocalar tutulur. Kültür mantarına göz kulak olması içinde “mısır kâhyayı” iş başına verir.


Kültür mantarının, okuldan arkadaşları çıkagelir. Onlar yer elmasıdır. Birkaç kötü karakter olacak ki ortalık karışsın. Değil mi?


Kuru domatesler de “kırma zeytinin” yakınlarıdır. Kırma zeytinin ne zaman canı sıkılsa, üzülse onu yüreklendirir. Hatırlarsanız; Türkan Şoray kafasının üzerine kitapları koyup düzgün yürümeye çalışırdı.


Öyle böyle derken bir gün “kırma zeytin” o kadar güzel bir halde çıkar ki kimse onun değişimine inanamaz. Hem güzel, hem kibar. Olmuş bir peri.





Türkan Şoray 


Kültür mantarı, kırma zeytine âşık olur. Düğünleri üç gün üç gece sürer. Ne de olsa: Şimdi, ekonomi zamanıdır.


Köylü Güzeli Salatası Yapılışı:


Mantarları bir kase mısırla haşlayalım. Yer elmasını, incecik kıyalım. Kuru domatesleri de sıcak suda bekletelim. Hem tuzu gitsin hem de doğrayabilelim. Kırma zeytinleri salataya ekleyelim.








Tahin Limon 






Tahin bir kenarda yağ, limon, nar ekşisi ve kırmızı pulbiberle karıştırırız. Salata sosunu hazırlıyoruz.


Bu arada, benim zeytinyağım ve nar ekşim; “İlim İlmek” bloğundan. “Ebruli Günler” blogu “hediyeleşme etkinliği” ile eşleşmiştik. Kendisine, yeniden teşekkür ederim.





İlim İlmekten İki Şişe 


Mantar, yer elması, mısır ve kırma zeytinden oluşan salataya tahin sosuyla karıştırıyoruz.


Ben en azından bir altı saat bekleyin diyorum. Sos salatayla bütünleşsin.


Yeşilliklerle tuzu da salataya ekleyince; “Köylü Güzeli” salatamız sunuma hazır hale geliyor. Afiyet olsun. İsteyenler, hiç dinlendirmeden de tüketebilir. Yalnız, aradaki lezzet farkını tadınca anlayacaksınız.


Herkese sevgilerimle. “Sevgililer Gününüz Kutlu Olsun.” Sevdikleriniz yanınızda, sevmedikleriniz uzakta kalsın.

BENZER YAZILAR

41 yorum

  1. Nede güzel görünüyor..Domates kurusuda var galiba..Ellerinize sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  2. Allahım bu nasıl bir hayal gücüdür süper:)

    YanıtlaSil
  3. ımmmm mmııımmmm harika ellerine sağlık.
    köylü güzeli haa çok beğendim hikayeyiii

    YanıtlaSil
  4. Hikaye meraklısı olduğumdan bilmem bayıldım ben hikayeli tarife :) Tarifi gülümseyerek okudum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Eray ve kuzenleri için hazırlayabilirsiniz. Sevgilerimle. :)

      Sil
    2. Teşekkür ederim. Eray ve kuzenleri için hazırlayabilirsiniz. Sevgilerimle. :)

      Sil
  5. Değişik bir lezzete benziyor. Kuru domatesi hep sevmişimdir zaten. Ellerine sağlık Safiyecim afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman bunu yapacaksın. Sana da şimdiden afiyet olsun. Sevgilerimle.

      Sil
  6. Ne güzel hikaye olmuş. Hikayesi ayrı bir tat.kimbilir kendisi nasıl güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemenizi isterim. Çocuklar için harika. :))

      Sil
  7. Yolla bana salatayı tavuk var akşama yemekte yanına iyi gider canım benim eline sağlık afiyetler olsun.<3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu salataya lavaş ekmekle götüreceksin. Ete bile gerek yok.;))

      Sil
  8. Valla harikasınız... sinema kıvamında salata yorumu yapan birini daha önce okumamıştım... bayıldım:))
    güzel anlatımınız ve salatanız için tebrik ediyorum... elinize sağlık.. sevgilerimi bırakıyorum... hep sevdiklerinizle olun:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Siz de güzel yorumunuzla beni mutlu ettiniz. Sevgilerimle.

      Sil
  9. Bir salata bu kadar güzel bir anlatımla sunulursa insan onu yemeye kıyamaz ,her şey harika.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendinizi Türkan Şoray gibi hissediyorsunuz. Afiyetle yiyoruz. :)

      Sil
  10. Önce bloğunuzun ismi çok güzel onu söylemeden geçmek istemedim. Salatanızın hikayesi ayrı güzel, salatanız zaten güzel, sevgiler...))

    YanıtlaSil
  11. Kuru domates çok severim. Mantar, pekmez farklı bir lezzet benziyor. Elinize sağlık.

    takimodam.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konuştuğumu yazmışım. Tahinle harika bir lezzet yakalıyorsunuz.

      Sil
  12. Salata nefis, film nefis ve sen tabi ki nefissin. Biz bu filmi cekmek istesek nerde bizim mantarimiz? Gonlunce sevgilerin yasandigi gunler diliyorum canim benim, her gununu sevgililer gibi kutlayacagin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen istersen yaratırsin. Bulursam kutlayacağım. :D Aynısını senin için diliyorum.

      Sil
  13. maşallah , çok entelektüel bir köylü salatası olmuş bu :D

    YanıtlaSil
  14. Nefis görünüyor. Daha önce hiç duymadığım, denemediğim bir salata. Kırmızısı bol, adıyla hikâyesi uyum içinde.
    Ellerine ve de kurgulayan zihnine sağlık bahçeperim :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Sağlıklı bir tarif. Çocuklar için özellikle. Sevgilerimle. :)

      Sil
  15. Farklı bir salata olmuş,ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  16. Dün gece yorum yazmıştım buraya?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Zeugma kardeşim girmişti, bloga. Hepsini okumadan yayınlamayım demiş, ardından işi çıkınca bırakmış. Ellerine sağlık. Bu arada dönüp arada dönüş yapman çok hoş. Bir şey olursa ben de kontrol edebilirim. Sevgilerimle.

      Sil
  17. Ne kadar güzel bir tarif olmuş. Anlatım tarzı da çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  18. salata daha önce tatmadığım bişey,
    ama tarifin ayrı şahane:) çok yaşa emi:)
    eline sağlık,denenmeli:)

    YanıtlaSil
  19. Bu salatayı hazırladıktan sonra 6 saat bekleyebilir miyim, bilmiyorum :))
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  20. Cook Ilginc bir sâlata imis,güzel anlatimla cazibesi dâha bir artmis.Kendim icin denemeliyim :)

    Ellerine saglik..

    YanıtlaSil
  21. Ben bu yaziyi görmedim mi yaa. Dedim safis niye yazmıyor gidem bi kapısını tıklatam. Aa bi baktim entel dantel mantarlar haha cook sevdim yaa. Safisim sen bu hikayelendirme isinde harika oldun farkinda misin bravo valla. ♥ mantar gibi bitti bu da dibimde deriz yaa soracam bundan sonra kulturlu mantar misinuz beyfendi diyeee hihihi:) süper♥ ben bu aralarda yer elması bulamiyorum yaa yani aramadim cok ta bizim buradaki iki markette de yoktu :D

    YanıtlaSil
  22. Bende kurutulmuş domstes var ama ne yapacağımı bilmiyordum. Süper oldu bu tarif.

    YanıtlaSil